Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 400974 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #930 Gepost op: 5 oktober 2016, 21:35:41
Citaat van: batoutofhell link=msg=1450754 date=1475607197
Ik prefereer om VOOR de computer te gaan zitten. Als je erachter zit, zie je alleen maar kabels.  098uo 098uo
Misschien zit er bij de kabels juist het probleem  :P >:D
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #931 Gepost op: 5 oktober 2016, 21:49:01
Gaan jullie lekker voor de computer zitten en kijken dan kijk ik naar het beeldscherm wat op de computer is aangesloten  098uo 098uo
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #932 Gepost op: 5 oktober 2016, 21:49:57
Eeeen weer back on topic svp.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #933 Gepost op: 9 november 2016, 16:30:31
Zag er afgelopen week ook een beveiligingsbedrijf mee rijden. Helaas geen foto kunnen maken. Wie controleert hier eigenlijk (primair) op? Is er een mogelijkheid dat iemand daar een vrijstelling voor kan krijgen, of is dit enkel voorbehouden aan de overheid/biza?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #934 Gepost op: 9 november 2016, 16:43:57
Striping
Met striping wordt het gebruik van de striping op voorrangsvoertuigen van de politie, ambulance, brandweer, reddingsbrigade, Koninklijke Marechaussee en EODD- en CBRN-eenheden van het Ministerie van Defensie bedoeld. Het IFV houdt, in opdracht van de Minister van Veiligheid en Justitie toezicht op de uitvoering van de striping en treedt handhavend op bij verkeerd en/of oneigenlijk gebruik.

Bron: http://www.ifv.nl/inkoopenmaterieel/Paginas/Voorrangsvoertuigen,-huisstijl-en-striping--.aspx


Bij het IFV kan je dus ook mogelijke misstanden melden en ik denk dat ze graag op voorhand een foto willen hebben als je een melding doet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #935 Gepost op: 9 november 2016, 16:48:05
Citaat van: Proost link=msg=1456708 date=1478705431
Wie controleert hier eigenlijk (primair) op? Is er een mogelijkheid dat iemand daar een vrijstelling voor kan krijgen, of is dit enkel voorbehouden aan de overheid/biza?
Hoe moet zoiets gecontroleerd worden op het volledige Nederlandse wagenpark, en waarom zou iemand daar vrijstelling voor moeten krijgen.
De overheid heeft de laatste jaren actief wat gedaan aan de wildgroei aan strepen op niet overheidsvoertuigen, zo was er een nieuws artikel waarin zei stelden 140 zaken te hebben aangepakt, dat zullen er op dit moment overigens veel meer zijn.

http://www.ifv.nl/ deze organisatie handhaaft het auteurs- en merkenrecht van huisstijlen van hulpdiensten dat in bezit van de staat is. Er word civiel rechtelijk tegen opgetreden.

In praktijk komt het erop neer dat zei meldingen ontvangen via http://www.striping.nl/huisstijl.htm  De politie is verzocht uit te kijken naar voertuigen met striping die (teveel) op overheid striping lijkt en daar melding van te doen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #936 Gepost op: 9 november 2016, 17:31:51
Gebruik door derden en dus niet hulpdiensten is mogelijk (kijk naar de brandweerlimo) doch is die nagenoeg niet te krijgen.
Heb zelf getracht om gebruik te mogen maken van een paar voorbeelden van biza stripping op mijn website als een stukje voorlichting naar andere eigenaren van ex HV voertuigen maar zelfs daar kreeg ik geen toestemming voor.
Kortom het IFV is (terecht) behoorlijk kort door de bocht waar het gebruik van de stripping door derden betreft.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #937 Gepost op: 9 november 2016, 18:16:10
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1456718 date=1478709111
Gebruik door derden en dus niet hulpdiensten is mogelijk (kijk naar de brandweerlimo) doch is die nagenoeg niet te krijgen.
Heb zelf getracht om gebruik te mogen maken van een paar voorbeelden van biza stripping op mijn website als een stukje voorlichting naar andere eigenaren van ex HV voertuigen maar zelfs daar kreeg ik geen toestemming voor.
Kortom het IFV is (terecht) behoorlijk kort door de bocht waar het gebruik van de stripping door derden betreft.
dat van de brandweerlimo snap ik niet, alle wens ambulance stichtingen moeten de overheid striping verwijderen van de ambulances en dan zal de brandweerlimo, gewoon door mogen blijven rijden met de strepen, deze limo is overigens nooit een brandweer voertuig geweest.

Heel erg krom van het IFV terwijl al deze stichtingen voor hetzelfde doel rijden, en de brandweer limo geen eens voor liggend vervoer ingezet word.  :|

Zelf als je een foto  van striping .nl hier plaatst als voorbeeld dan krijg je al herrie met het IFV. zelf meegemaakt  >:D


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #938 Gepost op: 10 november 2016, 12:21:34
Citaat van: mark hes link=msg=1456724 date=1478711770
dat van de brandweerlimo snap ik niet, alle wens ambulance stichtingen moeten de overheid striping verwijderen van de ambulances en dan zal de brandweerlimo, gewoon door mogen blijven rijden met de strepen, deze limo is overigens nooit een brandweer voertuig geweest.

Heel erg krom van het IFV terwijl al deze stichtingen voor hetzelfde doel rijden, en de brandweer limo geen eens voor liggend vervoer ingezet word.  :|

Zelf als je een foto  van striping .nl hier plaatst als voorbeeld dan krijg je al herrie met het IFV. zelf meegemaakt  >:D

Een goed voorbeeld van nederland regelland denk ik dan Mark.
Ik heb destijds netjes een verzoek gedaan bij het IFV /LFR of hoe ze tegenwoordig heten via hun website. Je wilt niet weten wat voor belerende mail ik retour kreeg.
Ik begrijp sommige zaken ook niet altijd (en zeker niet van overheidswege uit) en dat heeft niet alleen betrekking op stripping. Men maakt regeltjes en uitzonderingen op de regeltjes (wat op zich moet kunnen) maar geen regeltjes hoe de uitzonderingen moeten worden geregeld of alleen maar simpel een paar zaken waarvoor wel en hoe die uitzonderingen moeten worden toegepast.
De uitzonderingen die de overheid toestaat is gewoon enkele en alleen natte vingerwerk.

Kijk bijvoorbeeld alleen maar (en dan ga ik een bekent zijspoortje op) naar de blauwe lampjes op historische voertuigen, strikt mogen die op geen enkel voertuig aanwezig zijn maar wijs me een korps welke ze van hun oldtimers heeft moeten verwijderen .... geen enkel korps dus maar er is ook geen enkel korps wat over de noodzakelijke ontheffingen beschikt terwijl er bij mij in het voertuig voor een slordige 5000 euro aan papierwinkel moet liggen.
Nu heb ik dat graag uitgegeven, hobby's kosten nu eenmaal geld (en soms erg veel geld) maar het toont wel het wispelturige in de houding en werkwijze van de overheid EN de handhavende partijen.

Het nederlandse beleid EN handhaving zijn (helaas) volstrekte willekeur
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon