Nieuws rondom Joran van der Sloot / vermissing Natalee Holloway/moord Stephany Flores

Auteur Topic: Nieuws rondom Joran van der Sloot / vermissing Natalee Holloway/moord Stephany Flores  (gelezen 44689 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Master

  • Chauffeur Hap GM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
  • Verwarrend eenvoudig
Hier staat veel informatie: http://www.peterrdevries.nl/


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/02/art000001C864F920FAC147.html

18:40 01 Februari 2008
OM heropent onderzoek naar Joran

Justitie heeft het onderzoek naar Joran van der Sloot in de zaak-Natalee Holloway heropend. Aanleiding zijn de opnames met de verborgen camera die Peter R. de Vries heeft gemaakt.

De Vries zegt een bekentenis van Van der Sloot te hebben, maar wat Van der Sloot precies heeft bekend is niet duidelijk. De officier van justitie op Aruba, Mos, heeft De Vries gezegd onder de indruk te zijn van zijn materiaal.

Mos noemt het filmmateriaal essentieel voor de zaak. We dachten al dat dit een waarschijnlijke gang van zaken was, maar tot nu toe ontbrak voldoende bewijs, aldus de officier van justitie.


Michelle1983

  • Gast
'Vriend' Van der Sloot filmde gesprek
Uitgegeven: 1 februari 2008 19:22
Laatst gewijzigd: 1 februari 2008 22:18

RIJSWIJK - De zaak rond Natalee Holloway lijkt meer dan 2,5 jaar na haar verdwijning te zijn opgelost.
 
Joran van der Sloot, die de afgelopen jaren de belangrijkste verdachte was, zou hebben bekend dat hij iets met de verdwijning van de Amerikaanse scholiere te maken heeft.

Het is nog niet bekend wat Van der Sloot precies heeft bekend.

Joran

Natalee Holloway verdween tijdens haar vakantie eind mei 2005 op Aruba, na een avond stappen. Joran van der Sloot is volgens justitie degene die haar als laatste in leven heeft gezien.

Hij heeft tot nu toe steeds ontkend dat hij bij haar verdwijning of dood betrokken is geweest.

R. de Vries

Misdaadverslaggever Peter R. de Vries zegt dat hij de zaak heeft opgelost. Met een verborgen camera heeft hij een bekentenis van Van der Sloot opgenomen.

Zondag laat De Vries in zijn eigen tv-programma zien welke informatie hij heeft opgespoord.

Zee

Volgens de NOS zou Van der Sloot hebben gezegd dat hij op het strand seks had met Holloway en dat zij onwel werd.

Van der Sloot zou hebben aangenomen dat ze dood was en een vriend hebben gebeld om hem te helpen het lichaam in zee te gooien.


Advocaat

De gesprekken van Van der Sloot zouden door een zogenaamde vriend van hem zijn opgenomen. Volgens Jorans advocaat Ariean de Bie heeft hij dat aan zijn ouders verteld.

De 'vriend' zou "zoete broodjes hebben gebakken" en zou bekend hebben dat hij een geldbedrag heeft ontvangen van Peter R. de Vries.

Heropenen

Het materiaal dat De Vries verzamelde, is voor het Openbaar Ministerie (OM) op Aruba reden geweest de zaak, die in december werd gesloten, te heropenen.

In een gesprek met De Vries, dat op internet uitlekte, zegt hoofdofficer van justitie op Aruba Hans Mos dat het gaat om "een essentieel onderdeel dat in ons onderzoek ontbrak".

Overtuigend

In dat gesprek noemt Mos het verhaal dat De Vries boven water kreeg "zeer overtuigend". "Als Joran hier liegt, hangt hij zichzelf op een ongelooflijk stomme manier op en dat geloof ik niet, want hij is een intelligente jongen."

De hoofdofficier meent dat nu tenminste de waarheid aan het oppervlak komt "en daarmee kunnen we deze zaak afronden."

Amerika

De aankondiging van De Vries dat hij de zaak heeft opgelost, veroorzaakte een lawine aan internationale media-aandacht.

Het Amerikaanse tv-station ABC heeft de aflevering van het programma van de misdaadverslaggever inmiddels gekocht van Endemol en zendt het maandag 'primetime' uit.

Veel media in de Verenigde Staten besteedden vrijdag aandacht aan Peter R. de Vries.

Ouders

De Amerikaanse advocaat van Van der Sloot zei zich geen zorgen te maken over de revelaties van De Vries. Raadsman Joe Tacopina: "Ik heb met Joran gesproken. Ik heb met zijn ouders gesproken."

"Zij hebben met de Arubaanse hoofdofficier Hans Mos gesproken. Er bestaat geen bezorgdheid dat dit zal leiden tot een revelatie waarin Joran van der Sloot als schuldige wordt aangewezen."

www.nu.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
En hij bevestigd het zelf dat hij het gezegd heeft....  O0


http://www.ad.nl/holloway/article2019021.ece

vrijdag 01 februari 2008
Joran: Mijn bekentenis klopt niet

HILVERSUM - Joran van der Sloot geeft toe dat hij tegenover een vriend heeft gepraat over de dood van Natalee Holloway, maar zegt dat zijn bekentenis niet klopt. Dat zei hij vrijdagavond in een telefoongesprek in het tv-programma Pauw & Witteman.
afbeelding vergroten Joran van der Sloot tijdens een televisieinterview.
,,Er wordt een heleboel heisa om niks gemaakt'', aldus Joran. ,,Wat ik verteld heb klopt niet, dat is ook uit te zoeken.’’

Van der Sloot is niet gearresteerd. Hij verblijft bij zijn grootmoeder.

Hij erkent dat hij de vriend heeft verteld dat hij het lichaam van Natalee heeft laten verdwijnen, maar dat dat een leugen was. ,,Ik vertelde hem wat hij wilde horen,'' aldus Van der Sloot. ,,Het is zo dom, zo dom. Echt niet normaal dom.''


Michelle1983

  • Gast
Hij sprak zichzelf ook erg tegen bij P & W.

Eerst zegt hij dat het allemaal verzonnen is. Vervolgens wordt hem gevraagd waar die persoon woont die hij gebeld heeft om samen het lichaam te dumpen en dan zegt ie "op Aruba".


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/02/art000001C865910BC5DF0F.html

02 Februari 2008
"Joran van der Sloot ondergedoken"

Joran van der Sloot is volgens zijn oma ondergedoken op een adres waar niemand hem kan vinden. Volgens haar is hij niet van plan de pers nog te woord te staan. Zijn ouders blijven op Aruba, ze zien geen reden om over te komen.

Joran van der Sloot liet gisteren weten dat hij niets met de verdwijning van Natalee Holloway te maken heeft. Hij zegt dat hij de bekentenis daarover aan een vriend heeft verzonnen. Wel zou het meisje onwel geworden zijn toen ze op het strand aan het vrijen waren.

Joran zei bij Pauw en Witteman dat hij nu wel ziet dat niemand meer gelooft wat hij zegt.


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
http://www.destentor.nl/binnenlandstn/article2572239.ece


Joran van der Sloot: Liegen als tweede natuurdoor Floor Ligtvoet


DEN HAAG - Vanaf het moment dat de vakantievierende Amerikaanse tiener Natalee Holloway op Aruba verdween, zijn de ogen van justitie en de media voortdurend gericht geweest op Joran van der Sloot. De toen zeventienjarige Nederlandse jongen die met zijn ouders op Aruba woonde, was de laatste die het blonde meisje zou hebben gezien.

  
Terwijl op het hele eiland druk wordt naar haar wordt gezocht, maakt Joran zich al snel extra verdacht. Op zijn initiatief verzinnen hij en zijn twee goede vrienden, Deepak en Satish, dat ze de Amerikaanse op de avond van haar verdwijning nog hebben teruggebracht naar haar hotel.
Na dagen van lange politieverhoren blijkt dat anders te liggen. Joran geeft toe gelogen te hebben. Hij heeft, zo verklaart hij dan, Natalee alleen op het strand achtergelaten. En Deepak heeft hem opgehaald en thuisgebracht. Later maakt Joran daar Satish van, iets wat Satish tegenover de politie altijd heeft ontkend.Joran is duidelijk niet in zijn eerste leugentje gestikt. ‘Liegen is iets wat me makkelijk afging’, geeft hij vorig jaar toe tijdens een interview met deze krant. ‘Het was een manier om moeilijke situaties of lastige gesprekken uit de weg te gaan. Ik zag er geen kwaad in, dacht ook dat de hele wereld om mij draaide. Dat ik de belangrijkste persoon op aarde was.’
Zijn moeder ziet dat destijds anders. Zij stuurt Joran naar een kinderpsycholoog. Niet alleen het liegen komt in een paar gesprekken aan de orde, ook zijn lastige pubergedrag. Jorans ouders proberen voortdurend een balans te vinden in de opvoeding van hun kinderen, vertellen ze in 2006 op Aruba. ‘Ik ben misschien iets strenger dan Paul (Jorans vader, red.)’, vertelt Anita van der Sloot in haar huiskamer.
Toch valt er voor de drie kinderen altijd nog te onderhandelen over de regels. ‘Als Paul en ik allebei nee zeggen en de kinderen komen met goede argumenten, dan weten ze dat we openstaan voor een oplossing.’ Jorans ex-vriendinnetje Melody noemt Joran dan ‘a child at heart’, in essentie nog een kind. Maar wel eentje die ‘goed en glad’ kan praten. Dat is mijn kracht, geeft Joran een paar weken later in Nederland toe. ‘Met praten kan ik vaak gedaan krijgen wat ik wil.’In de tijd dat de dan zeventienjarige Nederlander ’s avonds met Natalee op het strand rommelde, had hij twee vriendinnetjes die niet van elkaars bestaan wisten. Desondanks houden zijn ouders steeds vol dat hun zoon altijd respectvol met meisjes omgaat.
Vanaf zijn vijftiende slaapt Joran op redelijke afstand van het ouderlijke huis, in een bijgebouwtje. Daar, naast het zwembad, heeft hij zijn eigen slaap- en badkamers waar vrienden _jongens en meisjes_ altijd mogen blijven overnachten. Voor Natalee heeft Joran ook twee jaar na haar verdwijning weinig warme woorden over. Het is maar een meisje voor één nacht, vertelt hij. ‘Als ze niet werd vermist, zou ik haar waarschijnlijk allang zijn vergeten.’
In zijn boek ‘De zaak Natalee Holloway’ verhaalt Joran gedetailleerd over hun vluchtige sekscontact. Hij schrijft dat zij hem aftrok en hij haar vingerde. Amerikaanse meisjes, daarvan ‘leeft op het eiland toch een beetje het gevoel dat ze makkelijk zijn’, zegt Joran, die van zijn tweede tot het achttiende op het tropisch eiland woonde. Natalee is niet echt mooi, maar niet lelijk, oordeelt Joran, ‘Er was een soort fysieke aantrekkingskracht tussen ons.’Er zijn jongens die alleen naar het strand gaan om deze meiden te versieren, dat deed hij net zo goed, geeft Joran in een gesprek met deze krant toe. ‘Maar’, zo benadrukt hij al als Natalee nog maar zeven maanden is verdwenen, ‘ik heb ze altijd met respect behandeld.’


BjornV

  • Gast
Als het zulk overtuigend bewijs was, dan hadden ze Joran al gearresteerd. Immers; justitie is al op de hoogte van de inhoud van de uitzending. Ik mag hieruit dus concluderen dat het "bewijs" ofwel enorm suggestief is, ofwel dat er onvoldoende overtuigend bewijs is dat rechtstreeks naar Joran leidt.

Typisch weer het oudhollandse opblazen tot een olifant van een mug. Volkssport nummer 1 in de media, en Peter R. de Vries is er een ster in gebleken.  :-\




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Als het zulk overtuigend bewijs was, dan hadden ze Joran al gearresteerd. Immers; justitie is al op de hoogte van de inhoud van de uitzending. Ik mag hieruit dus concluderen dat het "bewijs" ofwel enorm suggestief is, ofwel dat er onvoldoende overtuigend bewijs is dat rechtstreeks naar Joran leidt.

Typisch weer het oudhollandse opblazen tot een olifant van een mug. Volkssport nummer 1 in de media, en Peter R. de Vries is er een ster in gebleken.  :-\

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3195574/_De_Vries___OM_weet_niet_alles___.html?p=2,1

za 02 feb 2008, 22:52  | 92 reacties
De Vries: 'OM Aruba weet nog niet alles'
HILVERSUM -  Het Openbaar Ministerie (OM) weet nog niet alles over de bevindingen van het onderzoek van misdaadjournalist Peter R. de Vries naar de dood en verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway. Ook het OM zal dus eerst de uitzending van het programma van De Vries aanstaande zondag moeten afwachten om definitieve conclusies te kunnen trekken.

„Ik heb geen rapporteringsplicht aan het OM”, zei De Vries zaterdagavond in tv-rubriek Nova. „Ik ben heel open geweest, maar alles was gewoon nog niet mogelijk.” De Vries heeft tot zeer recent aan zijn uitvoerige reportage over de zaak-Holloway gewerkt.

De journalist erkende dat hij de man aan wie Joran van der Sloot heeft opgebiecht dat hij het lichaam van Holloway heeft laten verdwijnen, heeft betaald. De Vries zei dat hij de man voor vijf maanden werk 25.000 euro heeft „toegezegd”, 5000 euro per maand. Volgens De Vries kwam dit neer op een „soort onkostenvergoeding“ voor de „van zichzelf redelijk bemiddelde” man.

De Vries merkte daarbij op dat hij bevestigd had gekregen dat tv-duo Pauw en Witteman de ouders van Joran van der Sloot 5000 euro heeft betaald om op 11 januari samen met hun zoon in het gelijknamige programma te verschijnen. Direct na die show kreeg De Vries een glas wijn in het gezicht gegooid van Joran van der Sloot.

In een telefonisch vraaggesprek zei Van der Sloot tegen Pauw en Witteman vrijdagavond dat zijn bekentenis zoals De Vries die zondag in zijn programma zal brengen, een verzinsel is. Volgens De Vries loog Van der Sloot „alsof het gedrukt stond” maar kon hij niet anders dan aldus reageren, omdat hij anders zijn bekentenis zou bevestigen. „Het was zijn enige uitweg.”

De Vries meent dat justitie op Aruba voldoende materiaal zal hebben om Van der Sloot voor de rechter te brengen. Hij vindt het strafrechtelijk aspect van de affaire echter ondergeschikt aan het aan het licht brengen van de waarheid: „Wat is daar nou gebeurd en in welk opzicht heeft Joran van der Sloot de halve wereld drie jaar lang voorgelogen?”