Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1181711 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #580 Gepost op: 24 november 2008, 05:36:13
Ik Gok onder oranje, middel blauw en top groen..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #581 Gepost op: 24 november 2008, 11:26:27
Ik Gok onder oranje, middel blauw en top groen..

Ja gokken, daar hebben we niets aan ......  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #582 Gepost op: 26 november 2008, 19:08:57
En weer wat nieuws....



Hij is net binnen, heb hem speciaal laten specificeren voor een klant. Het lijkt op een Whelen Edge, is echter een Hänsch DBS 975 in het geel.
Deze balk is eveneens volledig LED techniek en gebruikt weer een iets andere lenstechniek dan Whelen of Federal Signal.

De hoekmodules zijn opgebouwd uit 8 zeer felle leds met een speciale lens ervoor, die het licht ca 160 graden verspreiden. Het middendeel verraadt al waar deze balk op zal worden gemonteerd. Hij gaat dienst doen op een nieuw bergingsvoertuig in het diepe zuiden van het land.

De foto werkt wat misleidend omdat hij half schuin genomen is, ik zal binnenkort even wat betere plaatjes schieten. Er komt ook een dergelijke balk op mijn eigen voertuig, met nog een paar extra snufjes, die ik tzt ook zal laten zien in dit topic. Een deel ervan is nog in ontwikkeling en nog niet vrijgegeven namelijk.



Groeten, Ruud


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #583 Gepost op: 26 november 2008, 22:01:03
Kon het niet laten, nog ff een fotootje. Zal ook nog wat foto's maken zodra hij op de wagen zit, dat geeft een wat beter beeld denk ik.





Groeten, Ruud


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #584 Gepost op: 8 december 2008, 18:58:56
Hmmm, vandaag iets raars gehad met onze Touran:

Lichtbak aan, sirene aan, prio 1 rit.

Op bestemming: alles uitgezet, dakset uit.

Op een gegeven moment horen wij dat de ambu ons niet kan vinden, dus ik wil blauw-blauw weer aanzetten... Ik druk op het betreffende knopje, springt er *een* sirene aan. NIET de grill sirene, maar het leek een motor-tweetoon. Het geluid leek uit de lichtbak zelf te komen..?¿ Ik snapte er geen mik van. 't is ons nog een keer gebeurd vandaag, maar volgens mij drukte ik toen op de claxon terwijl de lampen aan stonden. Gebruikt de nieuwe Vista Sputnik daar een andere sirene voor ofzo?¿


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #585 Gepost op: 8 december 2008, 19:05:05
Hmmm, vandaag iets raars gehad met onze Touran:

Lichtbak aan, sirene aan, prio 1 rit.

Op bestemming: alles uitgezet, dakset uit.

Op een gegeven moment horen wij dat de ambu ons niet kan vinden, dus ik wil blauw-blauw weer aanzetten... Ik druk op het betreffende knopje, springt er *een* sirene aan. NIET de grill sirene, maar het leek een motor-tweetoon. Het geluid leek uit de lichtbak zelf te komen..?¿ Ik snapte er geen mik van. 't is ons nog een keer gebeurd vandaag, maar volgens mij drukte ik toen op de claxon terwijl de lampen aan stonden. Gebruikt de nieuwe Vista Sputnik daar een andere sirene voor ofzo?¿

Dat klinkt als hetzelfde probleem als de Noodhulpauto KE 81.40 (Kennemerland, basisteam Beverwijk) heeft...

Die staat af en toe als afzetting (oid) met zwaailichten aan. De lampen stoppen dan af en toe spontaan met draaien voor 1 a 2 seconden, om vervolgens weer door te gaan. Ook komt er dan regelmatig een tweetoon uit, gelijkend aan motorsirenes.

Deze auto rijdt al enkele jaren, en het probleem is nog steeds niet verholpen. Wel leidt dit verschijnsel nog regelmatig tot vreemde gezichten, zowel onder de dienders als het publiek.

Ik ben zelf ook wel benieuwd waardoor het probleem nou veroorzaakt wordt.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #586 Gepost op: 8 december 2008, 19:06:34
Dat klinkt als hetzelfde probleem als de Noodhulpauto KE 81.40 (Kennemerland, basisteam Beverwijk) heeft...

Die staat af en toe als afzetting (oid) met zwaailichten aan. De lampen stoppen dan af en toe spontaan met draaien voor 1 a 2 seconden, om vervolgens weer door te gaan. Ook komt er dan regelmatig een tweetoon uit, gelijkend aan motorsirenes.

Deze auto rijdt al enkele jaren, en het probleem is nog steeds niet verholpen. Wel leidt dit verschijnsel nog regelmatig tot vreemde gezichten, zowel onder de dienders als het publiek.

Ik ben zelf ook wel benieuwd waardoor het probleem nou veroorzaakt wordt.

Dit betreft dus een Vista Halogen? Wij hebben 't nu over een Vista LED namelijk, sputnik, van 1 week oud... Snap ook niet waar t motor sirene geluid vandaan komt, kan er niet helemaal in kijken maar lijkt me stug dat er een (extra) motorsirene in gemaakt is? Of zou die dienst (moeten) doen als kruispuntversneller?¿


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #587 Gepost op: 8 december 2008, 19:12:52
Dit betreft dus een Vista Halogen? Wij hebben 't nu over een Vista LED namelijk, sputnik, van 1 week oud... Snap ook niet waar t motor sirene geluid vandaan komt, kan er niet helemaal in kijken maar lijkt me stug dat er een (extra) motorsirene in gemaakt is? Of zou die dienst (moeten) doen als kruispuntversneller?¿

Ik heb helaas niet zoveel verstand van zwaailichten, maar het gaat niet om een LED-balk nee.

Om precies te zijn, dit is de auto waar het om gaat:

(Foto: Niels Folkers)

Wat ik ermee wil zeggen, is dat het probleem dus niet 'nieuw' is, maar ook bij de oude balken blijkbaar al voorkwam.
Ben wel benieuwd of er meer gevallen van bekend zijn...
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #588 Gepost op: 8 december 2008, 19:16:59
Idd, het riekt naar een soort kortsluiting misschien? Het is me nooit eerder opgevallen eigenlijk. Heb ook neit gezien wat de lichtbalk zelf deed toen de rare sirene aanging, want ik zat in de auto :) (haastig te zoeken naar het uit knopje :D)


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #589 Gepost op: 8 december 2008, 19:32:27
In HM zijn de zelfde problemen met de nieuwe Vista led balken. Sinds de nieuwe Golf plus uitgeleverd werd zijn er problemen met de O&G installatie. Zo kan het voorkomen dat er inderdaad een soort van vreemd 2 toons electronisch geluid uit de speaker komt tijdens een pitrit. De normale geluidsignalen stoppen er dan mee en dan krijg je het vreemde zachtere electronische 2 toons geluid te horen. Lijkt qua geluid wel een beetje op het geluid wat ze op alle dienstvoertuigen in Nederland willen gaan stoppen. Voertuig is nagekeken en we kregen toen te horen dat het met de accu te maken had. De accu zou te klein zijn. Als de auto even een tijd heeft stilgestaan zonder lopende motor en je zet direct na starten de O&G signalen aan dan kan bovengenoemde voorkomen. Erg vreemd verhaal. Verder zit er ook veel storing in het bedieningspaneel. Je drukt de lichtsignalen aan en dan gaan ook de geluidssignalen aan. Of je wil de geluidssignalen uit zetten en alleen de optische signalen aan houden dan kapt in een keer alles ermee. Je krijgt het dan ook met geen mogelijkheid meer aan. Motor uit en aan zetten dan werkt het pas weer.

Golf plus van 2 weken uit. We hebben er op bureau 2 geleverd gekregen. Alle Vectra's zijn nu vervangen. Maar ik hoor een hoop collega's klagen over de nieuwe voertuigen.