Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 520360 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Michelle1983

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 11 december 2006, 09:41:35
Maar wat nu als de politie die extra bijstand niet kan krijgen ... dat is nou juist het probleem!


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #31 Gepost op: 11 december 2006, 09:46:38
voor assistentie collega moeten altijd mensen beschikbaar zijn


Peterw410

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
    • Brandweer
Reactie #32 Gepost op: 11 december 2006, 10:02:06
Ik was de 2e fotograaf in dit verhaal. Ik heb bij de politie ook de optie genoemd geef maar een noodoproep. Maar hij vertelde dat alles in Dordrecht al ingezet was. Om mijn veiligheid en die van het brandweer personeel heb ik mij camera weg gedaan. Dit als ik problemen zou krijgen de brandweer ongetwijfeld er ook in betrokken zou raken. Het leek mij verstandiger dit niet te doen alhoewel ik wel foto's heb ;).
Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #33 Gepost op: 11 december 2006, 10:19:28
Er komt nog eens een dag dat je als fotograaf met een kogel/steekwerendvest aan het werk moet gaan met in plaats van lenzen in je tas
pepperspray wapenstok etc. etc.

 :-X :-X :-X :-X :-X


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #34 Gepost op: 11 december 2006, 11:00:04
Ik was de 2e fotograaf in dit verhaal. Ik heb bij de politie ook de optie genoemd geef maar een noodoproep. Maar hij vertelde dat alles in Dordrecht al ingezet was. Om mijn veiligheid en die van het brandweer personeel heb ik mij camera weg gedaan. Dit als ik problemen zou krijgen de brandweer ongetwijfeld er ook in betrokken zou raken. Het leek mij verstandiger dit niet te doen alhoewel ik wel foto's heb ;).
Ja, een beetje fotograaf laat zich niet naaien he ;) ;)
Waar was je zondagavond? Nog nooit zo'n goeie verjaardag gehad hoor met 2 uitrukken ;D


Peterw410

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
    • Brandweer
Reactie #35 Gepost op: 11 december 2006, 11:16:33
Gerard ging al dus dat is zat voor een incidentje :) nog gefeliciteerd!
Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/


gerbuntjah90

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
  • Medewerker preventie + Brandweervrijwilliger VRU
Reactie #36 Gepost op: 11 december 2006, 22:16:42
Toch vind ik het een zeer zorgelijke situatie, zelfs nu ik hoor dat het dus ook in mijn regio gebeurd, afschuwelijk.
Dat de agenten die daar tp waren niet handelden ivm angst voor escalatie oke begrijpelijk, maar dan zal ik ook inderdaad een noodoproep doen!
Desnoods moeten ze uit district 2 of 3 komen (of Rotterdam-Rijnmond)!! Best mensen waar gaat dit heen? Het gaat van kwaad tot erger!


(zeer zeker geen verwijt naar politie/brandweer Zuid-Holland-Zuid toe hoor, alleen het commentaar op een trend die zich steeds vaker in Nederland voordoet)


Bart S

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 11 december 2006, 22:33:38
Ten eerste snap ik de topictitel niet...... ???

Ik wil het toch wel even nuanceren hoor.... een noodoproep? Het is niet de bedoeling dat daar te pas en te onpas op wordt gedrukt. Zoals pyroloog al aangaf liep er iemand met een mes te spelen en niet eens zichtbaar want er moest een 'undercover brandweerman' aan te pas komen..... lijkt me geen reden voor een noodoproep of assistentie collega. Het zal misschien best provocerend bedoeld zijn, maar juist als je daar op ingaat kan de hele boel escaleren en daar is echt helemaal niemand bij gebaat op zo'n moment.

Citaat van: pyroloog
We hadden hem ook in die auto kunnen laten zitten, had er ook geen conflict ontstaan hé! Als er iemand met een mes loop arresteer je die gewoon daar tp. Desnoods met een heel peleton ME erbij als ze het in hun eentje niet aandurven.

Ik denk dat je dan pas echt problemen had gekregen ;)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 11 december 2006, 22:47:28
mag het eigelijk niet zeggen maar moet er uit!

Nu doen ze niks..

maarre als er een collega in nood is.... komen ze van heide en verre  :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #39 Gepost op: 11 december 2006, 23:00:01
mag het eigelijk niet zeggen maar moet er uit!

Nu doen ze niks..

maarre als er een collega in nood is.... komen ze van heide en verre  :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Laten we dit topic houden over hulpverleners die bedreigd worden!  ;) Niet over hoe goed/slecht je de politie vind... :) Daar zijn genoeg fora over waar je die mening op kwijt kan.. ;)

Palmpie
Mod