GRIP 3 Zeer grote brand bedrijf - Emmeloord 09-11-2006

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand bedrijf - Emmeloord 09-11-2006  (gelezen 22345 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Master

  • Chauffeur Hap GM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
  • Verwarrend eenvoudig
Reactie #30 Gepost op: 9 november 2006, 12:20:46
Het staat nu op www.crisis.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #31 Gepost op: 9 november 2006, 12:30:07
Alarm om mogelijke gifwolk in Emmeloord

Uitgegeven: 9 november 2006 10:49
Laatst gewijzigd: 9 november 2006 12:03

EMMELOORD - De gemeente Noordoostpolder heeft alarm geslagen over een mogelijke gifwolk. Die is donderdagmorgen mogelijk vrijgekomen bij een zeer grote brand bij het polyesterverwerkende bedrijf Deen Groep in Emmeloord.



Bewoners van de wijk de Zuidert moeten binnen blijven en ramen en deuren sluiten. De brand is inmiddels onder controle, meldt een woordvoerder van de politie Flevoland. Er wordt nog wel geblust.



Bij de brand aan de Havenstraat is een wolk ontsnapt, die mogelijk giftige stoffen bevat, zegt een woordvoerster van de gemeente. De wolk drijft over de wijk De Zuidert. Diverse panden in de omgeving zijn ontruimd. Er zijn veel hulpdiensten ingeschakeld.





www.nu.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #32 Gepost op: 9 november 2006, 12:32:56
Nog steeds ramen en deuren dicht"  
 
9-11-2006
 
 
Bewoners van de wijk de Zuidert in Emmeloord krijgen nog steeds het advies ramen en deuren gesloten te houden, vanwege de grote brand vanochtend bij het polyester-verwerkende bedrijf Deen. De politie heeft het gebied afgesloten.

De brand bij het bedrijf aan de Havenstraat in Emmeloord is volgens de brandweer onder controle. Daarmee is ook het ontploffingsgevaar geweken. Meetploegen zijn nog bezig vast te stellen of er gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen. De brand brak rond kwart voor tien uit. Direct daarna werd door de gemeente groot alarm geslagen. De gemeente zocht contact met twee basisscholen en een verpleeghuis in de omgeving, met het dringende advies leerlingen en bewoners binnen te houden. Tijdens een persconferentie in het gemeentehuis maakte burgemeester van Rappard zojuist bekend, dat bij de brand geen gewonden zijn gevallen. Alleen zijn twee medewerkers van het getroffen bedrijf door een dokter behandeld.
De brandweer Noordoostpolder kreeg bij het bestrijden van het vuur assistentie uit Lelystad.

De 140 personeelsleden van Deen hielden volgens de directeur juist pauze toen de brand uitbrak. De directeur gaat er van uit dat de werkplaats volledig verloren is gegaan.
 
www.omroepflevoland.nl


Gast48368

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 9 november 2006, 12:49:21
Topics maar even samengevoegd  ;)


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #34 Gepost op: 9 november 2006, 13:39:13
Naar aanleiding van deze brand bekeek ik even de site van Brandweer Noordoostpolder (www.brandweernoordoostpolder.nl). Toen viel het mij op dat volgnes die site in dat hele gebied geen enkele hoogwerker/ladderwagen is gestationeerd. Nu ben ik niet bekend in de NOP, maar ik vind het toch bijzonder. Wat me ook opviel.... wat hebben ze daar veel Dennis-brandweerwagens. Je weet wel, die misvormde lada-achtige voertuigjes met gele streepjes. Om misselijk van te worden :P  Maar goed, klopt het dat daar echt geen hoogwerker/ladderwagen is?


leendert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #35 Gepost op: 9 november 2006, 14:42:21
Lelystad maybe?? ik zie bij de alarmeringen iig de 351 staan, das de ladder van lelystad als ik me niet vergis.


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #36 Gepost op: 9 november 2006, 15:12:12


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #37 Gepost op: 9 november 2006, 15:16:08
http://streams.omroepflevoland.nl:8000/flevoland64k

in je real player plakken en spelen met dat ding


0736900   10:42:03   09-11-06   NAAR COMMANDOCENTRALE lELYSTAD IVM GROTE BRAND Politie Utrecht (Monitorcode)
0736001   10:42:03   09-11-06   NAAR COMMANDOCENTRALE lELYSTAD IVM GROTE BRAND Politie Utrecht (Staf GBO)
wat is gbo dan


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #38 Gepost op: 9 november 2006, 15:20:13
wat is gbo dan

GBO = Grootschalig en Bijzonder optreden.

Dus zegmaar de afdeling binnen de regiopolitie die zich bezighoud met de rampenbestrijding en alles wat daarmee te maken heeft.

(ook wel SGBO = Staf Groot....) en tegenwoordig vaak omgedoopt in CCB (= Conflict en CrisisBeheersing)


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #39 Gepost op: 9 november 2006, 15:24:35
GBO = Grootschalig en Bijzonder optreden.

Dus zegmaar de afdeling binnen de regiopolitie die zich bezighoud met de rampenbestrijding en alles wat daarmee te maken heeft.

(ook wel SGBO = Staf Groot....) en tegenwoordig vaak omgedoopt in CCB (= Conflict en CrisisBeheersing)
ok
bedankt