Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 402432 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #140 Gepost op: 1 november 2009, 16:47:12
Is dit niet vast te leggen op een of andere manier dat wanneer een korps of instantie een voertuig verkoopt aan een particulier de uiterlijke kenmerken van een HV-voertuig te zijn ontdaan?

Ligt die verantwoording niet bij de kopende partij om te voldoen aan de voor hem geldende regels? Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de verkopende partij de kopende partij op zijn minst inlicht over het feit dat de striping voorbehouden is aan de hulpdiensten en dientengevolge, om te voldoen aan de regelgeving, de bestickering geheel of ten dele zal moeten verwijderen.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #141 Gepost op: 1 november 2009, 16:54:19
Ligt die verantwoording niet bij de kopende partij om te voldoen aan de voor hem geldende regels? Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de verkopende partij de kopende partij op zijn minst inlicht over het feit dat de striping voorbehouden is aan de hulpdiensten en dientengevolge, om te voldoen aan de regelgeving, de bestickering geheel of ten dele zal moeten verwijderen.

Uiteraard heeft de kopende partij de verantwoording / plicht om te voldoen aan de geldende regels.. maar is het niet praktischer dat de striping e.d. verwijderd wordt voordat het voertuig de verkoop

in gaat ? voorkomt zoiezo verwarring op straat.. het voertuig waar we het nu over hebben is dan wel aangepast, maar dit is in mijn ogen zeer minimaal.


Gast

  • Gast
Reactie #142 Gepost op: 1 november 2009, 16:59:12
Tja, wil je als verkopende partij één of twee man een hele dag erop zetten om die stickers te verwijderen of geef je dat als opmerking mee naar de koper. Ik denk het laatste.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #143 Gepost op: 1 november 2009, 17:02:27
zooo.. het zou wat zijn... :-X

Zowiezo.. lijkt de auto veel te veel op de HAP autos enz...  :-X
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #144 Gepost op: 1 november 2009, 17:02:38
Tja, wil je als verkopende partij één of twee man een hele dag erop zetten om die stickers te verwijderen of geef je dat als opmerking mee naar de koper. Ik denk het laatste.

ja.. goed punt O0


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #145 Gepost op: 1 november 2009, 20:39:37
Idd, gewoon de stickers eraf laten halen voordat hij de deur uitgaat, dit zelfde voor de signalering..

Leuk bedacht van de firma, maar het wekt verwarring dus niet gewenst..

Kortom eraf met alle poespas....
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #146 Gepost op: 1 november 2009, 20:55:52
Tja, wil je als verkopende partij één of twee man een hele dag erop zetten om die stickers te verwijderen

Net als de domeinen dus ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #147 Gepost op: 3 november 2009, 15:43:31
Ik heb dit betreffende voertuig zien rijden in Heerenveen en het is inderdaad erg verwarrend, van een afstandje lijkt het gewoon een hulpdienstenvoertuig.

Als een voertuig in dienst van een overheid is zal deze er ook zorg voor dragen dat de uiterlijke kenmerken alleen door hulpdiensten gevoerd worden, want dat was tenslotte de bedoeling van de huidige striping. Het probleem bij de meeste HAP-voertuigen is volgens mij dat die van een taxi-bedrijf/lease bedrijf zijn en die maakt het niet zoveel uit dat de echte hulpdiensten minder herkenbaar zijn.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #148 Gepost op: 3 november 2009, 15:51:35
Ik heb dit betreffende voertuig zien rijden in Heerenveen en het is inderdaad erg verwarrend, van een afstandje lijkt het gewoon een hulpdienstenvoertuig.

Als een voertuig in dienst van een overheid is zal deze er ook zorg voor dragen dat de uiterlijke kenmerken alleen door hulpdiensten gevoerd worden, want dat was tenslotte de bedoeling van de huidige striping. Het probleem bij de meeste HAP-voertuigen is volgens mij dat die van een taxi-bedrijf/lease bedrijf zijn en die maakt het niet zoveel uit dat de echte hulpdiensten minder herkenbaar zijn.

Dit klopt niet helemaal, de HAP voertuigen zijn veelal niet gespoten maar met kunststoffolie overtrokken, de waarde van het in te ruilen voertuig is vele malen hoger wanneer deze uit dienst wordt genomen en dan onder de folie een nagenoeg onbeschadigde en ongekraste wagen tevoorschijn komt. Het is dus in het belang van de eerder genoemde taxi/lease bedrijven juist wel zorgvuldig het voertuig zo origineel mogelijk in te ruilen. Hier wordt dus al aan het begin van de leaseperiode over nagedacht en afspraken over gemaakt.....alle achteraf ingebouwde apparatuur is ook weer nagenoeg zonder sporen achter te laten te verwijderen.

Ruud


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #149 Gepost op: 3 november 2009, 18:12:39
volgens mij is er ooit een bedrijf in de problemen gekomen door het voeren van BIZA stripping weet hier zo gee naam van maar was volgens mij een bedrijf dat auto's verhuurde, ik zou even naar wat info zoeken
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens