Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 148312 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #430 Gepost op: 8 juli 2014, 12:38:24
Citaat van: Lunatum link=msg=1282543 date=1404764120
Bikers inzetten als reclamemiddel als doel lijkt me geen goed plan. Je probeert mensen aan te trekken met het idee dat ze worden opgeleid als biker, terwijl er maar een klein aantal vrijwilligers daadwerkelijk gaat bikken. Eens dat bikers een bepaalde uitstraling hebben, maar als het Rode Kruis het daar van moet hebben is er wat mis. Werk dan eerst eens aan andere dingen om de uitstraling te verbeteren...

Of beide dingen tegelijk? Waarom niet...?
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #431 Gepost op: 8 juli 2014, 12:55:57
Citaat van: Lunatum link=msg=1282543 date=1404764120
Bikers inzetten als reclamemiddel als doel lijkt me geen goed plan. Je probeert mensen aan te trekken met het idee dat ze worden opgeleid als biker, terwijl er maar een klein aantal vrijwilligers daadwerkelijk gaat [/b]biken. Eens dat bikers een bepaalde uitstraling hebben, maar als het Rode Kruis het daar van moet hebben is er wat mis. Werk dan eerst eens aan andere dingen om de uitstraling te verbeteren...

Ik denk dat bij een relatief kleine afdeling zoals die van mij (en Theo) dit minder van toepassing is. Ik denk dat wij (vrijwel) iedereen die zich aanmeldt met het idee te gaan biken op een fiets kunnen zetten.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #432 Gepost op: 8 juli 2014, 21:12:13
Ik vind, dat wij, maar volgens mij iedere EHBO club (of dit nu RK is, EHBO of een commerciële instelling) moet streven naar meer jeugdige leden. Het is mijns inziens goed voor hun ontwikkeling, om maatschappelijke betrokkenheid te ontwikkelen en voor de ontwikkeling en instandhouding van de club. Vandaar ook dat ik het inzetten van een biker team OOK in het licht zie als een stukje uitstraling naar vrijwilligers. Maar ben zeker ook van menig dat je meer moet doen om jonge mensen te interesseren voor EHBO werk. Ook op dat vlak proberen we aan de weg te timmeren.
Voor ons is het echter belangrijk om, wanneer wij een biker team zouden willen oprichten, ons zo breed mogelijk te oriënteren voordat we een beslissing nemen. Ik ben dan ook heel blij met alle dingen die ik hier lees.
Of het biker team er ooit komt zal blijken, maar de meningen hier waardeer ik enorm.

Thanks.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #433 Gepost op: 8 juli 2014, 21:13:32
En uiteraard kan iedereen, indien goed van lijf en leden, op de fiets.
Wat dat betreft zijn we allemaal gelijk en is er zeker geen voorkeurspositie voor 1 van onze leden.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #434 Gepost op: 9 juli 2014, 10:48:37
We hebben in Friesland nu een regio team me 4 fietsen. Dit voorkomt dat iedere afdeling zijn eigen team opzet...ik ben tot nu toe de enige biker van de afdeling en kan dus ook worden verhuurd aan een andere afdeling met de bike.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #435 Gepost op: 4 augustus 2015, 16:21:58
Wat voor merk fietsen hebben de verschillende afdelingen? Dit omdat ik aan het kijken ben voor binnen onze afdeling ook 2 bikes te gaan kopen. Ben me aan het oriënteren hierin om deze aan te schaffen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #436 Gepost op: 4 augustus 2015, 16:32:27
Er worden bikepatrol fietsen geleverd aan het Rode Kruis, aldus de site www.politiefiets.nl


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #437 Gepost op: 4 augustus 2015, 17:36:53
Zijn ook afdelingen waar ze een sponsor deal met de lokale fietsenboer hebben gesloten en zo gratis of goedkoop goede mountainbikes hebben gekregen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #438 Gepost op: 4 augustus 2015, 17:39:25
En dat was ook beetje hier het idee, na een lokale fietsenzaak te gaan hiervoor. Maar voor de orientatie toch beetje weten wat voor merken/modellen er gebruikt worden enzo.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #439 Gepost op: 4 augustus 2015, 18:20:54
Zelf heb ik redelijk wat Rodekruis bike diensten gedaan op een Giant Talon (of zo iets) fijne fiets.