Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 402845 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #430 Gepost op: 25 oktober 2012, 16:59:41
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb best nette auto's voorbij zien komen die wel de de vorm maar niet de kleur van de Biza-striping gebruiken. Copyright-technisch mag het niet, maar ik zie totaal geen verwarring.

De overheid wil graag zien dat haar voertuigen herkenbaar zijn. Wat zou volgens jou de reden zijn dat andere bedrijven een striping als Biza gebruiken? Het is niet de goedkoopste om te plakken met al haar scheve strepen. Dan zijn er veel eenvoudiger en mi meer effectieve vormen van striping om het voertuig te doen opvallen.

In dit topic worden een aantal reacties aangehaald van bedrijven die Biza striping gebruikten. De meest voorkomende reactie: "het straalt gezag uit". En dat is precies wat de overheid wil voorkomen want daarmee geven ze toe dat ze de striping gebruiken om zich voor te doen als hulpdienst of spoeddienst.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #431 Gepost op: 8 november 2012, 22:58:45
Weet niet hoe zijn voertuig eruit ziet...

Maar mag dit dan wel? http://www.ict-ambulance.nl/


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #432 Gepost op: 8 november 2012, 23:16:31
Weet niet hoe zijn voertuig eruit ziet...

Maar mag dit dan wel? http://www.ict-ambulance.nl/

ik dacht eerst dat het om deze *** ging
http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/index.php?content=detail&id=7381
maar dat is de firma pc-ambulance. voertuig is later opgevolgd door 2 chevrolets waarvan de laatst ineens blauw gespoten werd..  mogelijk op last van een bepaalde niet nader te noemen organisatie  0098

appart.. ict ambulance staat ingeschreven met een adres in waalwijk, laat daar nou net een onderhouds en verhuur bedrijf van ambulances zitten  ???

of het mag..  dit topic gaat over het onterecht gebruik maken van biza/overheidsstriping op bedrijfswagens van bedrijven die niets met hulpverlening te maken hebben. Ik ben benieuwd hoe de bedrijfsauto van dit bedrijf eruit ziet.
Zie ook de snelheidsovertreding op facebook, er word bijverteld dat ze ook wel eens haast hebben  ::)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #433 Gepost op: 8 november 2012, 23:50:59
Zie de moeilijkheid niet in
Allen Politie- Ambulance en Brandweer voertuigen in de vierkante blokken en kleuren zoals in Engeland maar wel incl. Knal oranje voorkant en Flitsers op de zijkant voorbumper en hierop patent laten leggen.
Ben je het gehele gezeur van streepjes-stripings in een bepaalde graad kwijt en is veel makkelijker te handhaven en veel beter zichtbaar ook nog.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


EHV-ertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #434 Gepost op: 9 november 2012, 00:45:29
Dan ga je ook weer mensen krijgen die dit patent schenden en dan kun je weer van voor af aan beginnen 98uiye... Je verschuift het systeem hiermee  e050...
Mensen willen soms ergens op lijken en dan zijn regels wat minder belangrijk. 98uiye


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #435 Gepost op: 9 november 2012, 00:50:37
Zie de moeilijkheid niet in
Allen Politie- Ambulance en Brandweer voertuigen in de vierkante blokken en kleuren zoals in Engeland maar wel incl. Knal oranje voorkant en Flitsers op de zijkant voorbumper en hierop patent laten leggen.
Ben je het gehele gezeur van streepjes-stripings in een bepaalde graad kwijt en is veel makkelijker te handhaven en veel beter zichtbaar ook nog.

En dan gaan mensen ruitjes gebruiken en een kleur die een tint lichter of donkerder is. Dan hebben we binnen no-time weer een zelfde topic hier maar dan over die blok striping
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #436 Gepost op: 9 november 2012, 10:36:08
Dan ga je ook weer mensen krijgen die dit patent schenden en dan kun je weer van voor af aan beginnen 98uiye... Je verschuift het systeem hiermee  e050...
Mensen willen soms ergens op lijken en dan zijn regels wat minder belangrijk. 98uiye

Denk niet dat mensen dat zullen gaan doen het handhaven op het oog van blokjes is gemakkelijker dan op de graden van de striping.
Stel het is nu 45graden en iemand maakt daar 40graden van dat zie je niet met het blote oog en hij is dan niet strafbaar want op 40graden zit geen patent.
 
Maar met het patent bedoelde ik eigenlijk alle blokvormen en kleurstellingen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #437 Gepost op: 9 november 2012, 10:39:10
En dan gaan mensen ruitjes gebruiken en een kleur die een tint lichter of donkerder is. Dan hebben we binnen no-time weer een zelfde topic hier maar dan over die blok striping

Nee want het gebruik van alle blokken in die vorm is dan verboden.
Tevens zijn de auto's ook veel beter zichtbaar en herkenbaar.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #438 Gepost op: 9 november 2012, 11:55:22
(...) want op 40graden zit geen patent.
Jawel

Nee want het gebruik van alle blokken in die vorm is dan verboden.
Tevens zijn de auto's ook veel beter zichtbaar en herkenbaar.
en dan? Alle blokken verbieden?

BZK striping is niet alleen beschermd voor op voertuigen maar in zn algemeenheid, je mag het dus ook niet op je voordeur plakken, om maar een voorbeeld te noemen. Als je hetzelfde wilt doen voor blok bestickering dan wordt er wel heeel veel verboden ineens....

En beter zichtbaar? tja, dat weet ik niet, zou TNO eens moeten onderzoeken.

En beter herkenbaar? dat zeker niet! Iedereen is in Nederland BZK striping gewent dus zullen mensen een nieuwe politie auto met blok striping niet zo snel herkennen als zijnde politieauto. Daar gaan jaaaren overheen voordat iedereen dat in zn systeem heeft.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #439 Gepost op: 9 november 2012, 13:09:40
Stel het is nu 45graden en iemand maakt daar 40graden van dat zie je niet met het blote oog en hij is dan niet strafbaar want op 40graden zit geen patent.

Dat klopt dus niet... Gelijkende striping (op het oog gelijkend) mag al niet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !