Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1191682 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #770 Gepost op: 9 juli 2009, 19:30:37
Tsja, als ik dan naar de foto's in je bericht hierboven kijk, kan ik me daar weinig bij voorstellen.
Maar ik heb de wijsheid dan ook niet in pacht op dat vlak ;)

Tis echt zo. Met de Vista op het dak heb je als je rond de 80 km/h rijdt, al een aardig geruis in de auto, met de Opal niet. En ik spreek uit ervaring. ;)


Gast

  • Gast
Reactie #771 Gepost op: 9 juli 2009, 19:47:58
Bedankt voor die link, ik kon op de PB website niks vinden!
Blijft het grappig dat ze bij Wandel&Goltermann die Streetlazer ook Opal noemen. Evengoed blijf ik het lelijke ondingen vinden ;) Behalve als er eentje in mijn verzameling hangt natuurlijk  ;)


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #772 Gepost op: 9 juli 2009, 19:55:49
Bedankt voor die link, ik kon op de PB website niks vinden!
Blijft het grappig dat ze bij Wandel&Goltermann die Streetlazer ook Opal noemen. Evengoed blijf ik het lelijke ondingen vinden ;) Behalve als er eentje in mijn verzameling hangt natuurlijk  ;)

De Opal staat inderdaad nergens op de site. Denk dat het er mede mee te maken heeft dat ze op dit moment een mega order hebben ontvangen. Dat was ook de reden dat de KMar ze niet meer kon bestellen, wat ik heb gehoord.
Ik moest in het begin ook wel even wennen aan de lichtbalk. Maar op een gegeven moment wen je er wel aan, en het gaat er om hoe zichtbaar je bent. Stond bij een ongeval, wij met de Opal en de politie erbij met een Vista met draailampen erin. Die van ons was toen zeker 5 keer feller, met het zonnetje erop. Daarnaast is er een mooie oplossing als je een stopteken aan de voorzijde gaat gebruiken. Voorafgaand de tekst in spiegelbeeld "stop politie" gaan er 4 super felle LEDS flitsen, om diegene te attenderen.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #773 Gepost op: 9 juli 2009, 20:42:15
Dat is ook niet de Opal op die KLPD Volvo's  ;)

http://www.zwaailicht.com/PDF/EUROSIGNAL550.pdf
Blz. 9 en 10, dat is de Opal. De platte VisionAlert tegenhanger van de Code3 LEDX2100

Wat dat afzichtelijke ding op die Volvo's dan WEL is... er staat Pintsch Bamag op de LED modules die erin zitten maar op de website van Pintsch Bamag is hij niet te vinden.

op Blz 16 staat hij als W&G Opal Commander???? of heeft W&G Pintsch Bamag in hun programma? (andersom kan natuurlijk ook ;))
1:87 modelletjes:  


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #774 Gepost op: 9 juli 2009, 22:03:59
Zou heel goed kunnen dat zij tussenpersoon zijn en dat ze de Opal commander op aanvraag kunnen leveren. Maar dan is het wel vreemd dat ze het afdoen met een heel klein plaatje en geen specificaties erbij.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #775 Gepost op: 13 juli 2009, 12:49:10
Hoi,

De stop flitsen worden geleverd door meerdere firma's. Hella levert het op de RTK serie, Hänsch in het volledige pakket, ook in de stop transparanten in ze zonneklep.

W&G heeft inderdaad Pintsch Bamag in haar programma. Dit is historisch gegroeid. Wandel en Goltermann was vroeger in Dld een firma die zwaailichtsystemen bouwde. In Nederland vertegenwoordigd door W&G Kommunikationstechnik in Maarssen.

Pintsch Bamag heeft W&G Duitsland overgenomen en de namen van de producten dus ook aangepast. In Nederland heeft W&G als firma haar naam echter behouden.

Moet er alleen nog steeds aan wennen, zo'n grote bloembak op de auto. Een Vista op een personenwagen vind ik veel te groot, een Opal Commander is ook al zo'n gigantisch bakbeest.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #776 Gepost op: 16 juli 2009, 18:10:09
(een van) De eerste opvallende dienstauto die aan de eisen voldoet van Amsterdam-Amstelland  ;D

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #777 Gepost op: 17 juli 2009, 00:11:34
Wel voor de Whelen LFL liberty ja. Zie ik er nu extra led-units inzitten op de plek van de takedown lichten? Of zijn het blanco units?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #778 Gepost op: 17 juli 2009, 00:34:31
Jup, zijn extra flitsers  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #779 Gepost op: 23 juli 2009, 00:40:19
Ook SirenNet heeft last van klanten welke eerst ''opgelicht'' worden met namaak signalering:

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !