Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1181031 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #880 Gepost op: 29 september 2009, 21:19:09
KV-11-57 van de foto's of KV-11-60 op Schiphol.

Ze zijn in ieder geval van de zelfde serie.

De KV-11-57 is/was van brigade Twente, foto`s zijn door mij gemaakt. Helaas is dit voertuig een dag na de fotoshoot total-loss geraakt bij een ongeval.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Gast

  • Gast
Reactie #881 Gepost op: 29 september 2009, 21:22:21
Ik zal proberen op m'n werk of we wat vergelijkingsmateriaal kunnen krijgen. Dit is beetje afhankelijk van beschikbare voertuigen in de regio en hoe deze ingepland staan.


Zet er ook een goed gepoetste Aerodynic naast ter vergelijking, independant rotators of PAR36's met X-spiegels.....
I know what I'd choose.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #882 Gepost op: 30 september 2009, 16:06:59
Vond ik wel leuk om hier te plaatsen:



Een keer op een zondagmiddag gemaakt met teveel tijd :)
De 360 graden zichtbaarheid laat wel wat te wensen over.
Lampjes zijn van www.slsl.nl, de hobby lijn. Relais (3x korte flits) had ik nog liggen.
De 2 units die naar links en rechts gericht zijn schijnen door het ribbelgedeelte heen, waardoor het licht iets meer gediffusseerd wordt.


Gast

  • Gast
Reactie #883 Gepost op: 30 september 2009, 18:20:22
Ow god.... kwantum/tankstation lampje met Chinese blinkyblinky lights van 10 dollar.....   :-X
Snel doneren aan een Jeugdsoos, ga er alsjeblieft NIET mee op je dak staan!  
Leuk knutselprojectje maar voor op je kamer, verder niet!


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #884 Gepost op: 30 september 2009, 18:24:08
Is zoiets wel geschikt voor het regelen van verkeer? Ik bedoel dan dus die lamp op je auto als signalering als je stilstaat, als de weg bijvoorbeeld is afgesloten. In enkele/veel gevallen wordt zoiets nog wel eens overgelaten aan een verkeersregelaar


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #885 Gepost op: 30 september 2009, 18:34:11
Is zoiets wel geschikt voor het regelen van verkeer? Ik bedoel dan dus die lamp op je auto als signalering als je stilstaat, als de weg bijvoorbeeld is afgesloten. In enkele/veel gevallen wordt zoiets nog wel eens overgelaten aan een verkeersregelaar

Moet je niet willen zoiets... Koop dan iets fatsoenlijk(er)s


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #886 Gepost op: 1 oktober 2009, 08:38:11
Moet je niet willen zoiets... Koop dan iets fatsoenlijk(er)s

Wat ik zei: zondagmiddag en ik verveelde me ;) Ik heb toch nergens om hem voor te gebruiken.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #887 Gepost op: 1 oktober 2009, 09:11:09
Wat ik zei: zondagmiddag en ik verveelde me ;) Ik heb toch nergens om hem voor te gebruiken.

Weet ik :) was gericht op de poster na jou


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #888 Gepost op: 1 oktober 2009, 15:31:02
Is zoiets wel geschikt voor het regelen van verkeer? Ik bedoel dan dus die lamp op je auto als signalering als je stilstaat, als de weg bijvoorbeeld is afgesloten. In enkele/veel gevallen wordt zoiets nog wel eens overgelaten aan een verkeersregelaar
Als je bij een afzetting moet zijn, dien je je auto veilig te parkeren (op een parkeerplaats dan wel in het werkvak) en mag je dus geen zwaailicht (dan wel knipper- of flitslicht) voeren. De verkeersregelende actie (al is het alleen maar afzettinkje bewaken) gebeurt dan enkel en alleen te voet.

De auto is slechts nuttig bij het begeleiden van transporten (maar dat is dan weer alleen voorbehouden aan de bevoegde transportbegeleiders, met zwaailicht) en wanneer dit uit de aard van de werkzaamheden volgt. Daarbij is te denken aan het in- en uitrijden van een werkvak (waarbij zwaailicht verplicht is), verplaatsen van plek A naar plek B (zonder zwaailicht), of in uitzonderingsgevallen het gebruik van je auto als afzetting (buffervoertuig, dus met zwaailicht) in afwachting van politie/wegbeheerder/aannemer om die taak over te nemen. In de gevallen waar je zwaailicht moet voeren, praten we in 9 van de 10 gevallen over professioneel gebruik en is het uitermate handig dat je professionele signalering hebt. De gemiddelde signalering van de benzinepomp of de hobby-toko biedt daarin geen meerwaarde.

Voor wat betreft het huis-tuin-en-keuken-gebruik moeten we wel weer eerlijk zijn: iets is soms beter dan niets. Als je soms mensen op of aan de weg ziet staan (of werken!), dan is het nog beter om rommel op het dak te hebben dan helemaal niets... ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #889 Gepost op: 4 oktober 2009, 14:50:46
Whelen LFL Liberty van politie NHN