Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 400819 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #940 Gepost op: 1 februari 2018, 14:08:36
Via de linkjes van Stefan kwam ik niet op het juiste bericht met foto's uit. Dus gelijk een back-up van de foto's gemaakt.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #941 Gepost op: 1 februari 2018, 15:56:28
Via de linkjes van Stefan kwam ik niet op het juiste bericht met foto's uit. Dus gelijk een back-up van de foto's gemaakt.



Daar is de politie toch voor en als er in Nederland te weinig politie is moet er meer politiepersoneel worden aangetrokken in plaats van budgetten te besteden aan dit soort diensten.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #942 Gepost op: 1 februari 2018, 16:48:09
Daar is de politie toch voor en als er in Nederland te weinig politie is moet er meer politiepersoneel worden aangetrokken in plaats van budgetten te besteden aan dit soort diensten.
Denk dat die een mailtje van IFV gaan krijgen (of al gehad hebben)....


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #943 Gepost op: 1 februari 2018, 17:13:21
Ziet er wel goed uit :D .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #944 Gepost op: 1 februari 2018, 21:08:33
Precies de versnippering van krachten is zonde van het geld. Maar ja we gaan weer naar rijkspolitie en gemeentepolitie toe. Iets wat zo'n 30 jaar geleden samen gevoegd is.

Daar is de politie toch voor en als er in Nederland te weinig politie is moet er meer politiepersoneel worden aangetrokken in plaats van budgetten te besteden aan dit soort diensten.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #945 Gepost op: 1 februari 2018, 22:25:51
Ik heb het doorgegeven aan het IFV en volgens mij contact daar is de brief reeds de deur uit.

Wat betreft versnippering en "daar hebben we politie voor". Politie en Handhaving werken beide om totaal andere gebieden (leefbaarheid en overlast en politie op de veiligheid en opsporing). Door de handhavers taken te geven op het gebied van leefbaarheid en overlast wordt de politie hiermee ontlast en kan die zich richten op "boeven vangen".


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #946 Gepost op: 2 februari 2018, 09:25:11
Ziet er wel goed uit :D .

Die Zero is net een zebra  ;D 998765.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


D.Monnickendam

  • Operationeel Coördinator Handhaving : Taakaccent Jeugd & Wijkzorg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • ''Leefbaarheid & Veiligheid''
Reactie #947 Gepost op: 5 februari 2018, 13:27:22
Deze kwam ik tegen op Facebook:


https://www.facebook.com/GemeenteBaarn/photos/pcb.1793643904028964/1793633157363372/?type=3&theater

https://www.facebook.com/GemeenteBaarn/photos/pcb.1793643904028964/1793633160696705/?type=3&theater

Onbegrijpelijk dat je als gemeente niet even informeert over BIZA/BZK-striping.

Wie zegt dat de Gemeente niet gewoon een ontheffing hiervoor aangevraagd heeft? IFV kan bij een aanvraag gewoon een ontheffing verlenen, en zover ik weet is de kleurstelling beschermd niet de positionering.  Maar corrigeer mij als ik dat fout heb.
-Gediplomeerd beveiliger, Gediplomeerd HTV-P'er.  -Mede-Oprichter platform Handhaving Nederland. (Alles op eigen titel)


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #948 Gepost op: 5 februari 2018, 13:50:29
Wie zegt dat de Gemeente niet gewoon een ontheffing hiervoor aangevraagd heeft? IFV kan bij een aanvraag gewoon een ontheffing verlenen, en zover ik weet is de kleurstelling beschermd niet de positionering.  Maar corrigeer mij als ik dat fout heb.

De gemeente kan die ontheffing inderdaad aanvragen, maar die zullen ze niet krijgen. Dan gaan straks meer gemeentes zulke striping gebruiken en dat is niet wenselijk.

Daarnaast is het niet alleen de kleurstelling, maar ook de positionering die beschermd is. Daarom mag bijvoorbeeld een 'computer ambulance' die hele rare kleuren gebruikt, maar wel de zelfde hoek en soort gebruikt dit niet voeren


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #949 Gepost op: 21 februari 2018, 22:28:35
http://www.socimage.com/media/1076853758906286102_305132511

wat denken die beveiligings mensen toch...  :-X