Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 400879 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #380 Gepost op: 12 augustus 2012, 15:26:22
De striping op het busje van de glaszetter is inmiddels verwijderd, kwam hem vanmiddag tegen op de A8  O0

Bedankt voor de info.  ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #381 Gepost op: 15 september 2012, 18:00:33
Gisteren kwam ik in Nijmegen een mij onbekend hulpverleningsvoertuig tegen: een grote witte personenbus met rood/grijze BZK-striping.
Toen het voertuig dichterbij kwam kon ik eindelijk zien wat het was: een rolstoeltaxi. Helaas kon ik de naam van het taxibedrijf niet lezen en leverde google ook geen antwoord.
Senior GGP / Oost-Brabant


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #382 Gepost op: 1 oktober 2012, 12:57:53
Gisteren kwam ik in Nijmegen een mij onbekend hulpverleningsvoertuig tegen: een grote witte personenbus met rood/grijze BZK-striping.
Toen het voertuig dichterbij kwam kon ik eindelijk zien wat het was: een rolstoeltaxi. Helaas kon ik de naam van het taxibedrijf niet lezen en leverde google ook geen antwoord.

Misschien Rode Kruis Delftzijl?

Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #383 Gepost op: 1 oktober 2012, 17:06:44
Deze kwam ik laatst ook tegen omgeving Delfzijl. Kon nog net een fotootje knippen van dit regelrechte plagiaat. En ook nog 112 gebruiken, hoewel ik niet weet of daar ook copyright op zit.



AlexEGM

  • RB Egmond / Strandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #384 Gepost op: 1 oktober 2012, 17:11:41
Op hun site http://www.pc-112.nl/index.html staat de auto nog een keer:
Op alle door mij geplaatste foto's zit copyright


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #385 Gepost op: 1 oktober 2012, 17:35:24
Op hun site http://www.pc-112.nl/index.html staat de auto nog een keer:


 Lijkt me genoeg bewijs voor de handhaver van het copyright.  ^-^


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #386 Gepost op: 1 oktober 2012, 17:53:23
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #387 Gepost op: 1 oktober 2012, 17:55:12
De Twitterlink moet zonder puntje op 't eind. Anders werkt ie niet  O0

Wat gebeurt er eigenlijk met dit soort voertuigen? Krijgen die een brief oid dat ze het moeten verwijderen? Kun je ze als agent staande houden? ...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #388 Gepost op: 1 oktober 2012, 18:03:39
Wat gebeurt er eigenlijk met dit soort voertuigen? Krijgen die een brief oid dat ze het moeten verwijderen? Kun je ze als agent staande houden? ...
Deze bedrijven kunnen een brief verwachten van de landsadvocaat, in deze brief word dan vriendelijk maar toch dringend gevraagd om te striping zsm te verwijderen, en als dit niet gebeurt word er een zaak van gemaakt. Een rechter zal vervolgens bepalen of deze striping in strijd is met de copyright regels van de biza striping. ( en we hebben kort geleden gemerkt dat kleur van de striping, dikte van de strepen, en de hoek waaronder het is op geplakt niet eens belangrijk zijn, als het er op lijkt kan het al fout zijn.)
Het lijkt me niet dat een agent een dergelijk voertuig van de weg kan halen of een boete op kan leggen, want het is niet echt een overtreding. Er word alleen inbreuk gemaakt op het copyright van de biza striping.  ;)

Mogelijk heeft het bedrijf dat bij de laatste foto hoort al zo'n brief gehad, waardoor de striping op de voertuigen en de foto's op de site inmiddels al verandert zijn. 998765


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #389 Gepost op: 1 oktober 2012, 18:20:25
Misschien Rode Kruis Delftzijl?



Het lijkt erop, maar er waren geen Rode Kruis logo's op het voertuig aangebracht. Er stond 'taxi' op met een mij onbekende bedrijfsnaam en een 'rolstoellogo'. Ik houd m'n ogen open, dus wellicht kom ik hem nog eens tegen ;).
Senior GGP / Oost-Brabant