Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1176217 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #980 Gepost op: 17 november 2009, 20:21:08
Zit géén groen op deze balken. Dit is volgens mij een van de goedkoopste uitvoeringen van de Whelen Freedom  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #981 Gepost op: 17 november 2009, 20:23:21
De lichtbalken die de KMAR vito busjes hebben zijn ook mooi en fel ;)
De busjes die ik bedoel staan onder het KMAR gedeelte, maar ik weet zo niet de naam van de balk.


Gast

  • Gast
Reactie #982 Gepost op: 17 november 2009, 20:40:18
Zit géén groen op deze balken. Dit is volgens mij een van de goedkoopste uitvoeringen van de Whelen Freedom  ;)

De woorden "goedkoop" en "Ultra Freedom" gaan per definitie niet samen denk ik ;)

Bij de Ultra Freedom die ik in Bussum op een voertuig zag zitten (geen foto kunnen maken) zaten voorin LED werklichten, achterin extra model 400 LED lampen (geen idee of dat extra blauw of extra amber is) en de alleylights zijn ook LED.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #983 Gepost op: 17 november 2009, 20:44:09
De woorden "goedkoop" en "Ultra Freedom" gaan per definitie niet samen denk ik ;)

Bij de Ultra Freedom die ik in Bussum op een voertuig zag zitten (geen foto kunnen maken) zaten voorin LED werklichten, achterin extra model 400 LED lampen (geen idee of dat extra blauw of extra amber is) en de alleylights zijn ook LED.

Je kunt ook een Mercedes S klasse kopen zonder koelkast ....
Er zit géén groen in, geen full-size tekstmatrix.
De achterzijde is tussen de corner-strobe's en het stopbord ook leeg  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #984 Gepost op: 17 november 2009, 21:04:15
De lichtbalken die de KMAR vito busjes hebben zijn ook mooi en fel ;)
De busjes die ik bedoel staan onder het KMAR gedeelte, maar ik weet zo niet de naam van de balk.

Dat is de Toppas van Pintch Bamag.
Ook het type Opal Commander heeft de zelfde opbouw, amber LED's in de onderste laag, achter een doorzichtige kap.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #985 Gepost op: 17 november 2009, 21:12:42
Ik was even aan het bladeren en zag het inderdaad staan  ;)
Nu even een vraag onder de kenners, alle nieuwe LED lichtbalken die de hulpdiensten heeft, kun je daar ook ander patroon mee instellen?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #986 Gepost op: 17 november 2009, 23:01:09
Ik was even aan het bladeren en zag het inderdaad staan  ;)
Nu even een vraag onder de kenners, alle nieuwe LED lichtbalken die de hulpdiensten heeft, kun je daar ook ander patroon mee instellen?

Alles kan ;)
Alleen mág het in de nieuwe wetgeving niet, er is een bepaalde frequentie die aan de eisen voldoet.  :'(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #987 Gepost op: 17 november 2009, 23:28:09
en wat is de motivatie daarvoor? Waarom is er voor dit patroon gekozen? :)


Gast

  • Gast
Reactie #988 Gepost op: 17 november 2009, 23:41:42
en wat is de motivatie daarvoor? Waarom is er voor dit patroon gekozen? :)

Zwaailampmaker had in 2008 een (geheel of gedeeltelijk) antwoord op de situatie destijds hierover
klik hier voor de verwijzing naar dat topic


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #989 Gepost op: 18 november 2009, 01:56:57
Zwaailampmaker had in 2008 een (geheel of gedeeltelijk) antwoord op de situatie destijds hierover
klik hier voor de verwijzing naar dat topic

daar sluit ik mij volledig bij aan ;D

volgens de ECE65 nu klasse 2 moet er een hoeveelheid licht weer gegeven worden, dit heeft met meerdere factoren te maken, de sterkte van de toegepaste led's, de hoeveelheid stroom die er door heen loopt (tegenwoordig loopt er meer dan tijdens de eerste testen) en de ''aan'' tijd, ook de ''uit'' tijd is daarmee bepaald maar die wordt wel gehaald.

led's hebben ook nog een bepaalde traagheid van doven en ontsteken, daarnaast reageert ons oog ook nog eens trager, het kan zo zijn dat de led korter heeft aangestaan dan onze ogen waarnemen, maar meetinstrumenten hebben dit euvel niet.

indertijd is een voorstel gedaan op basis van de single flash en dubbel flash, deze zijn toen goedgekeurd, uit berekening bleek dat andere flitspatronen met meer flashes de hoeveelheid licht niet haalden omdat ze relatief teveel uit waren.

het engelse flitspatroon 2 sec. aan, 2 sec. uit  was ook niet goed omdat de frequentie zoals aangegeven in de ECE 65 daarmee niet werd gehaald.
Nemo me impune lacessit