Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 400899 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #340 Gepost op: 9 mei 2012, 23:10:11


Traffic support vorige week in Utrecht. Tijdens de Giro. Foto is helaas een beetje onscherp.
Ik dacht dat het qua kleuren overeenkwam.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #341 Gepost op: 9 mei 2012, 23:13:20
Nu zijn de strepen dacht ik in een hoek van 45º, maar kun je ook voor de rechter komen als jouw strepen bijvoorbeeld in een hoek van 48º staan?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #342 Gepost op: 9 mei 2012, 23:27:21
Nu zijn de strepen dacht ik in een hoek van 45º, maar kun je ook voor de rechter komen als jouw strepen bijvoorbeeld in een hoek van 48º staan?

BZK striping = 40%

Als de overheid wil dat jij de striping verwijdert en jij wilt dat niet, kunnen beide partijen de zaak voor de rechter laten komen, zoals recent ook gebeurd is met dat beveiligingsbedrijf. Het is namelijk een civiele procedure, gaat over auteursrecht. Het is aan de rechter om te bepalen in welke gevallen er wel of niet sprake is van schending van dat auteursrecht.

Maar wat dat betreft maakt het dus niet uit of je de overheid voor je hebt of een andere (rechts-)persoon die vindt dat zijn auteursrecht wordt geschonden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #343 Gepost op: 10 mei 2012, 00:41:39
BZK striping = 40%
Als de overheid wil dat jij de striping verwijdert en jij wilt dat niet, kunnen beide partijen de zaak voor de rechter laten komen, zoals recent ook gebeurd is met dat beveiligingsbedrijf. Het is namelijk een civiele procedure, gaat over auteursrecht. Het is aan de rechter om te bepalen in welke gevallen er wel of niet sprake is van schending van dat auteursrecht.
Maar wat dat betreft maakt het dus niet uit of je de overheid voor je hebt of een andere (rechts-)persoon die vindt dat zijn auteursrecht wordt geschonden.

Met dien verstande dat de overheid meestal een stuk langere (financiële) adem heeft dan de gemiddelde andere (rechts-)persoon. M.a.w. de kans dat de overheid 'all the way' gaat qua beroepsprocedures indien nodig is een stuk groter.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #344 Gepost op: 10 mei 2012, 23:01:38
Ik kan me herinneren dat er stond dat ze niet precies 40 graden hoefde te zijn... maar lijken op 40 graden was ook al voldoende ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #345 Gepost op: 11 mei 2012, 08:49:40
Bij mijn weten is het "Gelijkend op en/of in andere bewoordingen hetzelfde bedoelend".

Deze zin kan ik mij herinneren uit een rechtspraak over een boekcover een aantal jaren geleden..
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #346 Gepost op: 11 mei 2012, 19:47:05
zag van de week wederom een eye4security wagen met bzk striping rijden. blijkbaar is dit bedrijf nog niet benaderd door t LFR... ???

http://www.eye4security.nl/index.php?id=fotos


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #347 Gepost op: 24 mei 2012, 10:38:49
als je goed kijkt zit deze striping achterstevoren er op, de overgang van de strepen is andersom.

maar goed, als je een auteursrechtelijk beschermd logo hebt dan is die nogsteeds beschermd als je die ergens op zn kop/in spiegelbeeld op plakt.

Ik denk dat het LFR ze nog niet gevonden heeft, maar die schijnen het ook best druk te hebben heb ik weleens gehoord.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #348 Gepost op: 26 mei 2012, 14:24:42
Er wordt in dit draadje van alles gesteld maar volgens mij is het gewoon zo dat de striping zoals die hier links en rechts wordt getoond een duidelijke inbreuk vormt op het auteursrecht, het maakt daarbij m.i. niks uit of een streepje hier in een [voor de leek niet waarneembare] andere hoek staat of in een wat andere kleur/reflectie volgorde of met anders gevormde eindhoeken is uitgevoerd, de opzet is en blijft zodanig gelijkend op BZK dat hier de indruk wordt gewekt dat .... en dat ook verwisseling bewust in de hand wordt gewerkt, het lijkt mij in nagenoeg alle getoonde gevallen laakbaar [M.U.V. gemeentelijke BOA-diensten].
Let wel, ik ben geen jurist.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #349 Gepost op: 27 mei 2012, 01:21:37
Er wordt in dit draadje van alles gesteld maar volgens mij is het gewoon zo dat de striping zoals die hier links en rechts wordt getoond een duidelijke inbreuk vormt op het auteursrecht, het maakt daarbij m.i. niks uit of een streepje hier in een [voor de leek niet waarneembare] andere hoek staat of in een wat andere kleur/reflectie volgorde of met anders gevormde eindhoeken is uitgevoerd, de opzet is en blijft zodanig gelijkend op BZK dat hier de indruk wordt gewekt dat .... en dat ook verwisseling bewust in de hand wordt gewerkt, het lijkt mij in nagenoeg alle getoonde gevallen laakbaar [M.U.V. gemeentelijke BOA-diensten].
Let wel, ik ben geen jurist.

Dus eigenlijk weet je het zelf ook niet ;)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.