Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1176264 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1110 Gepost op: 10 januari 2010, 17:22:02
Die links en rechts tegelijk flitsende lichtbalken vind ik echt niets  :-\

Kan het zo zijn dat sommige op-/inbouwers menen dat naast het verplicht simultaan knipperen van de koplampen dit ook geldt voor het blauw op het dak? Zie nl. ook steeds vaker simultaan knipperende frontflitsers (op zich valt dat wèl goed op).

Zelf vind ik een simultaan knipperende dakset niet genoeg tot zijn recht komen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1111 Gepost op: 10 januari 2010, 18:23:53
Kan het zo zijn dat sommige op-/inbouwers menen dat naast het verplicht simultaan knipperen van de koplampen dit ook geldt voor het blauw op het dak? Zie nl. ook steeds vaker simultaan knipperende frontflitsers (op zich valt dat wèl goed op).

Er is een apart topic over de nieuwe signaleringseisen. Als je dat even door leest ben je helemaal op de hoogte
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1112 Gepost op: 10 januari 2010, 18:26:28
Er is een apart topic over de nieuwe signaleringseisen. Als je dat even door leest ben je helemaal op de hoogte

Ah, thank you Sir!    O0


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #1113 Gepost op: 10 januari 2010, 19:13:17
Wat jammer wat jammer wat jammer. Laat dat patroon toch alterneren links rechts.  Nu heb je alsnog een dood moment erin zitten.

dit mag natuurlijk helemaal niet, de totale lichtopbrengst is nu gewoon te laag, maar je moet de opdrachtgevers kennelijk wat te spelen laten, zij houden zich toch niet aan de regelgeving ;D
Nemo me impune lacessit


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1114 Gepost op: 10 januari 2010, 19:17:12
Dat grijze draadje van scanlock is ook wel heel erg uitdagend hoor;)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1115 Gepost op: 10 januari 2010, 19:20:18
dit mag natuurlijk helemaal niet, de totale lichtopbrengst is nu gewoon te laag, maar je moet de opdrachtgevers kennelijk wat te spelen laten, zij houden zich toch niet aan de regelgeving ;D

Dat flitspatroon mag dus zo niet? gelukkig! Dan komt dat vanzelf een keer goed!


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #1116 Gepost op: 10 januari 2010, 20:02:55
Dat grijze draadje van scanlock is ook wel heel erg uitdagend hoor;)

niet iedere flitscontroler heeft ''een grijze draad'' ( dat weet ik heel zeker ;D), bovendien als hij er wel aanzit zou hij juist om en om gaan flitsen, bij whelen altans
Nemo me impune lacessit


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1117 Gepost op: 10 januari 2010, 20:15:24
Klopt, mijn fout, bedoelde wit/paarse. Alleen is die ook niet op elke flitsmodule aanwezig in NL;)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1118 Gepost op: 13 januari 2010, 23:58:39
Waar zouden ze dat simultaan flitsen van de koplampen toch vandaan hebben?

FuStW Polizei Dresden Einsatzfahrt ; German police car responding

oh, hey verrek. De Duitsers gebruiken het (nu) ook..... ;)


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1119 Gepost op: 14 januari 2010, 00:10:23
Waar zouden ze dat simultaan flitsen van de koplampen toch vandaan hebben?

FuStW Polizei Dresden Einsatzfahrt ; German police car responding

oh, hey verrek. De Duitsers gebruiken het (nu) ook..... ;)

Vreemd en onduidelijk zichtbaar flitspatroon!