Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1180988 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #870 Gepost op: 23 september 2009, 23:02:50
Klopt inderdaad niet zo veel van... De grill lijkt paars te flitsen, de pacecar strobes zijn niet toegestaan en hij rijdt met mistlicht voor aan wat in deze omstandigheden ook niet is toegestaan. Dat Golfje dat volgt klopt ook helemaal niets van. Geen zichtbaarheidsstrepen oid, geen amber en dan wel een rotonde blokkeren... En dan op het eind staat er wel een (voor zover te zien) goed uitgeruste Transporter.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #871 Gepost op: 23 september 2009, 23:05:33
;) Die hoort volgens mijn lijstje niet op Schiphol thuis.

KV-11-57 van de foto's of KV-11-60 op Schiphol.

Ze zijn in ieder geval van de zelfde serie.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #872 Gepost op: 27 september 2009, 22:34:13




Nieuwe signalering op een Amsterdamse ambu... De chauffeur was er overigens niet over te spreken ''Ze horen me niet en ze zien me slecht''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #873 Gepost op: 27 september 2009, 22:43:59
Die kleintjes zijn de Axixtech / Juluen  Xtreme9, leuke felle lampjes!! Heb al een paar jaar een setje oranje, goed spul!  O0 Maar de rest.....


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #874 Gepost op: 29 september 2009, 13:28:31
Een te platte balk (Premier Hazard LoMax) op een hoog voertuig, gecombineerd met een te kleine afstraalhoek van de leds...)

Ze zitten hier ook sinds kort op de OvD-G wagens, maar echt fel, of opvallend vind ik ze niet. Er is een tijd een reeks geweest met Sprinters met geïntegreerde zwaailichten, net zoals de Visser E-klasses, die zag je perfect.

In Zweden zitten die modules ook op de Wyman Volvo Ambulances.

Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #875 Gepost op: 29 september 2009, 18:06:14
Een te platte balk (Premier Hazard LoMax) op een hoog voertuig, gecombineerd met een te kleine afstraalhoek van de leds...)

Ze zitten hier ook sinds kort op de OvD-G wagens, maar echt fel, of opvallend vind ik ze niet.

Je ziet deze balken sinds de nieuwe regelgeving met enige regelmaat verschijnen op zowel brandweer als ambulancevoertuigen.
Zichtbaar is veel en veel minder dan de oude balken ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #876 Gepost op: 29 september 2009, 19:33:07
bij een dubbele rije blauwe led's valt het nog wel mee...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #877 Gepost op: 29 september 2009, 20:09:41
bij een dubbele rije blauwe led's valt het nog wel mee...

Oké ... Ik hoor net dat het wel meevalt...
Dus LSV, je hebt er geen verstand van, ik heb het verkeerd gezien en ook de ambulancecheuffeur die er mee rijd heeft géén gelijk ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #878 Gepost op: 29 september 2009, 20:33:16
Ik zal proberen op m'n werk of we wat vergelijkingsmateriaal kunnen krijgen. Dit is beetje afhankelijk van beschikbare voertuigen in de regio en hoe deze ingepland staan.

Vito RAGS met Whelen Liberty vs. Vito OvD-G naast elkaar en beide balken ingeschakeld. Voertuigen zijn gelijk qua afmetingen en de balk zit op dezelfde hoogte.  De basisuitvoering van het voertuig (dynamo, accupakket) is gelijk.

De balken die hier in de regio van Marelko worden gemonteerd hebben een dubbele rij, maar één rij is oranje, de andere rij is blauw. Dubbele rij in enkele kleur hebben we hier niet.


Groeten, Ruud


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #879 Gepost op: 29 september 2009, 21:14:35
hier hebben Ambu's gereden met die lichtbalk en dubbele laag led's viel, mijns inziens, goed op!
op de vw Caddyvan Almelo zit deze balk op met 1 rij blauw en 1 rij oranje... dit valt veeel slechter op!