Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 526774 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1670 Gepost op: 1 augustus 2014, 13:01:27
Uiteraard is dat echt het uiterste en komt dit gelukkig zelden voor (daarnaast ontiegelijk slechte film  ::) )

Maar gezien het filmpje vanuit Amsterdam geloof ik...van afgelopen maand. Waarin een ambubroeder iemand bij de keel pakt. En nu opnieuw een ambubroeder die zich mengt in een dergelijke situatie. Ik probeer alleen te vermelden dat het mij verstandelijker lijkt als ze dat gewoon aan de politie overlaten!
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1671 Gepost op: 1 augustus 2014, 13:29:26

Wanneer ik dat tv programma bekijk waar vorige week Jacco het onderwerp van was (weet zo gauw de naam niet van het programma)
Dan denk ik bij mij zelf van politie, brandweer en ambulance 3 vakgebieden die erg veel met geweld te maken krijgen.
Politie die het dan alleen maar mogen opknappen, waarom? Waarom vind jij dat een ambubroeder dit zou moeten overlaten aan de politie? Terwijl alle 3 de partijen te maken hebben met agressie... Word het niet eens tijd om de 3 partijen naast hun eigen job gebied leren om te gaan met agressie... en dan bedoel ik eigenlijk, het assisteren van politie bij het aanhouden van een verdachte. En al hebben ze geen middelen om een verdachte (patient) vast te leggen zoals handboeien... misschien tie-rips?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1672 Gepost op: 1 augustus 2014, 14:02:58
Citaat van: BartvdB link=msg=1286373 date=1406654754
Ik wil net zeggen, de gezamelijke actie van de agent in burger en de ambulancemedewerker was vlot en effectief, ambu medewerker zal geheid ervaring hebben of goed meegekeken bij eerdere incidenten
Zo te zien legitimeert de agent in burger zich rond 0:14 waardoor de verwarde man de focus heeft op de agent in burger. De ambulancemedewerker ziet vervolgens kans om achter de verwarde man te komen en samen brengen ze de man vlot naar de grond. Netjes samen gewerkt O0


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1673 Gepost op: 1 augustus 2014, 14:04:41
Citaat van: thetwin84 link=msg=1286743 date=1406892566
Wanneer ik dat tv programma bekijk waar vorige week Jacco het onderwerp van was (weet zo gauw de naam niet van het programma)
Dan denk ik bij mij zelf van politie, brandweer en ambulance 3 vakgebieden die erg veel met geweld te maken krijgen.
Politie die het dan alleen maar mogen opknappen, waarom? Waarom vind jij dat een ambubroeder dit zou moeten overlaten aan de politie? Terwijl alle 3 de partijen te maken hebben met agressie... Word het niet eens tijd om de 3 partijen naast hun eigen job gebied leren om te gaan met agressie... en dan bedoel ik eigenlijk, het assisteren van politie bij het aanhouden van een verdachte. En al hebben ze geen middelen om een verdachte (patient) vast te leggen zoals handboeien... misschien tie-rips?
Ja goed plan! we leren ze aanhoudingstechnieken en houdgrepen, we geven ze verdedigingswapens.... 998765

Ik ben er geen voorstander van. Ik vind het geen probleem dat in nood een brandweerman of ambubroeder helpt bij het onder controle houden of brengen van een verdachte, maar het gaat mij om deze en de vorige situatie...Daar is blauw aanwezig die op dat moment gaat handelen, en dan vind ik dat je je als geel terug moet trekken.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1674 Gepost op: 1 augustus 2014, 14:16:40
Verdedigingswapen zou niet eens zo'n heel slecht idee zijn, pepperspray zou al voldoende kunnen zijn... ambu dichtbij om de ogen weer te spoelen... Het zou trouwens ook zomaar kunnen dat de ambu-broeder in zijn prive tijd een of andere verdedigingssport beoefend waardoor hij de geleerde techniek beheerst uitoefent om de politie een handje te helpen.
de ambu-broeder ziet er namelijk best sportief uit... wie weet is het wel een die aan judo doet?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1675 Gepost op: 1 augustus 2014, 14:35:52
Citaat van: thetwin84 link=msg=1286756 date=1406895400
Verdedigingswapen zou niet eens zo'n heel slecht idee zijn, pepperspray zou al voldoende kunnen zijn...
Waarom de ambulancebroeder of brandweerman wel en de buschauffeur niet? Of een jongedame die 's nachts alleen over straat moet? Pepperspray is en wapen, ook voor ambulancebroeders.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1676 Gepost op: 1 augustus 2014, 16:49:48
Citaat van: thetwin84 link=msg=1286743 date=1406892566
Politie die het dan alleen maar mogen opknappen, waarom? Waarom vind jij dat een ambubroeder dit zou moeten overlaten aan de politie? Terwijl alle 3 de partijen te maken hebben met agressie... Word het niet eens tijd om de 3 partijen naast hun eigen job gebied leren om te gaan met agressie... en dan bedoel ik eigenlijk, het assisteren van politie bij het aanhouden van een verdachte. En al hebben ze geen middelen om een verdachte (patient) vast te leggen zoals handboeien... misschien tie-rips?

Omdat de agent geweldsbevoegdheid heeft en de ambulanebroeder niet. Daarom is dit een klusje voor de politie al is wat mij betreft alle hulp bezig.

Waarom de broeder zo fel reageert weet ik ook niet, maar de aard van een ambulancemedewerker is vaak toch net anders dan die van een agent. Men is over het algemeen iets zorgzamer en mogelijk dat de broeder daar op aangesproken werd.

Je stelt dat je de drie disciplines die op straat werken eilt bewapenen, maar ga je dan ook een SEH vpk bewapenen? Want deze hebben ook hele dagen door te maken met patienten die onder invloed zijn van verdovende middelen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1677 Gepost op: 1 augustus 2014, 18:55:55
In het ziekenhuis lopen er inprincipe beveiligers rond die wanneer er een noem het maar lastige patient binnenkomt. Maar dan word er gezegd van ja dan moeten ze meer beveiliging nemen want in een weekend heb je wel met meerdere lastige gevallen te maken. Dan zeg ik van dan heb je de werkloosheid qua beveiliging al deels opgelost nu de rest nog.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1678 Gepost op: 1 augustus 2014, 19:10:23
Aha en zou je die beveiligers ook niet moeten uitrusten met wapens dan? Ik blijf erbij, de geweldsmonopoly ligt bij de overheid.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1679 Gepost op: 1 augustus 2014, 19:46:14

geweldsmonopoly ligt bij de overheid?
Gemeentelijke brandweer is dat geen overheid?
Ambulance is inderdaad geen overheid maar zorg...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=