GRIP 3 Helicopter neergestort - Texel 21-11-2006

Auteur Topic: GRIP 3 Helicopter neergestort - Texel 21-11-2006  (gelezen 30950 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #40 Gepost op: 23 november 2006, 19:45:00
Nog even over het MMT: de MMT-bus van Amsterdam was niet ter plaatse en de Lifeliner 3 ook niet. Mogenlijk dat de MMT van Groningen er wel was, maar waren niet nodig.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 23 november 2006, 19:46:39
Nog even over het MMT: de MMT-bus van Amsterdam was niet ter plaatse en de Lifeliner 3 ook niet. Mogenlijk dat de MMT van Groningen er wel was, maar waren niet nodig.

Dan ben ik toch wel heel benieuwd wie er in die gele Vito reed met het nummer 13-988 op de zijkant...


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #42 Gepost op: 23 november 2006, 19:48:08
Dan ben ik toch wel heel benieuwd wie er in die gele Vito reed met het nummer 13-988 op de zijkant...

Ik heb het van MMT'er van Amsterdam zelf vernomen... want heb je foto's gezien waar de gele Vito 13-988 opstond?  ik heb namelijk geen plaat ervan gezien..
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


JeroenC

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #43 Gepost op: 23 november 2006, 20:18:36
Ik heb het van MMT'er van Amsterdam zelf vernomen... want heb je foto's gezien waar de gele Vito 13-988 opstond?  ik heb namelijk geen plaat ervan gezien..
Was in het NOS Journaal te zien; daar reed een gele Vito met 13-988 op de zijkant.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #44 Gepost op: 23 november 2006, 20:23:56
Was in het NOS Journaal te zien; daar reed een gele Vito met 13-988 op de zijkant.

Ja heb net ff uitzendinggemist.nl zitten kijken. Foutje bedankt! ;D
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #45 Gepost op: 24 november 2006, 07:21:51
Ik hoorde gister toch verondrustende signalen wat betreft de heli,
De schade leek van de buiten kant mee te vallen maar schijn bedriegt .

De hele cockpit heeft  8 uur onder water gelegen dus , die zal het niet meer zo goed doen .

Er zal goed worden gekeken of het uitmaakt om hem nog te repareren .
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #46 Gepost op: 24 november 2006, 10:59:21
http://www.ad.nl/binnenland/article836146.ece

vrijdag 24 november 2006
'We waren er net op tijd bij'
Door OLOF VAN JOOLEN



DEN HELDER - Het had niet veel gescheeld of zeventien offshore-medewerkers waren in de koude Noordzee verdronken...



De heli spoelde woensdag aan op Texel.FOTO ANP...toen hun helikopter op zee moest landen.

Dankzij een snelle reddingsoperatie kwamen zeventien medewerkers van het boorplatform K15 Bravo dinsdagnacht ongedeerd in Den Helder aan land na een helikoptercrash. Volgens schipper Coen Bot van de Helderse reddingsboot scheelde het weinig of de drenkelingen hadden het niet overleefd.

,,We waren er echt net op tijd bij,’’ zegt Bot. In het licht van de schijnwerper ziet de bemanning van reddingsboot Dorus Rijkers de mannen. Twee zitten er relatief veilig in een reddingsvlot, maar twee anderen dobberen in de ontstuimige Noordzee.

Ze klampen zich uit bescherming tegen de tweeënhalve meter hoge golven vast aan de helikoper waarmee ze anderhalf uur daarvoor zijn neergestort. Eén van de twee is al onderkoeld. Hun maten dobberen verspreid in groepjes in de omgeving rond, maar zijn het onderlinge contact kwijtgeraakt.

Bot: ,,In de pakken die ze droegen houd je het niet veel langer uit dan die anderhalf uur. Anders dan onze overlevingsoveralls zijn ze niet gevoerd en er zit ook geen ingebouwd zwemvest in. De mannen hadden het er ook zeker niet zo goed van af gebracht, wanneer dit ongeluk later in het jaar was gebeurd als de watertemperatuur rond het vriespunt is.’’

De redding betekent voor de medewerkerswaarop alles misgaat. Eerst valt alle stroom op hun booreiland uit en worden ze geëvacueerd naar een naastgelegen platform. De NAM besluit alle mensen die daar niet strikt noodzakelijk zijn te laten weghalen met een grote reddingshelikopter.

Maar op iets meer dan de helft van de tocht naar Den Helder - maar 50 kilometer - krijgt de Super Puma-helikopter motorpech en moet een noodlanding maken op het water.

Daarmee is voor de vier laatst geredde slachtoffers de ellende niet over. Terwijl dertien collega’s veilig en droog aan boord van het kustwachtvaartuig Arca verblijven, krijgt de rubberboot waarmee ze uit het water zijn gepikt technische problemen. Het kwartet moet wachten tot Coen Bot ze in het zicht krijgt.

,,Ze waren heel erg dankbaar dat we ze uit het water haalden,’’ vertelt de schipper van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. ,,Een van de jongens had nog meer pech, want hij werd hartstikke zeeziek. ‘Wat een rotboot zeg,’ mopperde hij. De tweede zei helemaal niet zo veel, maar de derde kwam achter me zitten en begon lekker te keuvelen over wat er allemaal was gebeurd. ‘Jij gaat dit snel weer vergeten,’ zei ik tegen hem.’’


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #47 Gepost op: 24 november 2006, 19:42:00
http://www.metacafe.com/watch/312497/video

Hier staat een filmpje van de berging van de helikopter. ;)
Groeten, Colin


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #48 Gepost op: 25 november 2006, 12:39:15
mooi filmpje  :D


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #49 Gepost op: 12 december 2006, 09:41:34
Vanaf 23/12 zal de vervanger van de G-JSAR op de kooy zijn, eerst nog wel met wat beperkingen , maar hij komt eraan.

Res  8)
NoordBorgh go's North again in 2009