Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 105591 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #50 Gepost op: 12 november 2006, 15:31:36
Persoonlijk vind ik hem redelijk geslaagd, maar alles kan beter, dus stort uw hart maar leeg!

(Als het goed is moeten alle fotogegevens in de eigenschappen staan. Wel eerst op je harde schijf opslaan.)




M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #51 Gepost op: 12 november 2006, 15:54:05
Wat mij gelijk al opviel zodra ik de foto zag was de nogal irritante "blauwe vlek" in een wat kleur betreft "vlakke" foto. Dit leid de aandacht nogal af van je onderwerp.... :|


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #52 Gepost op: 12 november 2006, 16:55:27

Volgens mij is het nu juist de eigenschap van zwart dat het geen licht refelecteert, daarom heet het zwart  ;D

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #53 Gepost op: 12 november 2006, 16:57:14
Wat mij gelijk al opviel zodra ik de foto zag was de nogal irritante "blauwe vlek" in een wat kleur betreft "vlakke" foto. Dit leid de aandacht nogal af van je onderwerp.... :|
Niet alles dat. Maar ook vind ik de hond wat onscherp. Als die goed scherp zou zijn was het een mooiere foto geweest. Ook staan er wat grassprietjes aan de onderkant.  ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #54 Gepost op: 13 november 2006, 18:16:35
Leuke foto al kan ik me vinden in de kritiek van de voorgaande posters. Heb even de EXIF (zo wel goed geschreven :P) nagekeken en wat me opvalt dat ook jij werkt met F2.8, verder is je sluitertijd 1/200 en ISO 200. Focuslengte is 34mm en de foto gemaakt met een Canon 400D.  8)

Kijkend naar de foto heb ik namelijk het idee dat het gebied rond zijn of haar oog wel scherp is, dat de rest dan minder scherp is zou dan het gevolg kunnen zijn van de F2.8. Ook nu zou ik het advies geven je sluitertijd naar beneden te brengen en je F-waarde omhoog. (al moet je de sluitertijd misschien niet al te ver naar beneden brengen om bewegingsonscherpte te voorkomen.

Tweede nadeel van het aanpassen van je F-waarde is dat je hierdoor mogelijk ook de scherpte op je hekwerk terugbrengt. Idee zou dan kunnen zijn om meer afstand te nemen, doordat je aantal mm toeneemt zal ook de werking van je scherptediepte beter zichtbaar worden en valt het hekwerk denk ik nog verder weg, minder zichtbaar.

Je hebt geflitst, wat hier het voordeel of nadeel van is durf ik niet zo te zeggen, doe ik dan ook niet. ;) (misschien dat je hierdoor je details mist op de kop van de hond)

Even in Photoshop zitten klieren maar kan er verder weining mee qua kleur enzo, is allemaal wel oke.  

Hoop dat je er wat mee kunt, alles opbouwend opvattend AUB  8)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #55 Gepost op: 13 november 2006, 18:28:26
Oke,

Hier eentje van mij. Ik zeg nog verder helemaal niets, leef je uit!! :D



de grote versie staat hier: http://www.pjdekok.nl/image/kritiek_groot.jpg (wel met C maar met minimaal verlies van kwaliteit!)

(helaas kan ik geen foto's online zetten zonder C erin, deze discussie gelieve niet te voeren! (omdat dit al te vaak gedaan is)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #56 Gepost op: 13 november 2006, 18:49:38
Wat is dat nou voor een foto?!  ;)

Om te beginnen met de minpunten:
-Alleen de voorkant van de eerste brandweerwagen is scherp. De rest is onscherp, vooral de brandweerdame achterin.
-Jammer dat de eerste wagen er niet helemaal opstaat, je hebt nu de zwaailampen gehalveerd.  ;)

Pluspunten:
-Die jongens die er aandachtig bij kijken is wel leuk gezien.

Niet zo'n geweldige plaat, maar je zal hem daarom wel expres hier hebben neergezet.  :P


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #57 Gepost op: 13 november 2006, 19:02:57
Inderdaad, het scherpstelpunt. Óf ik had de hele cabine gepakt en die scherpgesteld, of ik had de voorste cabine van onder tot boven "gehalveerd" en daarop gefocused. En iets wat je later pas ziet, die koplamp van dat busje, precies boven die jongen z'n hoofd..  ;)  ;)

Maarre, degene met lef hebben nu wel de nodige opbouwende kritiek over zich heen gehad. Die weten dus van zichzélf dat ze niet de ideale plaat hebben gemaakt. Is het niet leuker om foto's te beoordelen van mensen die níet (willen) weten dat hun foto véél beter zou kunnen? Dan praat je pas over leerzaam....  8) :-X


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #58 Gepost op: 13 november 2006, 19:09:12
Is het niet leuker om foto's te beoordelen van mensen die níet (willen) weten dat hun foto véél beter zou kunnen? Dan praat je pas over leerzaam....  8) :-X

Waarom denk je dat ik een foto plaats :P

 :D 8)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #59 Gepost op: 13 november 2006, 19:13:57
Waarom denk je dat ik een foto plaats :P

 :D 8)

???