Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 147238 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 14 november 2006, 20:00:22
Ben ook benieuwd naar wat er van de kleding  geworden is :)

Ook ik wacht met belangstelling op foto's ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


ThomasW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #21 Gepost op: 14 november 2006, 20:11:12
Wat betreft kleding: goeie fietskleding is net zo duur als de fiets zelf, dus dat komt nog niet in dit stadium. Eerst moet het biketeam zichzelf bewijzen, daarna wordt er hopelijk verder gepraat. Helm en zo is uiteraard wel standaarduitrusting.

Er is een concept-ontwerp van de Rode Kruis-bike, gemaakt door Michel D. Michel, als je het goed vindt dan is het leuk om je concept-ontwerp hier in dit topic te plaatsen.

Dan voor de andere afdelingen die zoiets willen beginnen: iedereen is van harte welkom om een keer een afspraak te maken met het bike-team, bijvoorbeeld om mee te kijken op een inzetdag van het team. We kunnen dan tips geven over het opstarten van een vergelijkbaar team in je eigen afdeling.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #22 Gepost op: 15 november 2006, 12:56:49
Bij deze een plaatje. Let er op dat dit nog volledig in een concept-fase is; het is slechts een voorstel. Hoe het uiteindelijke model eruit gaat zien, dat is nog even afwachten. Op het plaatje ontbreken nog wel een aantal dingen, waaronder de robuuste fietstassen en de tasdrager achterop van Topeak (voor de googlers onder ons: de Topeak MTX EXP).



groetjes, Michel


DanielB

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 15 november 2006, 13:03:50
Bij deze een plaatje. Let er op dat dit nog volledig in een concept-fase is; het is slechts een voorstel. Hoe het uiteindelijke model eruit gaat zien, dat is nog even afwachten. Op het plaatje ontbreken nog wel een aantal dingen, waaronder de robuuste fietstassen en de tasdrager achterop van Topeak (voor de googlers onder ons: de Topeak MTX EXP).

http://home.planet.nl/~doese003/NRK-Mountainbike_concept.jpg

groetjes, Michel

Ik vind zelf Bikepatrol iets te veel lijken op iets van de politie, maar da's mijn mening... Ze zullen sowieso al wel aan de fiets zien dat je bij zo'n team zit ;)

Ik mis alleen nog de zwaailichten  ;D


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #24 Gepost op: 15 november 2006, 13:11:06
Ik vind zelf Bikepatrol iets te veel lijken op iets van de politie, maar da's mijn mening... Ze zullen sowieso al wel aan de fiets zien dat je bij zo'n team zit ;)

Bikepatrol wordt ook niet gehandhaaft in het uiteindelijke resultaat. Daarnaast staat de positie van het NRK-logo ter discussie i.v.m. het merklogo van de fiets zelf.  :)

Blauw-blauw is helaas niet toegestaan.  ;)

groet, Michel


DanielB

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 15 november 2006, 13:38:25
Bikepatrol wordt ook niet gehandhaaft in het uiteindelijke resultaat. Daarnaast staat de positie van het NRK-logo ter discussie i.v.m. het merklogo van de fiets zelf.  :)

Blauw-blauw is helaas niet toegestaan.  ;)

groet, Michel

Misschien handig om ook even te denken aan duidelijke en felle LED-verlichting op de fiets, voor wanneer er b.v. in een buitenring van een evenemententerrein gereden wordt en het schemerig of donker is. Dat is iets wat ook gewoon bij b.v. de Action gekocht kan worden...

Dan nog een ander puntje, de rode strepen... Is het een idee om dit reflectiestrepen te laten zijn en deze OOK op de voorvork te plaatsen?

Wel jammer van dat geen blauw-blauw, zou die fietsen mooi staan, zo'n grote zwaailicht balk xD


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #26 Gepost op: 15 november 2006, 13:46:15
Misschien handig om ook even te denken aan duidelijke en felle LED-verlichting op de fiets, voor wanneer er b.v. in een buitenring van een evenemententerrein gereden wordt en het schemerig of donker is. Dat is iets wat ook gewoon bij b.v. de Action gekocht kan worden...

Dan nog een ander puntje, de rode strepen... Is het een idee om dit reflectiestrepen te laten zijn en deze OOK op de voorvork te plaatsen?

Wel jammer van dat geen blauw-blauw, zou die fietsen mooi staan, zo'n grote zwaailicht balk xD

Hoi Daniel, aan alles wat jij hierboven zegt is gedacht!(ook blauw-blauw) Dus maak je geen zorgen om verlichting, tassen, sloten, standaards etc etc  ;) Wel bedankt voor het meedenken!


DanielB

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 15 november 2006, 16:09:26
Hoi Daniel, aan alles wat jij hierboven zegt is gedacht!(ook blauw-blauw) Dus maak je geen zorgen om verlichting, tassen, sloten, standaards etc etc  ;) Wel bedankt voor het meedenken!

Jullie kunnen de PAM wel de deur uit doen, gewoon lekker fietsen naar de inzet ;)


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #28 Gepost op: 20 november 2006, 17:21:37
In de duisternis is led verlichting ten opzichte van halogeen nog niet echt doelmatig. Voor op zo'n uitrukfiets lijkt me de Niterider Digital Patrol wel aardig eigenlijk. Ben dus benieuwd voor welke verlichting er is gekozen.

Kees  8)


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 20 november 2006, 22:44:12
Waarom proberen jullie niet de BZK-striping te volgen? Die wordt (bij mijn beste weten) tegenwoordig ook gebruikt op de PAM's. De brandweer heeft er al over nagedacht; even de kleuren aanpassen en klaar :)

Striping dienstfiets brandweer op brandweerstriping.nl.

Over het inzetten van dit soort teams: goed idee! Er wordt in Rotterdam bijvoorbeeld met de Wednesday Night Skate altijd geprobeerd een fietser mee te laten rijden. Lukt niet altijd gezien het aantal ingezette vrijwilligers.. Zo'n fietser vult dan prima de hulpvragen tussen de posten in.