Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 402650 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #450 Gepost op: 11 november 2012, 22:25:17


Is dit ook een kandidaat voor een melding aan de LFR?

Goed, om terug te gaan naar het originele onderwerp en gelijk deze bus ever wat verder onder de loep te nemen:

- De striping op de voorkant is niks mis mee, gewoon een V-vorm. Persoonlijk had ik die op zn kop gedaan om wat meer richting aan de striping te geven maar dat is persoonlijk.
- De achterkant kunnen we niks over zeggen.
- De zijkant is iets intersanter. Op het eerste oog zou je zeggen dat dit BZK striping is in een andere kleur. We hebben eerder gezien dat dit valt onder "gelijkend op..." Maar als je wat beter kijkt is deze striping ook in spiegelbeeld er op gezet. Dat zijn dus al 2 veranderingen... Hoe ver gaat het princiepe van "gelijkend op..."? (persoonlijk vind ik dat dit er wel binnen valt, maar wat zegt de rechter?)
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #451 Gepost op: 12 november 2012, 21:22:47
Vooral gezien het feit dat er naast de striping ook groot "calamiteitendienst" op de zijkant staat, kan ik me voorstellen dat een nietsvermoedende burger dit voertuig aan kan zien voor een hulpverleningsvoertuig.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #452 Gepost op: 12 november 2012, 23:30:50
Vooral gezien het feit dat er naast de striping ook groot "calamiteitendienst" op de zijkant staat, kan ik me voorstellen dat een nietsvermoedende burger dit voertuig aan kan zien voor een hulpverleningsvoertuig.

Dat denkt diezelfde burger ook bij een voertuig waat groot calamiteitendienst op staat, zonder ook maar enige vorm van schuine striping, want wat weet een gemiddelde burger nou van BZK striping, volgens mij weinig tot niets.
En boven het kleine calamiteitendienst staat ook nog 2x zo groot Klimarent, als de burger het dan nog niet snapt, helpt het weg halen van die striping ook echt niet meer


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #453 Gepost op: 13 november 2012, 15:49:48
Ik weet niet hoe ik foto s geplaatst krijg maar zag gister 1 van NVB verkeer en die hebben hetzelfde als RWS en zag dat de jong uit beesd ook al dezelfde strepen als RWS achterop een terreinwagen hebben


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #454 Gepost op: 13 november 2012, 17:55:28
Ik weet niet hoe ik foto s geplaatst krijg maar zag gister 1 van NVB verkeer en die hebben hetzelfde als RWS en zag dat de jong uit beesd ook al dezelfde strepen als RWS achterop een terreinwagen hebben

Yep zo ook HOKA, vd Linden en noem maar op. Overigens op de achterzijde is niet de overheid die ooit is begonnen met deze bestikkering. Fernhout bv had dit vroeger ook al op zijn/haar voertuigen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #455 Gepost op: 13 november 2012, 19:41:28
Dank u wel Harm, hoka en van der linden heb ik nog nooit gezien met de huidige kleuren van RWS


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #456 Gepost op: 13 november 2012, 19:45:55
Over de kleurstellingen heb je het niet gehad toch?

"zag gister 1 van NVB verkeer en die hebben hetzelfde als RWS en zag dat de jong uit beesd ook al dezelfde strepen als RWS achterop een terreinwagen hebben"

En vandaag voeg je er bij toe:
"met de huidige kleuren van RWS"

Dus jouw conclusie: De Jong uit Beesd en NVB Verkeer hebben feitelijk dezelfde strepen en kleuren als RWS.....

Volgens mij niet....
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #457 Gepost op: 13 november 2012, 19:50:40
Mijn excuses VKRC maar de oude kleuren kom ik eigenlijk niet meer tegen dus was er vanuit gegaan dat de nieuwe kleuren standaard waren


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #458 Gepost op: 13 november 2012, 19:53:08
Ok, ik neem gedeeltelijk mijn opmerking terug  e050

NVB Verkeer (


De Jong Beesd:


PS Excuses zijn niet nodig hoor, we zijn er juist om discussie te voeren  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #459 Gepost op: 13 november 2012, 19:54:10
Als je kijkt op www.dejongbv.com en dan nieuw materiaal zie je een skoda en dan de achterkant