Foute lokatie: crisiscentrum niet te gebruiken bij overstroming

Auteur Topic: Foute lokatie: crisiscentrum niet te gebruiken bij overstroming  (gelezen 6110 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 6 januari 2011, 13:20:22
Ik heb je reactie nu 5 keer gelezen maar heb nog altijd geen idee wat je probeert te zeggen...?

Dat er eventueel uitgeweken kan worden naar het hoofdbureau van politie of naar het politiebureau aan de Boezembocht.


Daar heb ik overigens mijn vraagtekens bij, volgens mij zijn die locaties lang niet meer (voldoende) geequipeerd om voldoende als back-up te kunnen dienen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #11 Gepost op: 6 januari 2011, 15:36:12
Wat ik nog weet uit de tijd dat men C2000 aan testen was vanuit het WPC op zuid is dat men het vanaf de Bobo ( Boezembocht ) snel kon overnemen wat communicatie betreft.
Of men nu nog vanaf de Bobo kan werken durf ik niet te zeggen.

Ik heb wel een artikel gevonden uit 2007 dat men in 2011 een gebouw er naast heeft staan wat 15 verdiepingen hoog moet zijn.
Mogelijk houdt dat dan in dat hier een reserve meldkamer komt maar dat is puur afwachten.

Buro Boezenbocht

Foto BRON: http://home.zonnet.nl/john-r/de_politie_meldkamer_rotterdam_r.htm

Twee (ver)nieuw(d)e bureaus

Het politiebureau aan de Veilingweg/Boezembocht is nu al duidelijk te zien vanaf de A20.
Eind 2011 staat er een gebouw naast dat twee keer zo groot is, vijftien verdiepingen hoog.
De inrichtingsplannen zijn nog niet helemaal dichtgetimmerd en inmiddels praat een groep politiemannen en -vrouwen mee over hun wensen
met betrekking tot het gebruik van het gebouw.


Dit politiebureau heeft geen publieke functie; er kunnen geen meldingen of aangiften worden gedaan. Dat zal in de toekomst ook niet zo zijn.
De Verkeerspolitie heeft er onderdak en alle politieagenten uit de hele regio krijgen er regelmatig allerlei trainingen.
Verder worden alle dienstvoertuigen er onderhouden en gerepareerd. Ook alle telefoontjes via 0900-8844 komen er binnen.

BRON: http://www.stadskrant.mediarotterdam.nl/onderdeel.php?id=451&editieID=39
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #12 Gepost op: 7 januari 2011, 12:08:09
in GRIP document van Rotterdam-Rijnmond staat dat mocht het WPC niet beschikbaar zijn dan kan er voor het ROT uitgeweken worden naar Hoofdbureau en de bozoembocht...van de meldkamer dacht ik dat alleen de boezembocht die over kon nemen....


geert+

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2011, 13:22:56
Ach ze hoeven alleen de noodstroom voorziening op een andere etage te zetten, ze zitten lekker HOOG endroog.
het parkeren en dienst wissel is ook geen probleem. optie de water taxi.

 O0 98uiye
EHV-er +AED, O&V, verbindingen, basis marifonie, Coordinator logistiek NRK afd. Voorne putten & Rozenburg. Centralist op PAC.  kijk niet naar wat er n