Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1180747 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #970 Gepost op: 3 november 2009, 08:16:38
@Maarten: Bedankt voor de aanvulling  ;)

@Caprice 9C1:  Bedankt, dat is hem inderdaad. Kan ik weer een stap verder.  O0

Fokko
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #971 Gepost op: 7 november 2009, 19:45:49
Code3 balk op een (voormalige) VZA piketauto

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #972 Gepost op: 7 november 2009, 21:01:53
De Code3 LP6000, één van de goedkopere maar evengoed veelzijdige balken uit de jaren 90. Met meerdere opties uit te rusten en voldoende licht en geluid!
Eind jaren '90 zijn veel brandweer OVD en medische voertuigen uitgerust met de LP6000, ze zijn helaas net zo snel weer verdwenen vanaf de daken vanwege de nogal zuinige uitvoering waarin ze werden geïnstalleerd, 2 draaiers en 2 V-spiegels.

Deze beginnen heel bijzonder te worden, hoe ouder hoe zeldzamer! Ik heb er gelukkig 2 in de verzameling, ik zal er binnenkort wat foto's van maken.
Als verzamelaar biedt ik me graag aan deze VZA-juweeltjes toe te voegen in mijn collectie  ;) ;) Deze kan trouwens wel een goede poetsbeurt gebruiken  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #973 Gepost op: 7 november 2009, 23:01:56
Als verzamelaar biedt ik me graag aan deze VZA-juweeltjes toe te voegen in mijn collectie  ;) ;) Deze kan trouwens wel een goede poetsbeurt gebruiken  O0

Gezien de staat van het voertuig en de leeftijd zal ie binnen niet al te lange tijd vervangen cq. afgevoerd gaan worden gok ik zo  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #974 Gepost op: 16 november 2009, 22:07:33


Een Amsterdam'se Whelen Freedom, rijd net een krap weekje rond  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #975 Gepost op: 16 november 2009, 23:18:36
Ik vind die heldere lenzen maar niks, doet mij denken aan sommige beveiligingsauto's.
Geef mij maar blauwe kappen, want dat is typisch voor een hulpverleningsvoertuig en meer herkenbaar.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #976 Gepost op: 16 november 2009, 23:50:09
Tsja, is nu eenmaal lastig met een oranje en een blauwe LED module in je lichtbak ;)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #977 Gepost op: 17 november 2009, 18:45:52
Tsja, is nu eenmaal lastig met een oranje en een blauwe LED module in je lichtbak ;)

blauwe en oranje kappen... of in het midden stukje oranje + aan de kopse kanten


sylvester1986

  • Gast
Reactie #978 Gepost op: 17 november 2009, 20:03:50



Wat is nu eigenlijk blauw en wat is amber en zit hier ook PD groen op?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #979 Gepost op: 17 november 2009, 20:13:50
Boven is blauw, onder is amber. Groen zit er ook op maar ik weet zo even niet waar die in deze balk weggewerkt zit. Deze balk is op dit moment juist zo populair (je ziet ze overal opduiken) omdat hij aan de nieuwe signaleringseisen voldoet.

Edit: KMar heeft het ook duidelijk zichtbaar zitten: http://i38.tinypic.com/nvqno1.jpg
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein