Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1176127 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1120 Gepost op: 14 januari 2010, 00:24:10
Dit is een "Sondergenehmigung"


Het voeren van Springlicht is in Duitsland niet in alle Bundesländer toegestaan. Sterker nog, op de plaatsen waar het gebruikt wordt, dient dit via een speciale uitzonderingsvergunning aangevraagd te worden. Duitsers noemen het trouwens "Springlicht"


Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1121 Gepost op: 14 januari 2010, 00:24:54
Vreemd en onduidelijk zichtbaar flitspatroon!

Nee hoor, de camera is te langzaam voor het flitsen van de balk
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #1122 Gepost op: 14 januari 2010, 03:30:54
Ik moet zeggen dat wij op onze HAP-auto's in blaricum ook die mooie doorzichtige whelen balken erop hebben en ik ben er persoonlijk heel te vreden over.
Goed zichtbaar door de balk en de knipperende koplampen, lekker fel.
Bij ons is het flitspatroon om en om en ik vind dit duidelijker en mooier

Zie ook in dit filmpje van Dennis Versteeg (www.112flitsnieuws.nl)
71
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1123 Gepost op: 14 januari 2010, 08:43:06
Filmpje toont ook weer mooi aan waarom die headlight flashers 's nachts niet mogen: wat een verblindend licht! (Je ziet het blauw in het geheel niet meer...)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1124 Gepost op: 14 januari 2010, 11:35:47
Filmpje toont ook weer mooi aan waarom die headlight flashers 's nachts niet mogen: wat een verblindend licht! (Je ziet het blauw in het geheel niet meer...)

Nogmaals, de ''oudere'' ambulance's reden altijd met wigwag en qua verblinding valt dit reuze mee.
Als je naar bovenstaand filmpje kijkt gok ik op een telefoonfilmpje en zie je ook dat de blauwe verlichting een hele andere kleur heeft dan wanneer je dit met een goede camera filmt
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mrveurope

  • HV geïnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #1125 Gepost op: 14 januari 2010, 20:18:16
Nee hoor, de camera is te langzaam voor het flitsen van de balk

Andersom; de flitsen van de balk en de opnamen van de enkele beeldjes van het filmpje vallen niet altijd samen. Bij een langzamere sluitertijd vallen er meer flitsen in de opname.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1126 Gepost op: 14 januari 2010, 22:06:13
Andersom; de flitsen van de balk en de opnamen van de enkele beeldjes van het filmpje vallen niet altijd samen. Bij een langzamere sluitertijd vallen er meer flitsen in de opname.

Het aantal FPS van de camera is dus niet snel genoeg. Wat hij zei  O0


mrveurope

  • HV geïnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #1127 Gepost op: 14 januari 2010, 22:19:38
Deels. Je kan wel een hoge snelheidscamera gebruiken, maar dan krijg je of slowmotion, of je moet terugschalen naar 23/24/25 fps en ben je deels je frames met flits weer kwijt. Volgens mij... Zelfde effect als Timewarp op Discovery, met 40K fps schieten en die dan met 25 fps afspelen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1128 Gepost op: 14 januari 2010, 22:24:55
Deels. Je kan wel een hoge snelheidscamera gebruiken, maar dan krijg je of slowmotion, of je moet terugschalen naar 23/24/25 fps en ben je deels je frames met flits weer kwijt. Volgens mij... Zelfde effect als Timewarp op Discovery, met 40K fps schieten en die dan met 25 fps afspelen.

Nah volgens mij is dat niet helemaal waar, kun je niet realtime playback hebben met meerdere fps? Alleen is het nadeel dat onze oogjes dat niet snappen ;)

Laatst bijvoorbeeld naar een 3d film geweest, zie zijn 60fps :)


Gast

  • Gast
Reactie #1129 Gepost op: 14 januari 2010, 22:35:33
Al schiet je met 600FPS die zwaailichten, onze ogen nemen toch maar tot maximaal 30FPS waar, dus het verhaal van mveurope gaat niet op dat je slowmotion zou krijgen door een hoge snelheidscamera.

Het is al eerder geopperd, de camera heeft te weinig FPS om alle flitsen waar te nemen, en dan vallen de flitsen wel eens net buiten of net binnen een opname.