Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1180920 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

handTAS

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #1090 Gepost op: 6 januari 2010, 19:39:55
Misschien teveel knopjes... :P Dit idee (filmpje van Aram Mukanay,elders op het forum ;)

Hoe gaat dat trouwens wanneer er nieuwe lichtbakken komen? Moet je het dan zelf gaan uitzoeken, of krijg je de nieuwe balk uitgelegd door iemand?

Licht overdag veiliger overdag toch? ;D

Meer licht beter zicht? ;D

Hij zag het licht? ;D

Ok flauw modus uit.
Lekker fel die takedowns, de balk zelf valt vrijwel weg.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1091 Gepost op: 6 januari 2010, 19:53:39
Hoe gaat dat trouwens wanneer er nieuwe lichtbakken komen? Moet je het dan zelf gaan uitzoeken, of krijg je de nieuwe balk uitgelegd door iemand?

De nieuwe lichtbalken hebben dezelfde bediening als de oude. Én je kunt er vrij weinig aan fout doen, iets teveel aan zetten is zo'n beetje het enige
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1092 Gepost op: 6 januari 2010, 20:09:49
Traffic advisor aan de achterzijde van NHN? Of is dat je onbekend gebleven Jerommeke?

Ik heb gewoon sterk het vermoeden dat met de nieuwe aanbesteding gewoon een standaard lichtpakket + opbouw op/in de auto's geplaatst gaat worden, al dan niet geïnstalleerd door de gegunde kandidaat van de aanbesteding. 3 tegen 1 dat we de whelen nog veel vaker gaan terug zien in de toekomst.

PS: Twente en Zuid-Holland-Zuid rijden ook met de nieuwe Whelen Freedom.



Helaas wel zonder traffic advisor. Verder een hele mooie bak icm met keiharde sirene en knipperende koplampen is het een genot om prio 1 ritten te rijden! :)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1093 Gepost op: 6 januari 2010, 20:15:08
Citaat van: knarfuz
Misschien teveel knopjes... :P Dit idee

Ditzelfde is ons van de week ook nog overkomen. Bij het aanzetten van toeters en bellen kan je als je over een hobbel scheurt soms met je vinger naast de rode knop komen en laat daar nu net de takedown knop zitten ;)

(bij oudere voertuigen bij ons zit op de HB2100 de licht&geluid en blauw/blauw toets BOVEN elkaar ipv naast elkaar.)


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #1094 Gepost op: 6 januari 2010, 21:08:28
Hoe gaat dat trouwens wanneer er nieuwe lichtbakken komen? Moet je het dan zelf gaan uitzoeken, of krijg je de nieuwe balk uitgelegd door iemand?

Gewoon zelf uitzoeken. Even voor de dienst alles nalopen dan heb je in 10 sec door hoe alles werkt. Heeft meestal niet zoveel uitleg nodig ;) Stop is stop, volgen is volgen en blauw blauw is blauw blauw  :)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1095 Gepost op: 6 januari 2010, 22:24:24
Maar bijvoorbeeld de Traffic-Advisor in NHN (bij de LFL Liberty) wordt weer in door een ander kastje geregeld. Ik zie ze dan ook heel weinig in gebruik.


alexs

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #1096 Gepost op: 9 januari 2010, 09:11:31


handTAS

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #1097 Gepost op: 9 januari 2010, 10:30:50
Wasda?  :o

Als je naar het filmpje een paar posts hierboven bekijkt dan zul je vast zien!! ;D ( LED zoeklampen in de lichtbalk). Je hebt zo ook weleens aan de zijkant dan zijn het allylights.


Gast

  • Gast
Reactie #1098 Gepost op: 9 januari 2010, 13:41:30
Wasda?  :o

Wat is dat: Wasda? Ik kom hem niet tegen in de Dikke van Dale online... Of bedoelde je gewoon "wat is dat" te willen zeggen.. ;)


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1099 Gepost op: 9 januari 2010, 15:39:09
PS: Twente en Zuid-Holland-Zuid rijden ook met de nieuwe Whelen Freedom.
Ik heb nog geen Whelen Freedoms in Twente gezien, wel Vista`s op de nieuwe voertuigen...
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!