Wat moet je doen als je je bedreigt voelt?

Auteur Topic: Wat moet je doen als je je bedreigt voelt?  (gelezen 6628 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #10 Gepost op: 14 november 2006, 13:50:10
Wat een aanrader is om aan te schaffen, weet niet precies hoe het heet maardat is zo'n kastje waar een hele luide piep cq alarm uit komt. Mochten dit soort lieden dingen willen doen zullen ze zeker afgeschikt worden door het geluid.
Zoeits?

http://www.verkoop.com/persoonlijkalarm.html

Gr Max


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #12 Gepost op: 14 november 2006, 14:26:40
Misschien dat dat zou werken, maar misschien laggen ze je ook uit, omdat ze weten dat het alleen een afschrik effect heeft. Maar dat zul je niet weten.


pesje2

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 14 november 2006, 16:13:05
Jahoor vandaag was het weer zo ver als altijd, fiets ik langs en word ik met de ergste ziektes uitgescholden etc. Dus ik kijk niet om en dan komen ze je achter na rennen en schreeuwen.

Van binnen lach ik echt dubbel, ik dacht van: Wat een stakkers, ga huiswerk maken of een baan zoeken...

Maar ik weet niet of zo'n pieptoon zou werken.

Gr. Niels


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #14 Gepost op: 14 november 2006, 16:29:54
Misschien dat dat zou werken, maar misschien laggen ze je ook uit, omdat ze weten dat het alleen een afschrik effect heeft. Maar dat zul je niet weten.
houd het piepkastje maar eens heel dicht bij hun oren, dan laten ze het de volgende keer wel.


pesje2

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 14 november 2006, 17:35:02
Dan word hij zeker weten afgepakt,...

Je kunt er denk ik gewoon niks aan doen en je moet niet reageren op wat ze zeggen, want ze zoeken nu eenmaal ruzie en dan kan je denk ik gewoon door lopen/fietsen als je zonder schrammen thuis wilt komen.
Tenminste hier in Almere is het wel het geval.

Gr. Niels


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 14 november 2006, 17:44:06
Jahoor vandaag was het weer zo ver als altijd, fiets ik langs en word ik met de ergste ziektes uitgescholden etc. Dus ik kijk niet om en dan komen ze je achter na rennen en schreeuwen.

Van binnen lach ik echt dubbel, ik dacht van: Wat een stakkers, ga huiswerk maken of een baan zoeken...

Maar ik weet niet of zo'n pieptoon zou werken.

Gr. Niels

Het is een schrale troost, maar je bent niet de enige in Nederland.

Laatst gebeurde het nog dat ik naar huis fietste en twee jongens achter mij bleven expres op ongeveer een halve meter achter mij fietsen, met als doel mij op te jagen. Op een gegeven moment ben ik gestopt met trappen en heel rustig gaan fietsen, om hun duidelijk te maken dat het me niet zoveel deed waar ze meer bezig waren. Toen ik bij huis was kwam er zoiets als "later hè" en fietsten ze door. Maar dat waren er maar twee, geen zes ;) Daarnaast kan ik vrij hard fietsen, dus kan ik ze als het echt moet wel afschudden. In de afgelopen (6) jaren het halve uurtje fietsen naar school heb ik ook wel één en ander naar m'n hoofd geslingerd gekregen (hé k**k**lijer, k**k**homo, dat zoort dingen).

De strategie die ik altijd volg is negeren. Dat je reageert is juist de bedoeling, dat doe ik dus niet, dan kan je ook niets verkeerds zeggen. Er zijn ook wel situaties geweest waarbij ik inderdaad mee ging praten, maar dat is als je bijvoorbeeld omring wordt  / verhinderd wordt door te rijden. Dan kan je dus niet negeren en snel doorfietsen.

Gelukkig kwam het bij mij niet zo vaak voor, maar het lijkt me voor jouw nuttig om eens bij het bureau naar binnen te stappen en je verhaal te doen. Dan is de politie er in ieder geval van op de hoogte, dan weten ze ook waar het speelt en op welke tijden. Anders nodig je ze een keertje uit daar in burger te gaan fietsen ;)

(PS: je reageerde net voor mij ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


pesje2

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 14 november 2006, 17:58:18
Politie is op de hoogte, maar niet van mij prive maar van onze wijk.

Laatst nog in de zomer waren we op een grasveld met de vriendenkring aan het voetballen.
Op een gegeven moment staat zo'n joch (buitenlandse afkomst) midden in het veld met zn kruis van zn broek op zn knieen.
Als een teamgenoot langs loopt word hij zomaar getackelt, waarna meteen een reactie komt van zijn broer.
Dit pikt hij natuurlijk niet, het zal niet, en begint tegen hem te duwen en te duwen en uit te schelden enz.

Natuurlijk zegt die gene die word lastig gevallen dat hij moet stoppen en dat hij van hem moet afblijven.
Toen kreeg hij een klap en sloeg terug (zelfverdediging) waarna een paar van onze team genoten meteen mee gingen helpen.

Maar wat bleek nouw, achter de bosjes van het voetbalveld zaten de vrienden van die sukkel, dus die kwamen aan gerend en sloegen er op los. Ik ben weg gelopen omdat er ook nog kleine kinderen mee waren voetballen dus die heb ik uit het zicht gezet.

Het liep zo uit de hand dat het echt in rug trappen was, met vollevuisten op elkaars bek etc. etc.
Maar iemand zag dat er eentje een boksbeugel had aan zijn hand en toen zijn ze meteen weg gelopen gelukkig, want anders had er eentje het wel kunnen schudden... :|

Maar een van die sukkeltjes woont bij mij weer eens toevallig bij mij in de straat. En ook in de zelfde straat waarmee hij op de vuist is gegaan. Die worden nog lastig gevallen door die sukkel maar de laatste keer was nadat die vriend van me die sukkel recht op zijn neus heeft geslagen met vollevuist, en terecht... Opruimen die handel.

Ik wil niet racistisch zijn (Terwijl ik wel soms tot regelmaat zo denk) maar het waren alleen maar sukkeltjes van buitenlandse afkomst.

En ze kwamen onze gezellige avond verpesten omdat hun zelf met elkaar geen plezier kunnen maken dus gaan ze maar mede burgers lastig vallen en op de vuist gaan.

Wat een zooitje.....

Weer zo'n typisch voorbeeldje.... Hier weet de politie wel van maarja, wat doet de politie???? helmaal niks, geen buurt controles of wat anders alleen maar boetes uit delen voor een paar km per uur te hard.

Gr. Niels


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #18 Gepost op: 14 november 2006, 18:03:30
In almere weten ze denk ik wel dat er zeer veel berovingen zijn, en veel criminaliteit. Ik denk dat het het een oplossing is om gewoon constant een beveiliger/bike teamer daar te laten fietsen. (maar dat is natuurlijk wel hoog gegrepen ;) ).

Jaja de criminaliteit, en het uitlokken word steeds 'normaler' tegenwoordig.

Ook het met zijn 5e naast elkaar lopen, en je hinderen vinden 'ze' ook allemaal heel erg grappig. Haha :|

[reactie na het lezen van niels vorige bericht:]

Inderdaad, de politie zie ik hier NOOIT rijden. Maar dan bij en woningbrand staan ze met 5 auto's, want dat willen ze niet missen.

Nee, criminaliteit en dat soort andere dingen, worden in mijn ogen hier niet goed aangepakt. Helaas.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 14 november 2006, 18:34:43
(...)
(...)

Vertel het ze heren!

Ga naar de burgemeester, de korpschef, de districtschef, schrijf ze een brief, waarin je duidelijk maakt wat je net typt. Zij moeten zorgen voor een veilige en 'leefbare' (ik heb het niet zo op dat woord, is een beetje te populair :-\) gemeente. Natuurlijk is fietsverlichting weer op een andere manier belangrijk ;) (iets met prioriteiten ::))

Als er meer signalen binnen blijven komen, zal er eerder iets aan de situatie gedaan worden. Het is helemaal mooi als je het zo iemand persoonlijk kan vertellen, dat heeft meer invloed dan statistieken en brieven. Een persoonlijk verhaal raakt je nu eenmaal meer. Wie weet kan je eens eens zo'n gesprek regelen, kan denk ik geen kwaad.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s