Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 105425 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #40 Gepost op: 1 november 2006, 19:03:16
Kan uit de IFEX geen bijzonderheden halen, 1/60, F2.2 en ISO automatisch dus schiet ook niet op. Wat me wel opvalt is dat je op RAW schiet maar eerder aangeeft geen kaas van Photoshop te hebben gegeten, bewerk je je RAW's dan niet? Volgens mij kun je dan net zo goed in jpg schieten. (maar ik ben geen RAW-schutter dus misschien dat zij er anders over denken)

Tot zover mijn opbouwende kritiek / hulp 8)

Ik weet net in PS een foto lichter te maken maar dan ziet hij er niet meer uit, de rest is abracadabra voor me! Ik zal idd volgende keer in JPG zetten.... kunnen er ook meer op het geheugen!  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #41 Gepost op: 1 november 2006, 19:06:08
Ik weet net in PS een foto lichter te maken maar dan ziet hij er niet meer uit, de rest is abracadabra voor me! Ik zal idd volgende keer in JPG zetten.... kunnen er ook meer op het geheugen!  ;D

Ik haal de foto en linken weer weg... kan de volgende weer iets neerzetten. :)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #42 Gepost op: 1 november 2006, 19:56:28
Da's jammer. :| Laat lekker staan zou ik zeggen. Het lijkt mij leerzaam voor iedereen, want zo krijg je ook een heleboel invalshoeken en ideeen van anderen te "horen".  ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #43 Gepost op: 1 november 2006, 20:02:48
Ik waag me er ook aan......
Ben net begonnen met het fotograferen van voertuigen etc. en kan dus wel wat tips gebruiken :)

Ik had volgens mij beter iets meer naar rechts moeten gaan staan.......
Maar kom maar op met de kritiek :P 8)

Inderdaad, één stappie naar rechts. En ietsje verscherpen.... :)


Susannah

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 1 november 2006, 20:33:19
Ik zou inderdaad iets meer naar rechts of juist naar links gaan staan. of recht van voren.dit lijkt me voor de omgeving van deze foto misschien wel het mooiste.
wanneer je iets naar rechts gaat staan kun je zien welk voertuig het is en waar hij vandaan komt.
of juist aan de linkerkant gaan staan (bijrijder) en dan proberen alleen maar het voertuig op de foto te krijgen.

Inderdaad, één stappie naar rechts. En ietsje verscherpen.... :)

Bedankt voor de tips,zal er de volgende keer tijdens het fotograFeren aan denken :)


Bart S

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 2 november 2006, 05:44:13
Helaas is de IFEX-informatie niet meer te achterhalen bij de geplaatste foto dus dan wordt het lastig wat te roepen over technische instellingen. (welke sluitertijd/F-waarde/ISO etc...

IFEX ??? Bedoel je niet de EXIF? IFEX is toch iets met hele stoere bluskanonnen?



Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #46 Gepost op: 2 november 2006, 23:06:16
Misschien kunnen jullie helpen? We hebben thuis een zwarte kat en het lijkt wel of z'n vacht het flits licht absorbeerd.....  :-\ Hoe zou ik dat kunnen verbeteren?

voorbeeld: http://home.planet.nl/~vuurvreter/foto/katje.jpg en http://home.planet.nl/~vuurvreter/foto/katje2.jpg


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #47 Gepost op: 3 november 2006, 05:52:02
Denk dat dat glimmende juist prachtig is. Zo hoort een kat eruit te zien. Je kunt het enigszins oplossen door hem in daglicht te fotograferen, maar dan ben ik bang dat íe toch te donker blijft. Of bij een niet te lichte achtergrond fotograferen. Maar het beste blijft eigenlijk indirect flitsen......   ;)


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #48 Gepost op: 5 november 2006, 15:00:18
Misschien kunnen jullie helpen? We hebben thuis een zwarte kat en het lijkt wel of z'n vacht het flits licht absorbeerd.....  :-\ Hoe zou ik dat kunnen verbeteren?

voorbeeld: http://home.planet.nl/~vuurvreter/foto/katje.jpg en http://home.planet.nl/~vuurvreter/foto/katje2.jpg

OFF TOPIC

De eerste foto heeft meer iets weg van een tijger...   :D  ;)

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #49 Gepost op: 10 november 2006, 11:00:45
jammer dat ik nu heel de topic weer bij moet lezen nu ik 2 dagen niet op het forum heb gekeken...................

of we maken allemaal super foto's of we durven gewoon niet!