GRIP 3 Zeer grote brand bedrijf - Emmeloord 09-11-2006

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand bedrijf - Emmeloord 09-11-2006  (gelezen 22341 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 10 november 2006, 08:39:25
Ook veel foto's op de volgende site van Bommels fotoshop

http://www.fotobommel.nl/112fotografie

Goed te zien hoe o.a. het sigma Flevoland is gekleed. (ziet er goed uit)
het zijn voor mij wel bekenden maar die zijn hier idd niet op het forum te vinden.

Weet iemand waar de CGV voor staat  ???

Wat staat de dame op http://www.fotobommel.nl/112fotografie/images/119_2246.jpg trouwens raar te dansen? :)

De CGV is inderdaad de Coordinator GewondenVervoer. Als er veel ambulances in en rond het 'rampterrein' werkzaam zijn, draagt de MKA de coördinatie van deze groep ambulances over aan de CGV. Zo kan het reguliere proces worden ontlast. De CGV werkt of vanuit de VC-GHOR of vanuit de MKA. Hij coördineert de inzet van de ambulances. De CGV ontvangt direct leiding van de CvD-G en ontvangt functionele aanwijzingen van de MKA en stemt af met de brandweer en politie. In een enkele regio wordt er gebruik gemaakt van een assistent CGV. De CGV richt ook een ambulancestation in en zorgt voor een ambulancecircuit. De CGV informeert via de MKA (of het ondersteunende Ac-GHOR) het HS-GHOR over aantallen slachtoffers, de aard van de letsels en de spreiding over de ziekenhuizen.

Maarre, heb je dat niet in je SIGMA opleiding geleerd?


Gerben

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 10 november 2006, 09:30:40
Hoe gaat dat precies in z'n werk dan? Moet je om de zoveel tijd een meting doen? Of wordt dat aangegeven door iemand? Of rijd je langs verschillende meetpunten?

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk

De LMPO (leider meetplan organisatie) zit op het RAC; meetploegen stemmen af op bank 10; bijvoorbeel op WDD kanaal 1. Je wordt naar een coördinaat gestuurd waar je met een bepaalde meetbuis volgens protocol metingen moet verrichten. Dan mag je wachten of meteen naar een nieuw coördinaat rijden en met dezelfde (weliswaar nieuwe) of een andere buis het kunstje nogmaals doen  :)

Het voordeel is overigens m.b.t. de logistieke aanvoer van broodjes ed. dat ze exact weten waar je zit. (Moet je wel buiten besmet gebied zitten uiteraard; anders wordt er niet gesnackt... :-\)

Ik heb hier ook nog wat filmateriaal:


[bron:Omroep Flevoland]


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #52 Gepost op: 10 november 2006, 12:36:59
Maarre, heb je dat niet in je SIGMA opleiding geleerd?

Wijsneus  ??? :-[   ;) ;)

Natuurlijk ken ik die vanuit de sigma  8), maar kon hem alleen zo snel ff niet opnoemen  ::) :-[

Toch eens even beter nakijken, al die afko's.  :(
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Bart S

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 10 november 2006, 13:08:47
Wijsneus  ??? :-[   ;) ;)

Natuurlijk ken ik die vanuit de sigma  8), maar kon hem alleen zo snel ff niet opnoemen  ::) :-[

Toch eens even beter nakijken, al die afko's.  :(

Haha, het was zeker gen kritiek hoor. Ik was alleen nieuwsgierig of er soms verschillen zitten in de GHOR opleidingen zo her en der. Dat de ene opleinding er dieper op in gaat ofzo.

Groetjes,

Bart


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #54 Gepost op: 10 november 2006, 13:11:36
wat ik niet snap maar misschien is dat zo afgesproken. waarom alleen sigma? ik dacht dat het altijd een gnkcombinatie was dus met ambuteam :(


Bart S

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 10 november 2006, 13:20:34
wat ik niet snap maar misschien is dat zo afgesproken. waarom alleen sigma? ik dacht dat het altijd een gnkcombinatie was dus met ambuteam :(
In principe wordt de SIGMA als onderdeel van de GNK-C iingezet. De SIGMA kan ook als zelfstandige eenheid worden ingezet, met name bij ongevallen met veel lichtgewonden. De SIGMA vormt dan de bemensing van het behandelcentrum. Er dienst dan ook altijd een arts of ambulanceverpleegkundige in het behandelcentrum aanwezig te zijn voor het geval dat T3 slachtoffers van triage indeling (dreigen te) veranderen.

Ik denk trouwens dat de SIGMA inzet hier meer preventief van aard was, en in geval van altijd nog verder uitgebreid kon worden.


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #56 Gepost op: 11 november 2006, 12:53:41
de ambulance post van Emmeloord ligt daar om de hoek, ik denk dat die een schating hebben gemaakt
van de eventuele gevolgen, want er waren verschillen OVD aanwezig van de GGD.
Verder heb de politie van Emmeloord zich weer eens van de goede kant laten zien zie ook de site
van www.kiloynews.nl
Heb verschillende fotografen en journalisten gesproken die schande spreken over hoe dit volk met mensen
omgaat maar dat zijn we in Emmeloord wel gewoon.
De ladderwagen van de brandweer Lelystad is wel terplaatse geweest maar niet ingezet.
zal proberen foto's op de forum te zetten van de andere kant toen de brandweer net gealameerd was
maar lukt nog niet.


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #57 Gepost op: 11 november 2006, 21:19:12
weet ik theo 01, maar niemand gaf daar een reactie op daarom kwam ik er op terug
ik ben er vanaf het begin bij geweest en wat ik gezien en gehoordt heb wil ik verder
ook niet kenbaar maken op deze site.
Dus dit zegt al genoeg.

Wilfred


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #58 Gepost op: 12 november 2006, 11:48:39
zie vorige pagina (pag 5) daar had ik ook een bericht met een link neergezet hierover. ;)

mischien omdat een van de links niet klopt
http://kilroynews.net/latestnews.htm
dit is de goede.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #59 Gepost op: 13 november 2006, 03:13:02
Zoek de verschillen eens op Rick...gossie er zijn geen verschillen in de links ;D ;D ;D ;D

Rick eerst kijken , lezen voordat je een onzinnige opmerking plaats.

Ik neem aan dat je voor jezelf spreekt?

Verder heb de politie van Emmeloord zich weer eens van de goede kant laten zien zie ook de site
van www.kiloynews.nl

Groeten, Peter.