Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 400965 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

groenesmurf

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #420 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:17:16
weetje wat ik totaal niet snap is dat de overheid er zo moeilijk over doet
gebruik je nou de zelfde kleuren en het volledige zelfde patroon dan zeg ik jongens jullie hebben totaal gelijk maar als iemand dat doet en of andere kleuren gebruikt en het patroon aan past dan is het wettelijk gezien niet meer onder de beschermde striping maar helaas zein er altijd van die mensen van de overheid die gelijk meteen denken datje politie agentje speelt zodra je maar 1 refectie streep op je aut hebt ongeacht welke kleur en het patroon zodra hun ook maar het vermoeden hebben dat het gelijkend is naaien ze je vaak al een oor aan en dat vind ik wel wat jammer van de overheid en de wet zecht nog altijd gelijkend is niet straf baar want er zijn zat bedrijfen of organisaties die ook met striping rijden in de kleuren van de politie en die niet een politie zijn neem bij voor beelt de reinegings politie in amsrterdam zoals ze zich dan noemen blauwe licht balk op het dak en striping en dat mag dan wel volgens de overheid terwijl dat in mijn ogen dan totaal geen hulp dienst is die met blauw blauw mag rijden en ook het woord politie niet mag voeren jammer dat de overheid daar niet is naar kijkt helaas ik heb daar al vaak een mail en briefen over gestuurd naar justitie maar nooit geen antwoord over gekregen van hoe dat nou wel eigenlijk zit


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #421 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:23:36
weetje wat ik totaal niet snap is dat de overheid er zo moeilijk over doet
gebruik je nou de zelfde kleuren en het volledige zelfde patroon dan zeg ik jongens jullie hebben totaal gelijk maar als iemand dat doet en of andere kleuren gebruikt en het patroon aan past dan is het wettelijk gezien niet meer onder de beschermde striping maar helaas zein er altijd van die mensen van de overheid die gelijk meteen denken datje politie agentje speelt zodra je maar 1 refectie streep op je aut hebt ongeacht welke kleur en het patroon zodra hun ook maar het vermoeden hebben dat het gelijkend is naaien ze je vaak al een oor aan en dat vind ik wel wat jammer van de overheid en de wet zecht nog altijd gelijkend is niet straf baar want er zijn zat bedrijfen of organisaties die ook met striping rijden in de kleuren van de politie en die niet een politie zijn neem bij voor beelt de reinegings politie in amsrterdam zoals ze zich dan noemen blauwe licht balk op het dak en striping en dat mag dan wel volgens de overheid terwijl dat in mijn ogen dan totaal geen hulp dienst is die met blauw blauw mag rijden en ook het woord politie niet mag voeren jammer dat de overheid daar niet is naar kijkt helaas ik heb daar al vaak een mail en briefen over gestuurd naar justitie maar nooit geen antwoord over gekregen van hoe dat nou wel eigenlijk zit

Ik zou je twee tips willen geven:
1. Gebruik leestekens als punten, komma's en hoofdletters. Leesbaar is je tekst niet.
2. Verdiep je in de materie (of lees dit topic eens goed door), want bovenstaande reactie is complete onzin.

Verder: welkom op het forum!
Senior GGP / Oost-Brabant


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #422 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:25:12
Hallo Groenesmurf en welkom op het forum  ;)

Ten eerste zou ik je willen adviseren in een reactie gebruik te maken van interpunctie en ABN. Dit vergroot de leesbaarheid van het verhaal.
Zoals jij zojuist hebt gereageerd is bijna niet te lezen.

Verder raad ik je aan om even dit topic door te kijken. Er zijn al verschillende reacties geplaatst met verwijzingen naar wetsartikelen en uitleg over wat wel en niet mag qua gebruik van striping.


groenesmurf

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #423 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:27:49
ik vraag mij af waarom de overheid zo moeilijk doet zolang de kleur stelling  en of het patroon niet het zelfde is en er duidelijk herkenbaar op staat waar het van is


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #424 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:41:20
Als je je dat afvraagt, lees dan even het hele topic door, dan wordt je een hoop duidelijk..

Kan me wel voorstellen dat je van "de overheid" geen reactie op je brieven hebt gehad, ik kan er -afgezien van de laatste zin- ook weinig van maken namelijk...


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #425 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:14:39
ik vraag mij af waarom de overheid zo moeilijk doet zolang de kleur stelling  en of het patroon niet het zelfde is en er duidelijk herkenbaar op staat waar het van is

Lees even de voorgaande 22 pagina's door, dat is vermoedelijk een stuk handiger dan het opnieuw uit te leggen of samen te vatten....


appleholic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
  • Stay hungry!
Reactie #426 Gepost op: 24 oktober 2012, 23:21:54
ik vraag mij af waarom de overheid zo moeilijk doet zolang de kleur stelling  en of het patroon niet het zelfde is en er duidelijk herkenbaar op staat waar het van is

Dat heeft gewoon te maken met de copyrights die op het ontwerp zitten. Natuurlijk alle hulpdiensten wereldwijd gebruiken schuine strepen, maar toch. De BZK-striping is wel heel herkenbaar.
Al blijf ik het vreemd vinden dat er nog zoveel officiële voertuigen rondrijden met verkeerde striping. Ondersteboven, te hoog, te laag. Ik vind het zonde van het geld, maar ik denk dat je er een redelijke kans van zou maken bij de rechter: Hoezo copyrights als je er zo slordig me omspringt.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #427 Gepost op: 25 oktober 2012, 00:02:31
Copyrights maakt men zich denk ik nog het minste druk om. Het gaat om het beeld dat je schetst bij burgers.
Zodra er strepen op je auto zitten die in verband kunnen worden gebracht met politie, brandweer of ambulance strepen krijgt men een bepaalde verwachting van je. Een verwachting die men veelal niet waar kan maken. Je moet niet als klusjesman of loodgieter langs een ongeval rijden om vervolgens door omstanders tot stoppen worden gedwongen omdat men denkt dat je hulpverlener bent, aangezien je van die leuke streepjes op je auto hebt.


appleholic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
  • Stay hungry!
Reactie #428 Gepost op: 25 oktober 2012, 00:15:36
Copyrights maakt men zich denk ik nog het minste druk om. Het gaat om het beeld dat je schetst bij burgers.
Zodra er strepen op je auto zitten die in verband kunnen worden gebracht met politie, brandweer of ambulance strepen krijgt men een bepaalde verwachting van je. Een verwachting die men veelal niet waar kan maken. Je moet niet als klusjesman of loodgieter langs een ongeval rijden om vervolgens door omstanders tot stoppen worden gedwongen omdat men denkt dat je hulpverlener bent, aangezien je van die leuke streepjes op je auto hebt.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb best nette auto's voorbij zien komen die wel de de vorm maar niet de kleur van de Biza-striping gebruiken. Copyright-technisch mag het niet, maar ik zie totaal geen verwarring. Dat zou ik eerder hebben wanneer jij met een blauwe jas en cap door de straat loopt, en dat mag ook.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #429 Gepost op: 25 oktober 2012, 00:39:06
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb best nette auto's voorbij zien komen die wel de de vorm maar niet de kleur van de Biza-striping gebruiken. Copyright-technisch mag het niet, maar ik zie totaal geen verwarring. Dat zou ik eerder hebben wanneer jij met een blauwe jas en cap door de straat loopt, en dat mag ook.

Ik ken genoeg mensen die bij de BZK-striping in een andere kleurencombinatie denken aan een overheidsinstelling of hulpverleningsinstantie. Bovendien zie je de laatste tijd dat ook andere diensten gebruik gaan maken van de striping (zie bijvoorbeeld het topic van de explosievenopruimingsdienst/CRBN). Met dat in gedachten moet je niet willen dat ook anderen dan overheid/hulpverlening met deze strepencombinatie gaan rijden, ongeacht de kleur.

Overigens maakt het ook niet uit of er sprake is van een andere kleur, een net wat andere hoek oid. Het mag er gewoon niet op lijken. De rechter heeft dat laatst nog bekrachtigt in een uitspraak ten nadele van een beveiligingsbedrijf:

Citaat
De voorzieningenrechter
5.2. beveelt Globe Holding om de litigieuze striping of soortgelijke op de politie-striping gelijkende striping niet op andere (motor)voertuigen te gebruiken;
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV8590
Senior GGP / Oost-Brabant