Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1180405 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #600 Gepost op: 10 december 2008, 12:15:11
Tip voor de volgende keer:

Bestel het police pack rechtstreeks bij de dealer erbij. Bij Opel is dit leverbaar (o.a. zwaardere en ontstoorde dynamo) en bij Volkswagen is dit te bestellen via VW Nutzfahrzeuge Hannover. Wellicht dat Pon dit ook levert als extra optie. Mercedes Benz kan het ook op de kleine voertuigen worden besteld (loopt voor Mercedes Nutzfahrzeuge via Düsseldorf voor zover ik weet)

Voor zover ik weet krijg je dan een 120Ah of een 140Ah dynamo, dit zou eigenlijk voldoende moeten zijn voor een twin accu systeem.

Mocht dit een probleem blijven vormen, er bestaat een speciaal intelligent laadsysteem, dat afhankelijk van de conditie van de accu kiest welke accu geladen wordt en kan ook met verschillende kenlijnen laden. Ik bouw dit materiaal zelf in voertuigen die uitgerust zijn met zware accessoires (o.a. lier) of zijn uitgerust met werklichten/ zwaailichtbalk(en) en werkt perfect.


Groeten,

RL


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #601 Gepost op: 20 december 2008, 23:22:44
Zwengel het hier maar verder aan betreffende de nieuwe lichtbalken van het KLPD...... hoort hier namelijk thuis denk ik.

Een linkje naar een overzichtje van de balk en zie je ook een beetje he hij er werkend uit ziet, bij gebrek filmpje. Het betreft trouwens een balk van Pintsch Bamag type OPAL.

http://www.pintschbamag.com/fileadmin/v/w/documents/088_027_962_000_-_Datasheet_OPAL__GB_.pdf

Zal morgen nog eens aan een maat van mij vragen maar denk niet dat er nog veel zal veranderen. Alle lichtbalken maken herrie boven 120-140. Denk dat deze wel een super zicht heeft...... en daar zijn ze uiteindelijk voor. Tuurlijk is het wennen maar vind het wel iets robuusts hebben.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #602 Gepost op: 21 december 2008, 15:01:43
Zwengel het hier maar verder aan betreffende de nieuwe lichtbalken van het KLPD......
http://www.pintschbamag.com/fileadmin/v/w/documents/088_027_962_000_-_Datasheet_OPAL__GB_.pdf
Alle lichtbalken maken herrie boven 120-140.

Het lijkt mij dat een dergelijke (perperdure) dakset veel luchtweerstand en daarmee extra brandstofverbruik oplevert. Ik begrijp daarom niets van die enorm lompe dingen die de Duitse politie op de auto's heeft en veel meer van de enkele zwaailamp, waarmee de voertuigen van de KLPD verkeersdienst tot op heden zijn uitgerust. Deze enkele lamp is voldoende zichtbaar, zeker wanneer deze gecobineerd is met flitsers achter glas of in de grille. Stopborden en schijnwerpers kunnen ook gewoon achter het raam worden gemonteerd. Ik ben nog steeds van mening dat hoe meer herrie en hoe meer licht in het verkeer, hoe minder voorrangsvoertuigen nog opvallen.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #603 Gepost op: 21 december 2008, 19:49:59
Het lijkt mij dat een dergelijke (perperdure) dakset veel luchtweerstand en daarmee extra brandstofverbruik oplevert. Ik begrijp daarom niets van die enorm lompe dingen die de Duitse politie op de auto's heeft en veel meer van de enkele zwaailamp, waarmee de voertuigen van de KLPD verkeersdienst tot op heden zijn uitgerust. Deze enkele lamp is voldoende zichtbaar, zeker wanneer deze gecobineerd is met flitsers achter glas of in de grille. Stopborden en schijnwerpers kunnen ook gewoon achter het raam worden gemonteerd. Ik ben nog steeds van mening dat hoe meer herrie en hoe meer licht in het verkeer, hoe minder voorrangsvoertuigen nog opvallen.

Het probleem is dat er met de nieuwe regeling nog maar 2 led flitsers in de grill mogen. Achter de ruit, in spiegel of mistlamp is niet meer toegestaan. Vraag mij af of het nou zo heel veel scheelt qua snelheid/brandstofgebruik. Ben benieuwd of iemand met praktijkervaring eens iets uit de doeken kan doen. De fotograaf liep op het KLPD terrein dus weet niet welke connecties er zijn.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #604 Gepost op: 21 december 2008, 23:35:31
Een mooie oplossing heeft Rotterdam Rijnmond gevonden op de verkeersvoertuigen. Twee (relatief) kleine led pitten in blauw. Eventueel zou je er een blauwe en een oranje van kunnen maken. Dan heb je het hele probleem opgelost  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #605 Gepost op: 22 december 2008, 08:13:45
Een mooie oplossing heeft Rotterdam Rijnmond gevonden op de verkeersvoertuigen. Twee (relatief) kleine led pitten in blauw. Eventueel zou je er een blauwe en een oranje van kunnen maken. Dan heb je het hele probleem opgelost  ::)

Sterker nog: op de nieuwe Volvo's zitten 2 blauwe LEDs naast elkaar (ter hoogte van de middenstijlen) en 1 transparante (oranje licht uitstralende) LED pit aan de achterkant boven de achterruit in het midden.
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #606 Gepost op: 22 december 2008, 12:42:55
Sterker nog: op de nieuwe Volvo's zitten 2 blauwe LEDs naast elkaar (ter hoogte van de middenstijlen) en 1 transparante (oranje licht uitstralende) LED pit aan de achterkant boven de achterruit in het midden.

Mooie, relatief goedkope oplossing lijkt me  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #607 Gepost op: 22 december 2008, 21:58:25
Dat van Rotterdam lijkt mij inderdaad een mooie oplossing....... ben benieuwd naar een plaatje?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #608 Gepost op: 22 december 2008, 22:21:37
Dat van Rotterdam lijkt mij inderdaad een mooie oplossing....... ben benieuwd naar een plaatje?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,13151.msg600964.html#msg600964

Op de nieuwe voertuigen zijn de blauwe pitten wat meer naar voren geplaatst; wat Enrique al aangaf (bij de deurstijl).
Tevens zit er midden-achter dus een oranje schijnende pit, maar dat is alleen bij de nieuwe voertuigen. Maar je kunt je wel een aardig beeld vormen denk ik. :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #609 Gepost op: 23 december 2008, 21:48:34
Ik zie het hele probleem van flitsers achter de voorruit of in de spiegel niet...lang leve Den Haag

(maar dan mogen nu toch helemaal geen flitsers bij de politie en ambu, en bij de BRW alleen in de grill ::))

Joost