Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 402793 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #120 Gepost op: 6 juli 2009, 15:42:48
laatst leesde ik het ook van iemand uit dongen die nog dacht dat er gemeentepolitie was

mensen die buiten de hulpverlening staan daarvan weten sommige niet eens dat de politie oranje gebruikt
ik denk hiermee dat het dan een soort gelijk bedrijf is als metr omdat de striping PRECIES hetzelfde is als de oude sanquin signalisatie
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #121 Gepost op: 6 juli 2009, 15:55:16
laatst leesde ik het ook van iemand uit dongen die nog dacht dat er gemeentepolitie was

mensen die buiten de hulpverlening staan daarvan weten sommige niet eens dat de politie oranje gebruikt
ik denk hiermee dat het dan een soort gelijk bedrijf is als metr omdat de striping PRECIES hetzelfde is als de oude sanquin signalisatie

De oude Sanquin (lees Medi-transport oid) had toestemming van Biza voor de striping. Er was toen zelfs sprake van dat alle orgaan cq. bloedtransporten die striping zouden gaan voeren  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #122 Gepost op: 7 juli 2009, 13:11:55
Het hele verhaal van welke partijen actief zijn /waren op het gebied van bloedproducten en orgaantransport kan je hier vinden: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,3622.msg644409.html#msg644409


Add Medical is het bedrijf dat als eerste met een motorfiets op de proppen kwam. Add Medical is overgenomen / overgegaan in METR.
Maar zoals Bart al zegt:
Nope.... METR gebruikt(e) een Yamaha FJR1300 en de motor op de foto is een BMW.

Sanquin (Bloedbank) heeft nooit met motoren gereden, alleen met busjes. Voorheen waren die wit met rode striping. Hoe die wagens er nu uitzien kan je vinden in het betreffende topic (witte kolom).

ik denk hiermee dat het dan een soort gelijk bedrijf is als metr omdat de striping PRECIES hetzelfde is als de oude sanquin signalisatie

Add-Medical en nu METR hebben donkerblauwe met lichtblauwe strepen. De betreffende motorfiets heeft donkerblauw met grijs.
Sanquin heeft een hele andere huisstijl.
Je bewering klopt dus niet ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #123 Gepost op: 7 juli 2009, 18:59:17
green koeriers heeft een c1/c2 ter beschikking van sanquin was eerst ook in dit kleurenschema nu dus wel in de kleuren van sanquin maar ook met deze biza look eerst
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Glenn2

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 14 augustus 2009, 16:21:15
Deze kwam ik vanmiddag tegen in Purmerend:



MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #125 Gepost op: 14 augustus 2009, 16:25:25
In Amsterdam gisteren weer een nieuwe(re) dierenambulance gezien, volgens mij een oude wagen van Utrecht, mercedes E-klasse nog volledig in de BIZA striping en met oranje verlichting, moeilijk te onderscheiden van reguliere ambu's. Staat aan de Haarlemmerweg.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #126 Gepost op: 14 augustus 2009, 19:37:55
In Amsterdam gisteren weer een nieuwe(re) dierenambulance gezien, volgens mij een oude wagen van Utrecht, mercedes E-klasse nog volledig in de BIZA striping en met oranje verlichting, moeilijk te onderscheiden van reguliere ambu's. Staat aan de Haarlemmerweg.


Die instelling had hiervoor twee ex VZA / GGD auto's (in de amsterdamse kleuren) met oranje zwaailampkappen erop
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 14 augustus 2009, 20:48:55
Een vraagje voor de kenners.... in hoeverre is de striping in bijgaande advertentie toegestaan voor particulieren? Het lijkt op, maar is het net niet....

http://link.marktplaats.nl/256399682

Toch nog iets over gevonden. Blijkbaar doet men er wel wat aan! Lees het verhaal op deze link maar eens:
http://www.philippens.net/2009/03/08/lenteklusjes/


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #128 Gepost op: 15 augustus 2009, 01:02:48
Die instelling had hiervoor twee ex VZA / GGD auto's (in de amsterdamse kleuren) met oranje zwaailampkappen erop

Klopt, vandaar dat het me nu opviel dat er een nieuwe(re) stond in biza striping. ;)


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #129 Gepost op: 1 november 2009, 01:08:09
http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/index.php?content=detail&id=7381

Een commercieel bedrijf gebruikt een voormalige ambulance als vervoermiddel.
Mag de striping wel blijven zitten?