Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 105428 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 27 oktober 2006, 22:35:36
Precies.... alles is wel zo'n beetje gezegd... kleuren scherpte en compositie zijn niet optimaal... en je mist een stukje wiek... verder kan ik er weinig over zeggen ;)

Als je gaat verkleinen krijg je daardoor altijd een "verkleiningsonscherpte" die je dmv een UnsharpMask (USM) kunt verwijderen.. voor webformaat 800x600/600x800 hou ik altijd ongeveer 125-135% en een radius van 0,2/0,3, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders, en sommige foto's is het ook niet echt nodig...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2006, 18:38:08
hierbij dan nog even een aantal NIET bewerkte foto's van deze inzet.

Wat mij betreft mag de volgende zich aanmelden om een foto te plaatsen! erg leuk en net commentaar geweest trouwens! dus wie durft? ook de "proffesionele" fotograven mogen meedoen natuurlijk met het plaatsen!

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2006, 18:38:48
3 + 4

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #13 Gepost op: 28 oktober 2006, 18:39:30
5 + 6

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #14 Gepost op: 28 oktober 2006, 18:39:56
en de laatste


[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2006, 19:02:36
Gisteren landde de LL2 op het EMC. Ik was in de stad, dus zag het gebeuren. Stap uit, ga wat platen maken en terwijl ik de boel terugkijk zie ik twee zwarte puntjes zitten. "Valt wel mee" dacht ik. :| Kom ik thuis, bekijk ze in de computer en zie dat het twee MEGA vlekken zijn. :-[  Moet je voorstellen hoe je je dan voelt..... >:(


Kan dit overigens hier, of zal ik een topic aanmaken met "Je grootste fotografische tegenvallers? Misschien ook wel leuk...  :)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #16 Gepost op: 28 oktober 2006, 19:07:21
Kan dit overigens hier, of zal ik een topic aanmaken met "Je grootste fotografische tegenvallers? Misschien ook wel leuk...  :)

Als deze twee vlekjes je grootste fotografische tegenvaller is ben je volgens mij rijk gezegend zeg....  ???

Het is ook lekker vervelend als je denkt lekker even de natuur in te trekken en dan echt gewoon niets leuks/spannends tegenkomen. Terug thuis heb je dan echt het gevoel dat je beter niet had kunnen gaan.. gistermiddag was zo'n moment  :'(  :-\ (je mist op dat moment gewoon het gevoel ofzo...)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #17 Gepost op: 28 oktober 2006, 19:08:52
OHja Dirk, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet vervelend is als er vuil op je sensor zit!!

 8)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #18 Gepost op: 28 oktober 2006, 19:11:32
Als er tien jaar geleden al zo'n site/topic bestond had ik vele honderden guldens op zak kunnen houden!  ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #19 Gepost op: 28 oktober 2006, 19:22:23
Gisteren landde de LL2 op het EMC. Ik was in de stad, dus zag het gebeuren. Stap uit, ga wat platen maken en terwijl ik de boel terugkijk zie ik twee zwarte puntjes zitten. "Valt wel mee" dacht ik. :| Kom ik thuis, bekijk ze in de computer en zie dat het twee MEGA vlekken zijn. :-[  Moet je voorstellen hoe je je dan voelt..... >:(


Kan dit overigens hier, of zal ik een topic aanmaken met "Je grootste fotografische tegenvallers? Misschien ook wel leuk...  :)
Deze is toch echt wel te redden hoor ;) de healingbrush in photoshop doet wonderen ;)... verder nog even de schaduw iets opgevuld zodat de onderkant er beter uitkomt... :)

-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-