Oefening multidiciplinair Generaal majoor Kootkazerne - Stroe 09-11-2006

Auteur Topic: Oefening multidiciplinair Generaal majoor Kootkazerne - Stroe 09-11-2006  (gelezen 8603 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Vandaag is er op de Generaal majoor Kootkazerne in de Stroe een grote multidiciplinaire oefening oefening gehouden met medewerking van o.a. Brandweer (militair en civiel), politie, defensie, marechaussee, ambulance en GHOR/SIGMA. Het scenario bestond uit:  een verkeers ongeval met een tankwagen met gevaarlijke stoffen waarbij ook een aantal auto's en een bus betrokken waren. De slachtoffers werden gespeeld door zogenaamde LOTUS medewerkers en militairen.
Ondanks het tekort aan medische hulpverleners is de oefening toch geslaagd!

Patries & PeterEde waren aanwezig ;)

Wat foto's:

























Nurse powerrrrr


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Aha. Vandaar dat je het terrein op kon.
En is het een beetje goed gegaan naar jou idee.

Ja ik denk het wel, ondanks het tekort aan geneeskundig personeel. helaas hadden we maar 3 ambu teams in totaal en 1 SIGMA team maar door organisatorische redenen konden ze er niet meer krijgen. Op een gegeven moment lagen er 8 T1 en T2 slachtoffers in de tent en 8 ervoor. Maar ondanks dat is het zeker geslaagd denk ik!
Nurse powerrrrr


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Dat is inderdaad iets te weinig. Maar kon defensie niet meer medische teams leveren. Trouwens ik zie op de bovenste foto dan men de beschikking had over een drietal defensie tankautospuiten, een Scania van Voorthuizen, de HV-II van Barneveld, en nog een MAN van Apeldoorn ?
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Leuk zo'n oefening.  :) Is weer eens wat anders.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
He Heleen

Jij zou toch naar een oefening in Harderwijk gaan, Hoe is dat afgelopen. Of moet dat nog gebeuren.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Dat is inderdaad iets te weinig. Maar kon defensie niet meer medische teams leveren. Trouwens ik zie op de bovenste foto dan men de beschikking had over een drietal defensie tankautospuiten, een Scania van Voorthuizen, de HV-II van Barneveld, en nog een MAN van Apeldoorn ?

Defensie leverde wel Zau's voor de afvoer, een aantal stuks maar niet voor in het veld.

De MAN was uit Kootwijkerbroek en verder nog een:
Scania uit Garderen
Mercedes uit Zwartebroek
Voertuig van ISK Harskamp
En nog een mercedes van Barneveld dacht ik
En inderdaad de HV van Barneveld

Leuk zo'n oefening.  :) Is weer eens wat anders.

Zeker weten! ;)
Nurse powerrrrr


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
He Heleen

Jij zou toch naar een oefening in Harderwijk gaan, Hoe is dat afgelopen. Of moet dat nog gebeuren.

Ben daar inderdaad geweest. Het was erg leuk, lees maar op mijn weblog. Veel plezier gehad. Alleen de eerste nacht erg veel regen, met het gevolg, dat onze tent van binnen net zo nat was als van buiten.  ;D
De volgende dag lag ik op de verpleeg, en had zowaar een klein riviertje naast mijn bed,  :-\ en de verpleging maar vegen en vegen en vegen, en het bleef maar regenen, regenen en regenen. Dus iedere keer een gezellig klein waterstroompje. Ik moest wel uitkijken aan welke kant ik mijn bed uit ging, de droge of de natte kant.  ;D Heb maar voor de droge kant gekozen. ;D
Maar al met al zijn de dagen weer omgevlogen.

Ben trouwens vorige week nog op de harskamp geweest, een dagje op oefening weer. Was ook erg leuk.


jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Mooie foto,s patries zeker die van het sigma hier valt zeker van te leren.

duidelijk is de opstelling van de tent en de bijbehorende voertuigen,  dan de inrichting goed en overzichtelijk.

geen overbodige personen in de tent(ik zie ze iedergeval niet).


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Mooie foto,s patries zeker die van het sigma hier valt zeker van te leren.

duidelijk is de opstelling van de tent en de bijbehorende voertuigen,  dan de inrichting goed en overzichtelijk.

geen overbodige personen in de tent(ik zie ze iedergeval niet).

Personen in de tent is altijd erg lastig, in dit geval waren en geen SIGMA's in het veld dus iedereen in de tent en het AMBU-team was met z'n 4en en dat gebeurt in deze regio ook nooit, altijd 1 hooguit 2. laat staan dat je het MMT er nog bij hebt, de tent is dan erg klein hoor.
Nurse powerrrrr


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #9 Gepost op: 10 november 2006, 09:50:41


Patries & PeterEde waren aanwezig ;)



En Bozo ook ! Heb ook wat foto's zal vandaag ff kijken of ik ze kan plaatsen
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!