Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 105346 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #30 Gepost op: 31 oktober 2006, 09:38:59
Ik zou inderdaad iets meer naar rechts of juist naar links gaan staan. of recht van voren.dit lijkt me voor de omgeving van deze foto misschien wel het mooiste.
wanneer je iets naar rechts gaat staan kun je zien welk voertuig het is en waar hij vandaan komt.
of juist aan de linkerkant gaan staan (bijrijder) en dan proberen alleen maar het voertuig op de foto te krijgen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 1 november 2006, 00:12:19
Jullie zijn allemaal amateurs in slechte foto's.... hier komt een proffesional in slechte foto's... Jullie mogen zelf kiezen of je de slechte punten opnoemt of de goede punten...  ;) ;D

Maar wat kan ik verbeteren? Het is een Canon G4


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #32 Gepost op: 1 november 2006, 05:32:21
Laat ik beginnen met een vraag: wát wilde je precies fotograferen? :| Ik neem aan de brandweerauto. En waarom dan per sé van deze kant? Hier staat namelijk een boom nogal hinderlijk in de weg. Verder vindt ik de compositie boven/onder links/ rechts oké...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 1 november 2006, 09:58:45
Laat ik beginnen met een vraag: wát wilde je precies fotograferen? :| Ik neem aan de brandweerauto. En waarom dan per sé van deze kant? Hier staat namelijk een boom nogal hinderlijk in de weg. Verder vindt ik de compositie boven/onder links/ rechts oké...

Ik probeerde een goede nacht 'actie' foto te maken. Ik heb nog meer donkere (reflecteerde) foto's..... :-X


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #34 Gepost op: 1 november 2006, 10:29:11
Hoi Palmpie,

Ik ben zo vrij geweest je foto even onder handen te nemen in PhotoShop CS 2 met het volgende resultaat.

Handelingen ondermeer:

*. gecropt
*. Autocontrastr
*. Autocolor
*. UnSharpMask (USM) (130%)
*. Level
* Curves en dan met name de groene en blauwe curve om de kleuren wat natuurlijker te maken.
*. Shadow / Highlight

De reflectie op het voertuig is niet storend, die van de bevelvoerder wel helaas. Weet niet wat je daar zogauw aan kunt doen.

(d'r staat ook nog een politiescooter aan de linkerkant ;))

Denk dat je met zo'n soort bewerking van veel donkere reflectiefoto's best wel wat kunt maken. (want dat is je probleem beschrijf je). Tja en de positie is misschien niet helemaal lekker door de boom, maar ken de totale situatie terplekke niet dus oordelen dat je ergens anders had moeten gaan staan doe ik maar niet.

Succes in ieder geval!

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 1 november 2006, 16:53:57
Hoi Palmpie,

Ik ben zo vrij geweest je foto even onder handen te nemen in PhotoShop CS 2 met het volgende resultaat.

Handelingen ondermeer:

*. gecropt
*. Autocontrastr
*. Autocolor
*. UnSharpMask (USM) (130%)
*. Level
* Curves en dan met name de groene en blauwe curve om de kleuren wat natuurlijker te maken.
*. Shadow / Highlight

De reflectie op het voertuig is niet storend, die van de bevelvoerder wel helaas. Weet niet wat je daar zogauw aan kunt doen.

(d'r staat ook nog een politiescooter aan de linkerkant ;))

Denk dat je met zo'n soort bewerking van veel donkere reflectiefoto's best wel wat kunt maken. (want dat is je probleem beschrijf je). Tja en de positie is misschien niet helemaal lekker door de boom, maar ken de totale situatie terplekke niet dus oordelen dat je ergens anders had moeten gaan staan doe ik maar niet.

Succes in ieder geval!

Ik geloof dat ik nog een cursusje fotoshop te doen heb..... :-X ;) Ik denk dat ik de nachtfotografie maar overlaat aan de profs.... :) Er zijn geen tips waarmee je gelijk 'mooie' foto's kan maken mocht ik (tijdens een verjaardagfeest  ;)) weer eens tegen een foto moment oplopen?  :)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #36 Gepost op: 1 november 2006, 17:34:59
Er zijn geen tips waarmee je gelijk 'mooie' foto's kan maken mocht ik (tijdens een verjaardagfeest  ;)) weer eens tegen een foto moment oplopen?  :)

Helaas is de IFEX-informatie niet meer te achterhalen bij de geplaatste foto dus dan wordt het lastig wat te roepen over technische instellingen. (welke sluitertijd/F-waarde/ISO etc...

Maar denk dat er weinig meer te halen valt dan het hier getoonde, met bewerking kun je hem dan wat ophalen maar kost je altijd kwaliteit. En natuurlijk altijd de bomen even omzagen als ze in de weg staan  :D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 1 november 2006, 17:36:15
Helaas is de IFEX-informatie niet meer te achterhalen bij de geplaatste foto dus dan wordt het lastig wat te roepen over technische instellingen. (welke sluitertijd/F-waarde/ISO etc...

Maar denk dat er weinig meer te halen valt dan het hier getoonde, met bewerking kun je hem dan wat ophalen maar kost je altijd kwaliteit. En natuurlijk altijd de bomen even omzagen als ze in de weg staan  :D

volgens mij kan ik de IFEX gegevens wel ff posten. Zal ik straks doen.  :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #38 Gepost op: 1 november 2006, 18:46:13
Camera Model Name
    Canon PowerShot G3
Shooting Mode
    Program AE
Photo Effect Mode
    Off
Tv( Shutter Speed )
    1/60
Av( Aperture Value )
    2.2
Metering Mode
    Evaluative
Exposure Compensation
    0
ISO Speed
    Auto
Lens
    7.2 - 28.8mm
Focal Length
    8.0mm
Digital Zoom
    None
Image Size
    2272x1704
Image Quality
    RAW
Flash
    On
Flash Type
    Built-In Flash
Flash Exposure Compensation
    -2
Red-eye Reduction
    Off
Shutter curtain sync
    1st-curtain sync
White Balance
    Auto
AF Mode
    Single AF
File Size
    3047KB
Drive Mode
    Single-frame shooting


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #39 Gepost op: 1 november 2006, 18:51:31
Kan uit de IFEX geen bijzonderheden halen, 1/60, F2.2 en ISO automatisch dus schiet ook niet op. Wat me wel opvalt is dat je op RAW schiet maar eerder aangeeft geen kaas van Photoshop te hebben gegeten, bewerk je je RAW's dan niet? Volgens mij kun je dan net zo goed in jpg schieten. (maar ik ben geen RAW-schutter dus misschien dat zij er anders over denken)

Tot zover mijn opbouwende kritiek / hulp 8)