Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 402879 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #590 Gepost op: 6 maart 2013, 23:59:43
Ff een vraagje tussendoor, de strepen van RWS/Belastingdienst/Douane, betreft dat ook BZK striping? Anders mag men ook wel een briefje naar grondmij doen, dacht dat een van de 3 hiervoor genoemde was

Dat betreft de Rijkshuisstijl striping. IS dus wat anders als de BZK striping.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #591 Gepost op: 7 maart 2013, 09:16:37
Ff een vraagje tussendoor, de strepen van RWS/Belastingdienst/Douane, betreft dat ook BZK striping? Anders mag men ook wel een briefje naar grondmij doen, dacht dat een van de 3 hiervoor genoemde was

Er zijn meer bedrijven die met deze striping rijden, HOKA bijv. ook. Deze rijden ook nog eens in een Nissan Navara bij de wegwerken op de A12. Naar wat ik begrepen heb wordt dat voertuig ingezet voor IM bij de wegwerken en is het zo uitgevoerd in overeenstemming met RWS.

Wat overigens de bestuurders van dit voertuig wel opvalt is dat als men met de andere auto's voor IM over de vluchtstrook rijden ze redelijk vaak worden geblokkeerd en met dit voertuig niet.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #592 Gepost op: 8 maart 2013, 01:09:46
Dat betreft de Rijkshuisstijl striping. IS dus wat anders als de BZK striping.

Douane is tog wel BZK? RWS en belastingdienst inderdaad niet.

Ik neem trouwens aan dat de rijkshuisstijl ook beschermd is. Ik weet alleen niet wie die handhaaft.


Wat overigens de bestuurders van dit voertuig wel opvalt is dat als men met de andere auto's voor IM over de vluchtstrook rijden ze redelijk vaak worden geblokkeerd en met dit voertuig niet.

Tja.... Als je met een voertuig met BZK striping over de vluchtstrook rijd dan zal je ook niet worden geblokkeerd, maar dat is ook niet helemaal de bedoeling.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #593 Gepost op: 8 maart 2013, 01:49:32
Douane is tog wel BZK? RWS en belastingdienst inderdaad niet.

Ik neem trouwens aan dat de rijkshuisstijl ook beschermd is. Ik weet alleen niet wie die handhaaft.

Douane is een onderdeel van de Belastingdienst O0

http://www.rijkshuisstijl.nl/index.cfm/i-base-1rijkslogo/achtergrond/rechten/


Neem dus aan dat ook daar de Landsadvocaat over gaat ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #594 Gepost op: 8 maart 2013, 11:38:08
Douane is een onderdeel van de Belastingdienst O0

Oke, en voortuigen zoals dit dan? Dat is tog wel BZK?


Dienst:   Douane Nederland
Regio: Schiphol Cargo
Merk & type: Volkwagen Transporter
Kenteken: 60-XXT-3
Bijzonderheden: Arrestanenbus, kleine transparant voor, vervanging van deze


(http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9815.msg1136281#msg1136281)

Neem dus aan dat ook daar de Landsadvocaat over gaat ;)

Dat denk ik ook, maar dat is BZK striping ook. Alleen daar zit eerst nog de LFR "tussen". Ik vroeg me dus af of er een soort van "LFR voor de rijkshuisstijl" is.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #595 Gepost op: 8 maart 2013, 12:37:12
Oke, en voortuigen zoals dit dan? Dat is tog wel BZK?

De Douane is - zoals gezegd - onderdeel van de Belastingdienst. Dat is op zijn beurt weer een uitvoerende dienst van het Ministerie van Financiën. Dat de Douane gebruik maakt van striping volgens het BZK model moet je daar los van zien. Het is gewoon een format wat eens vanuit de BZK koker ontwikkeld is (Design Studio Dumbar in opdracht van BZK) voor aanvankelijk de politie. Later volgden andere diensten, zoals brandweer, medisch, KMar, NFI, DV&O, Douane en recent de Reddingsbrigade en Defensie. Gebruik van het format heeft dus niets te maken met onder welk ministerie de organisatie valt.

Toen de Rijkshuisstijl is geïntroduceerd, is een aantal diensten overgestapt. De Douane heeft er ivm de herkenbaarheid voor gekozen om het BZK format te blijven hanteren.

Dat denk ik ook, maar dat is BZK striping ook. Alleen daar zit eerst nog de LFR "tussen". Ik vroeg me dus af of er een soort van "LFR voor de rijkshuisstijl" is.

Er is een beheersorganisatie voor de Rijkshuisstijl, bestaande uit mensen van BZK en de Rijksvoorlichtingsdienst. Ik denk dat zij er ook zicht op houden dat de Rijkshuisstijl correct wordt gebruikt en eventuele overtredingen melden bij de landsadvocaat.

Zie voor meer info http://www.rijkshuisstijl.nl/index.cfm/i-base-1rijkslogo/achtergrond/beheer/ en http://www.rijkshuisstijl.nl/index.cfm/i-base-1rijkslogo/achtergrond/rechten/
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #596 Gepost op: 8 maart 2013, 13:28:05
Tja.... Als je met een voertuig met BZK striping over de vluchtstrook rijd dan zal je ook niet worden geblokkeerd, maar dat is ook niet helemaal de bedoeling.
HIT heeft het over bij IM ;)


Ik zag vanmorgen trouwens een grijze (nissan?) Pick-up met bzk striping in de kleuren rood en wit van Leemans uit Vriezenveen
Helaas geen foto kunnen maken
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #597 Gepost op: 8 maart 2013, 16:02:13
Citaat
Rechten

Burgers ontlenen vertrouwen aan het logo van de Rijksoverheid. Ze moeten er dus op kunnen vertrouwen dat dit logo alleen door de Rijksoverheid - en in specifieke gevallen door de door haar aangewezen instanties - wordt gebruikt. Om haar Intellectuele Eigendomsrechten uit te kunnen oefenen, heeft de Rijksoverheid een auteursrechtelijk voorbehoud (PDF | 509 kb) op het logo en de huisstijl gemaakt. Tevens heeft zij het beeldmerk als hoogheidsteken gedeponeerd. Door deze handelingen is het voor de Rijksoverheid mogelijk om bij een (vermoedelijke) inbreuk op haar rechten op het logo in rechte op te treden.
Zie voor meer info http://www.rijkshuisstijl.nl/index.cfm/i-base-1rijkslogo/achtergrond/beheer/ en http://www.rijkshuisstijl.nl/index.cfm/i-base-1rijkslogo/achtergrond/rechten/

Kortom,
Vanwege de uitstraling die er in de rijkshuisstijl striping zit is het niet zomaar toegestaan om deze te voeren in een breed scala van kleuren.) Dit geld zowel voor particulieren als andere (lokale/provinciale) overheden welke van de rijkshuisstijl willen profiteren.
(denk aan de opmerking over het blokken)

Het is echter ook niet uitgesloten dat het door anderen gevoerd wordt. Echter onder zeer strikte voorwaarden.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #598 Gepost op: 23 maart 2013, 17:01:05
Welk voertuig staat hier in Doesburg in het centrum?



Screenshot uit video van www.gld.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Gast

  • Gast
Reactie #599 Gepost op: 23 maart 2013, 17:08:27
Lijkt op dezelfde soort striping als op dit voertuig, geknipt in de Brandweerkazerne in Doesburg in 2006



Uploaded with ImageShack.us

Behalve dan de rode bovenstreep en gele onderstreep  >:D