Alleen Licht signalen

Auteur Topic: Alleen Licht signalen  (gelezen 13575 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #30 Gepost op: 25 november 2006, 13:24:45
Als er mensen zijn die over de herrie snachts zeuren.....echt onbegrijpelijk. Echt weer het ikke ikke ikke gedrag, walgelijk :-\. En maar klagen, en maar klagen over die herrie, totdat ze hem zelf een keer nodig hebben dan moet er ineens wel herrie gemaakt worden ::) mensen moeten eerst eens nadenken voordat ze klagen....

Wat betreft dat filmpje.....dat gaat inderdaad nog meer net goed. Dan kan die chauff ze toeters er nog wel ff opgooien van zag je met niet, maar dat slaat nergens op. Die auto deed niks verkeerd  :)

En wat betreft de toeters uit ivm het horen van het porto/mobi verkeer, dan zul je keuze's moeten maken, toeters uit, betekend dat je geen voorrangsvoertuig meer bent en je dus aan de gewone regels moet houden.....kiezen of delen dus  :)


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #31 Gepost op: 25 november 2006, 14:20:56
uhm ja een bevelvoerder op een hoogwerker ja.


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #32 Gepost op: 25 november 2006, 14:26:54
Behalve als de bevelvoerder vraagt of hij ff af mag i.v.m. portoverkeer, maar dan doet de chauffeur hem meestal zelf wel uit.

?? raar :P


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #33 Gepost op: 25 november 2006, 14:35:54
Dat bedoel ik dus met prio1 = alles aan prio2 = niets aan. en niet prio1.5 met alleen blauw aan  ::)

deze discussie is al heel veel hier gevoerd, prio1 licht en geluid = voorrangs voertuig

bij prio2 is blauwlicht toegestaan, wordt echter als niet gewenst beschouwd i.v.m. schrikkende slapende weggebruikers, is uiteraard geen voorrangsvoertuig!

zowel bij politie als brandweer, wat veel mensen niet geloven, maar zo staat het in regelgeving en richtlijn, OOK BIJ DE BANDWEER!
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #34 Gepost op: 25 november 2006, 14:43:24
zo'n chauffeur moeten ze gelijk van de wagen halen.
als hij met prio 1 moet rijden dan moet die gewoon de toeters er bij op gooien en als die niet tegen die herrie kan moet die een ander vrijwilligersbaantje gaan zoeken.
Kvind dit echt te gek voor woorden dit :o :o :o :o :o

deze chauffeur/bevelvoerder doet helemaal niets fout, zo mag het, hij vraagt voorrang!
Nemo me impune lacessit


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 25 november 2006, 14:46:55


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #36 Gepost op: 25 november 2006, 14:50:58
deze chauffeur/bevelvoerder doet helemaal niets fout, zo mag het, hij vraagt voorrang!

De chauffeur doet wel wat fout. Hij wil een voorrangsvoertuig zijn, maar dan zonder de juiste middelen.


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #37 Gepost op: 25 november 2006, 14:52:39
Wat is raar?

Dat een bevelvoerder vraagt of het geluid even uit mag voor het mobilofoonverkeer. Zie het al voor me dat ik midden in de stad het geluid uit zet.

Maar goed dat is volgens mij een eindeloze discussie, waar altijd voor- en tegenstanders bij zullen zitten. Ik ben van mening dat je (ook in de nachtelijke uren) alles op en aan moet zetten.

laterz


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #38 Gepost op: 25 november 2006, 15:11:09
De chauffeur doet wel wat fout. Hij wil een voorrangsvoertuig zijn, maar dan zonder de juiste middelen.

goed kijken, ladderwagen komt aanrijden, geeft auto van links voorrang die overigens door oranje heen rijdt en ruim de tijd had om te stoppen, niet voor een voorrangsvoertuig, maar voor een oranje licht, en vervolgens vraagt de ladderwagen aan het volgend verkeer voorrang, het gaat niet net goed, het gaat helemaal goed.
Nemo me impune lacessit


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #39 Gepost op: 25 november 2006, 15:18:21
goed kijken, ladderwagen komt aanrijden, geeft auto van links voorrang die overigens door oranje heen rijdt en ruim de tijd had om te stoppen, niet voor een voorrangsvoertuig, maar voor een oranje licht, en vervolgens vraagt de ladderwagen aan het volgend verkeer voorrang, het gaat niet net goed, het gaat helemaal goed.

Je begrijpt het dus echt niet. Maar goed, als jij vind dat dit een goede werkwijze is....... Prettig weekend