De bedrijven zouden zelf moeten nadenken alvorens ze een striping op laten plakken die sterk op biza/overheids striping lijkt, dan zou het namelijk niet nodig zijn om dit te handhaven.
De overheid is op dit moment juist bezig om een zelfde striping door de voeren zo zorgen ze er bijvoorbeeld voor dat de EOD striping meer lijkt op de andere hulpverleningsvoertuigen, deze extra kleuren zorgen ervoor dat bepaalde bedrijfvoertuigen sterk gaan lijken op overheidsvoertuigen, en dat willen ze voorkomen.
Het duurt echt nog wel een aantal jaar voordat de batenburg striping hier word doorgevoerd.
Klopt , de gedachte ben ik met je eens, maar nog steeds niet goed doorgedacht in mijn mening.
Je krijgt direkt een mengelmoes van kleurencombinaties wie allen auteursrecht hebben en alleen door overheidsdiensten mogen worden gebruikt.
Ze voegen er elke keer een kleuren combinatie aan toe en direkt krijg je een conflict met ondernemers over bestaande combinatie bij bedrijven.
Even resumé we hebben al de combinaties;
wit voertuig - blauw en oranje strepen (Politie)
rood voertuig - blauw en witte strepen (brandweer)
geel voertuig - blauw en rode strepen (Ambulance)
Grijs (metalic) voertuig - wit en blauwe strepen (EOD)
Wit voertuig - blauwe strepen (politie secundair)
Oranje voertuig - wit en blauwe strepen (reddingsbrigade)
Geel - groene strepen (RWS)
Wit- donkerblauwe strepen (NFI)
Als je een grijze sprinter nu aanschaft en je werkt veel langs de weg als aannemer en je zou er contour bestickering op aanbrengen ter eigen veiligheid , kan je nog strafbaar zijn. Want stel dat ze dat hebben meegenomen in het auteursrecht van de EOD bussen. Vraag me toch af hoe dat proefproces zou verlopen??? Wat is belangrijker
Iemands veiligheid of het auteursrecht???