Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 402920 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #390 Gepost op: 1 oktober 2012, 18:44:29
Het lijkt me niet dat een agent een dergelijk voertuig van de weg kan halen of een boete op kan leggen, want het is niet echt een overtreding. Er word alleen inbreuk gemaakt op het copyright van de biza striping.  ;)

Staande houding o.g.v. controlebevoegdheid vanuit de Wegenverkeerswet, mogelijk een mini voor het aanwezig hebben van meer reflectie als is toegestaan en/of een melding richting BiZa  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #391 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:51:19
Het is wel een overtreding, namelijk op de auteursrechten. Daar kan de politie niet zoveel mee maar de landsadvocaat des te meer...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #392 Gepost op: 1 oktober 2012, 21:52:02
Het is wel een overtreding, namelijk op de auteursrechten. Daar kan de politie niet zoveel mee maar de landsadvocaat des te meer...

Qua aanpak lijkt me dit idd meer civielrechterlijk. Maar om nu en dan een speldenprikje uit te delen zou je idd iets kunnen gaan zoeken zoals Jerommeke aangeeft. Maar dat lijkt me geen definitieve oplossing.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #393 Gepost op: 1 oktober 2012, 22:13:18
Qua aanpak lijkt me dit idd meer civielrechterlijk. Maar om nu en dan een speldenprikje uit te delen zou je idd iets kunnen gaan zoeken zoals Jerommeke aangeeft. Maar dat lijkt me geen definitieve oplossing.

Ik moet zeggen dat je vrij snel bericht krijgt van BiZa n.a.v. een melding, meestal binnen een week.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #394 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:16:31
Deze bedrijven kunnen een brief verwachten van de landsadvocaat, in deze brief word dan vriendelijk maar toch dringend gevraagd om te striping zsm te verwijderen, en als dit niet gebeurt word er een zaak van gemaakt. Een rechter zal vervolgens bepalen of deze striping in strijd is met de copyright regels van de biza striping. ( en we hebben kort geleden gemerkt dat kleur van de striping, dikte van de strepen, en de hoek waaronder het is op geplakt niet eens belangrijk zijn, als het er op lijkt kan het al fout zijn.)
Het lijkt me niet dat een agent een dergelijk voertuig van de weg kan halen of een boete op kan leggen, want het is niet echt een overtreding. Er word alleen inbreuk gemaakt op het copyright van de biza striping.  ;)

Mogelijk heeft het bedrijf dat bij de laatste foto hoort al zo'n brief gehad, waardoor de striping op de voertuigen en de foto's op de site inmiddels al verandert zijn. 998765

Bijna helemaal juist, de eerste brief komt alleen vanuit de LFR (landelijke faciliteit rampenbestrijding) en niet direct van de landsadvocaat. Mijn ervaring is dat de LFR vrij redelijk is zelfs met je mee wil denken over een goede oplossing voor beide partijen. Mocht je er niet uit komen met de LFR dan schakelen ze pas de landsadvocaat in.

Oh ja, en blijkbaar heeft de LFR het vrij druk, dus in de eerste brief die je krijgt zal een termijn staan van een maand, maar in de praktijk blijkt dit allemaal wat langer te duren.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #395 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:25:28
Bijna helemaal juist, de eerste brief komt alleen vanuit de LFR (landelijke faciliteit rampenbestrijding) en niet direct van de landsadvocaat. Mijn ervaring is dat de LFR vrij redelijk is zelfs met je mee wil denken over een goede oplossing voor beide partijen. Mocht je er niet uit komen met de LFR dan schakelen ze pas de landsadvocaat in.
dat wist ik dan weer niet  O0 sjonge dan heeft dat ene beveiliging bedrijf veel advies naast zich neer gelegd. (dit bedrijf weigerde de striping te verwijderen waarna een rechter later beslist heeft dat alles verwijdert moest worden met de rekening van de landsadvocaat als gevolg)


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #396 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:51:24
Ik denk dat het betreffende beveiligingsbedrijf niet voor advies open stond omdat hun van mening waren dat ze door een andere kleur te gebruiken geen inbreuk maakte op het auteursrecht. Dan krijg je een welles-niettus-situatie tussen het bedrijf en de LFR, daarna krijg je dat zelfde welles-niettus-situatie tussen het bedrijf en de landsadvocaat.

Op dat moment zal het bedrijf dus niet willen luisteren over hoe je de strepen wel en niet mag aanpassen, over hoe je beter eerst kunt tekenen wat je met je nieuwe striping wil doen voordat je het er op plakt voordat je het 2 keer fout doet, of over welk poetsmiddel je moet gebruiken om de lak onder de oude striping weer op te poetsen (ja zelf dat wisten ze bij de LFR!)
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #397 Gepost op: 3 oktober 2012, 13:44:28
of over welk poetsmiddel je moet gebruiken om de lak onder de oude striping weer op te poetsen (ja zelf dat wisten ze bij de LFR!)
De lak onder de striping is juist niet verweerd want deze is al die tijd beschermd geweest tegen alle weersinvloeden, de lak direct naast de striping is wel verweerd want hier heeft zon, zand, sneeuw en pekel (enz) wel op in kunnen werken.  ;)
Met dat poets middel word het grootste kleurverschil weggepoetst.
Een nieuw voertuig word beplakt met striping, al die tijd blijft de lak onder deze striping zo goed als nieuw, en de rest van de lak verweerd en word doffer. Als je vervolgens de striping er na jaren afhaalt dan zie je onder deze vlakken de lak zoals deze jaren eerder was, terwijl de rest van de auto er heel anders uitziet.
(ik heb als bedrijfswagen monteur gewerkt, en het kwam wel eens voor dat er stickers verwijdert moesten worden ::))
daarom is wrappen een mooie optie, na een paar jaar komt daar een compleet nieuwe auto onderuit :)

maargoed we gaan teveel oftopic geloof ik. wel super dat de LFR hier gewoon advies over geeft.  998765


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #398 Gepost op: 4 oktober 2012, 13:43:00
Kwam vanochtend Traffic&More tegen hier op een parkeerterrein. Striping leek toch wel verdacht veel op BZK striping, maar dan in een andere hoek?




http://www.trafficandmore.nl/Vision.html
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #399 Gepost op: 4 oktober 2012, 14:01:49
Met heeeeel veel fantasie en goed kijken zie ik misschien een heel klein beetje de BZK striping  ^-^
Ik denk niet dat onder de burgers er ook maar iemand is die deze strepen zal linken aan de BZK versie.  ;)