Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1180331 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #440 Gepost op: 29 juni 2008, 16:34:21
Opschakeling radio verkeer voor zover ik weet

@Roy...jij hebt ook wel een mooie verzameling als ik een aantal dingen zo zie....



Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #441 Gepost op: 29 juni 2008, 17:11:55
Opschakeling radio verkeer voor zover ik weet

@Roy...jij hebt ook wel een mooie verzameling als ik een aantal dingen zo zie....

Opschakeling?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #442 Gepost op: 29 juni 2008, 17:19:22
Weet jij trouwens waar dat antenne plaatje voor is? NIeuwe bediening, rechtsboven in?

Dat is gewoon de toespreek functie, of te wel de microfoon.

Wat Ruud bedoeld is denk ik de optie om audio (radio, mobilofoon, CD, bandjes) af te laten spelen via de sirene speaker, deze optie zit extern (niet meer op de bedienkast)  als deze al gebruikt wordt, de laatse jaren wordt dat steeds minder, in de jaren 70 & 80 had men standaard cassetebandjes in de auto liggen die men kon laten afspelen tijdens calamiteiten....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #443 Gepost op: 29 juni 2008, 17:25:34
Dat is gewoon de toespreek functie, of te wel de microfoon.

Wat Ruud bedoeld is denk ik de optie om audio (radio, mobilofoon, CD, bandjes) af te laten spelen via de sirene speaker, deze optie zit extern (niet meer op de bedienkast)  als deze al gebruikt wordt, de laatse jaren wordt dat steeds minder, in de jaren 70 & 80 had men standaard cassetebandjes in de auto liggen die men kon laten afspelen tijdens calamiteiten....

De microfoon werkt bij ons gewoon door middel van de spreeksleutel (die aan de linkerzijde van de afstandsbediening is te zien).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #444 Gepost op: 29 juni 2008, 23:04:43
@ Roy, kijk aan met zo`n plaatje word ineens alles stukken duidelijker. idd jammer dat die verlichting niet is aangepast, vind het nou niet echt duidelijk of er wat aan staat of niet... maargoed.

@ Venture, zit er op die nieuwe lichtbak ook zo`n oranje aerow-stick ? Of is het nog steeds een redelijk kale uitvoering netzoals hier bij de oude draai-versie in Hollands Midden?


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #445 Gepost op: 30 juni 2008, 00:17:11
Ik heb tot nu toe met Vista's, Whelen Liberty LFL's en nu de LED Vista mogen werken... De LED Vista is het rustigst van allen (de aanblik zegmaar; wanneer blauw-blauw aan staat), de Liberty LFL vond ik het zichtbaarst. De halogeen Vista was vooral storingsgevoelig; qua helderheid kan ik nog niet zeggen daar ik ze nog niet in het donker heb gezien. Bij daglicht vind ik de LED Vista beter zichtbaar.

@ HM: Met arrowstick; zonder full-text matrix

Wat betreft het 'netwerk' logootje: die dient bij ons voor de spreeksleutel, maar dan permanent. Dus 1x klik = spreeksleutel permanent open; nog een x klik = spreeksleutel weer dicht. Radio koppelen zie ik op deze dakset (nog) niet gebeuren...

Verdere bedieningsinfo:

Boven>Beneden>Links>Rechts:

Rode master knop (hele dakset aan/uit)
Stop voor <> Spreeksleutel megafoon
Sirene+flashers <> Alleen flashers
Takedownlights <> Alleylights
Stop achter <> Volgen achter

Traffic advisor, looplicht vanuit midden naar buiten toe (linksrechts)
TA looplicht naar links <> PD Eenheid licht (PDE) (groen) <> TA looplicht naar rechts
TA alternerend (gelijk aan gele zwaailichten eigenlijk, alle units links eerst aan, dan alle units rechts)


Wat ik MIS sinds de invoering van LED lichtbakken: een feedback dat het ding aan staat. Zoals Roy al zei: de achtergrondverlichting van de afst. bediening laat nogal eens te wensen over. Laatst zeker 20 minuten over (een rustige) weg rondgereden met de dakset aan. Zag het pas toen ik een bromfietser aansprak en ik de kermis in zijn vizier zag knipperen. De oude Vista bak hoorde je duidelijk in de auto aanstaan; alsmede buis-flashers. In veel regio's kiest men er ook voor om een piepje als feedback in te bouwen, maar daar wordt ik dan weer helemaal krankjorem van daar ik dat nu al wordt van de stop-matrix feedback...

@ Roy: wanneer heb jij tijd ? =D


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #446 Gepost op: 21 juli 2008, 16:29:47
Enkele weken terug zag ik een Volvo van het KLPD rijden met een volledige LED flitsbak.... had al eens ergens gelezen dat ook de verkeersdienst van het KLPD de enkele pitjes ging inwisselen voor volledige flits bakken!

Wie weet hier meer van...... iemand die in het wereldje verkeerd misschien.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #447 Gepost op: 21 juli 2008, 18:11:37
Weet je zeker dat het geen V50 bak van flevoland of gooi en vechtstreek was?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #448 Gepost op: 21 juli 2008, 18:19:42
Enkele weken terug zag ik een Volvo van het KLPD rijden met een volledige LED flitsbak.... had al eens ergens gelezen dat ook de verkeersdienst van het KLPD de enkele pitjes ging inwisselen voor volledige flits bakken!

Wie weet hier meer van...... iemand die in het wereldje verkeerd misschien.

De Volvo die toendertijd met een LED balk is uitgerust is een tijd geleden al weer verkocht bij de Domeinen. Full - size balken bevielen / bevallen niet bij het KLPD. Dit in verband met de windruis bij 120 km/u of harder.

Bij mijn weten zijn er bij het KLPD verder geen ledbalken op de voertuigen .... Of ik moet mij vergist hebben?
Mogelijkheid is de Volvo van de verkeersdienst Zeeland? (Als die nog rijd?)

*gevonden*

Foto Christian vd Weele (bron: http://www.christianvanderweele.nl/pagefotopolitie.htm)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #449 Gepost op: 21 juli 2008, 19:37:02
Neen, duidelijk een van de verkeersdienst KLPD (zichtbaar door het bekende autosnelweg embleem, het betrof de omgeving Utrecht waar ik hem zag.

Had namelijk ook vernomen dat er een soort test gedaan werd. Mijns inziens was de lichtbak in een soort V-vorm en erg plat.