Boek: "Politievoertuigen in Nederland".

Auteur Topic: Boek: "Politievoertuigen in Nederland".  (gelezen 12869 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2006, 09:18:49
HHS-uitgeverij (via www.brandweer.org) is het boek ook te bestellen, deze had hem al geruime tijd in de vooraankondiging staan.

Fokko
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2006, 18:05:10
ik heb het boek vandaag gekocht en ziet er zeer goed en intressant uit


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #12 Gepost op: 5 november 2006, 14:22:46
Het is inderdaad een leuk boekwerk geworden. Ik heb hem trouwens op de beurs in Dordrecht verkregen. En ik kijk eigenlijk nu al uit naar de volgende delen.
Wel is het jammer dat er toch enkele merken en modelen vergeten zijn. Zo vind ik niets terug van de Alfasud in politie uitvoering, De Citroen Mehari welk ooit op Oostvoorne gebruikt werd en wat te denken van de Citroen DS "Snoek" die door de politie van Ede, Wageningen en Kampen gebruikt werden. Volgens mijn zelfs nog één in Groningen. Trouwens ik hoop dat men de Alfa-Romeo Spiders van de AVD en de verkeersdienst Amsterdam in een volgend deel behandeld, Als mede de beide Fiat-Abarth 124 Spiders en de VW-Porsche 914 naast de andere wagens van de AVD. Zo als de Dikke Amerikaanse Fords, de Engelse Ford Zephyr, De Duitse Ford Taunus, De verschillende Porsche's, De Citroen HY TPW's, De RangeRover en de Jeep Cherokee. Die laatste is wel op een stille manier uit het wagenpark verdwenen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #13 Gepost op: 5 november 2006, 14:47:36
Het is inderdaad een leuk boekwerk geworden. Ik heb hem trouwens op de beurs in Dordrecht verkregen. En ik kijk eigenlijk nu al uit naar de volgende delen.
Wel is het jammer dat er toch enkele merken en modelen vergeten zijn. Zo vind ik niets terug van de Alfasud in politie uitvoering, De Citroen Mehari welk ooit op Oostvoorne gebruikt werd en wat te denken van de Citroen DS "Snoek" die door de politie van Ede, Wageningen en Kampen gebruikt werden. Volgens mijn zelfs nog één in Groningen. Trouwens ik hoop dat men de Alfa-Romeo Spiders van de AVD en de verkeersdienst Amsterdam in een volgend deel behandeld, Als mede de beide Fiat-Abarth 124 Spiders en de VW-Porsche 914 naast de andere wagens van de AVD. Zo als de Dikke Amerikaanse Fords, de Engelse Ford Zephyr, De Duitse Ford Taunus, De verschillende Porsche's, De Citroen HY TPW's, De RangeRover en de Jeep Cherokee. Die laatste is wel op een stille manier uit het wagenpark verdwenen.

Als jij foto's van die voertuigen hebt, kan ik je via PM het mailadres van de auteur geven, dan kunnen ze worden opgenomen. Harry is afhankelijk van de bijdragen van de (vele) hobbyisten, dus als iemand bijzondere (oude) voertuigfoto's heeft, en die in het boek opgenomen wil zien, kan die een PMmetje sturen. :)
greetz,  Enrique


Du Booton

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 5 november 2006, 18:22:42
Nou stuur mij dan ook maar even het adres, want ik heb ook nog heel wat liggen.

groet.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #15 Gepost op: 5 november 2006, 22:13:09
Nou stuur mij dan ook maar even het adres, want ik heb ook nog heel wat liggen.

groet.

Zie PM
greetz,  Enrique


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #16 Gepost op: 6 november 2006, 18:31:12
Binnenkort KRIJG ik het boek ook binnen, zal nog wel ffies een verslagje maken ofzo als ik hem binnen heb 8)

Greetss Max


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #17 Gepost op: 6 november 2006, 18:37:41
Binnenkort KRIJG ik het boek ook binnen, zal nog wel ffies een verslagje maken ofzo als ik hem binnen heb 8)

Greetss Max
Succes. :|


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #18 Gepost op: 6 november 2006, 18:39:09
Succes. :|
Moet de laatste tijd zoveel verslagen maken voor school, dan kan er nog wel 1tje bij :|


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #19 Gepost op: 7 november 2006, 16:55:08
Nou achteraf geen zin om verslagje te maken,

Maarrr wel zin om te zeggen dat het interesant is, en dat het een aanradertje is.

Gr Max