Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 401038 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #410 Gepost op: 4 oktober 2012, 20:22:30
Biza striping voor en achter heeft idd een V echter zijn de poten verschillend van kleur en lopen in elkaar over. De striping van T&M zijn 3 maal een V die in elkaar schuiven. Als je dit gaat bestempelen als BIZA striping dan denk ik dat de BIZA striping zelf in overtreding is met merkrecht van diverse bedrijven die dit al jaren voerden.
Je hebt gelijk dat het niet gaat om de dikte maar wel degelijk om de plaats als je de deponering leest. Daarin staat duidelijk hoe en waar de striping moet zijn aangebracht, deze wijkt op alle punten af van wat T&M gebruikt.
Helder verhaal, helemaal duidelijk, maar ik betwijfel echt of ook de plaats van de striping zoveel uitmaakt. Kortgeleden heb ik een kennis over de 140 zaken verteld die de landsadvocaat had aangespannen om de strepen van de auto's te krijgen die sterk op hulpverlenings voertuigen leken.
Een korte tijd daarna kon hij me een voertuig aanwijzen waarvan de striping aangepast was, een witte sprinter met blauwe aflopende strepen die vanaf de voorbumper tot bijna aan de achteras liepen, het ging om een L2 of L3, ongeveer een zelfde formaat als een sprinter ambulance.
Deze strepen waren onder en boven een stuk ingekort volgens de verklaring van mijn kennis, ik kreeg sterk het idee dat dit op advies was gedaan, want je gaat niet uit eigen beweging striping inkorten die je eerder in opdracht op hebt laten plakken.
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat niet alle striping precies hoeft te lijken op het biza patroon, niet alle striping loopt precies over voorscherm en voorportier. Bij mijn laatste voorbeeld liep de striping over de complete zijkant van het voertuig. Maargoed ik hoop dat we nog iets horen over de voertuigen van T&M, ik volg het met veel belangstelling  998765  ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #411 Gepost op: 13 oktober 2012, 19:47:18
deze foto's was ik eigenlijk alweer vergeten  e050 stonden nog tussen andere foto's die ik net tegenkwam, die volgen hierna overigens. heeft wel iets weg van de secundaire striping.
foto mark GL, aanmelden bij de LFR is niet meer nodig want het bedrijf is inmiddels uitgeschreven uit het handelsregister.



foto 1 ara.nl ara weblog, foto 2 abs reclame (laatste foto komt van facebook en is vergroot daardoor is de kwaliteit slecht)



Deze firma zou ik wel aan willen melden bij de LFR, absurd om met een voormalige ambulance rond te rijden en dan voor deze striping te kiezen terwijl het bedrijf zich zelf bezig houd met striping en het ontwerp daarvan. Een tweede voertuig is overigens ook beplakt met een soort secundaire biza striping, een foto hiervan staat klein op de site van abs reclame
Moet ik deze foto's dan doormailen naar de LFR of hoe werkt dat?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #412 Gepost op: 13 oktober 2012, 19:54:03
Moet ik deze foto's dan doormailen naar de LFR of hoe werkt dat?

Ik zal even heel simpel denken voor je.
Ik ga naar http://www.lfr.nl/lfr/Paginas/Contact.aspx en zie daar informatie staan in de vorm van telefoonnummers
en e-mailadres. Zal ik nu mailen of bellen ?
Hmm bellen nemen ze misschien niet op het is weekend, nou dan maandag maar eens informeren misschien.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #413 Gepost op: 13 oktober 2012, 19:59:25
Ik zal even heel simpel denken voor je.
Ik ga naar http://www.lfr.nl/lfr/Paginas/Contact.aspx en zie daar informatie staan in de vorm van telefoonnummers
en e-mailadres. Zal ik nu mailen of bellen ?
Hmm bellen nemen ze misschien niet op het is weekend, nou dan maandag maar eens informeren misschien.

grappig  :| , ik heb nog nooit een melding gedaan bij de LFR dus ik weet niet hoe dit werkt of waar ik dat moet melden, maar dank voor je snelle antwoord.  :P


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #414 Gepost op: 15 oktober 2012, 10:36:02
Was deze al voorbij gekomen?
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #415 Gepost op: 15 oktober 2012, 10:38:35
Ben er voor 98% zeker van dat dit voertuig nog niet op dit forum bekend is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #416 Gepost op: 15 oktober 2012, 10:39:35
Hahaha dus je twijfelt nog?  098uo
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #417 Gepost op: 15 oktober 2012, 10:43:36
Nee hoor ik bouw een veiligheidsmarge in omdat ik geen zin heb om de voorgaande 20 pagina's in dit onderwerp door te spitten.  ;D 098uo
Mijn geheugen zegt dat ik het voor 98% zeker nog niet eerder in dit onderwerp heb gezien maar het zou mogelijkerwijs wel
in een ander onderdeel van het forum kunnen staan.  ;)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #418 Gepost op: 15 oktober 2012, 10:46:21
Ik ben er voor 99,99 % zeker van dat deze nog niet in dit topic is voorgekomen.  098uo

Maar dit is er wel 1 die voor 100% zeker gemeld mag worden bij het LFR.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #419 Gepost op: 15 oktober 2012, 11:12:03
En laatst in Haaglanden ook een voertuig gezien wat voor een melding bij het LFR in aanmerking komt.




BRON: Facebook.com Security Haaglanden
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen