Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 400813 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #880 Gepost op: 5 maart 2015, 21:34:38
Chauffeur van de scanauto bepaalt door middel van knoppen waar de scanauto wel of niet scant.
Bij auto's die niet in betaald parkeervakken staan zal hij de scan installatie handmatig uit (moeten) zetten.
Of dit in de praktijk altijd gaat werken zal nog moeten blijken.  ???


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #882 Gepost op: 19 maart 2015, 00:19:35
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1337980 date=1426689274
Geen hulpverleningsvoertuig maar een winkel:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=942218739152161&set=a.222420794465296.61223.100000921312561&type=1&theater

Lekker origineel ook!


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #883 Gepost op: 8 april 2015, 23:39:49
Citaat van: Oscar link=msg=1335307 date=1425587678
Chauffeur van de scanauto bepaalt door middel van knoppen waar de scanauto wel of niet scant.
Bij auto's die niet in betaald parkeervakken staan zal hij de scan installatie handmatig uit (moeten) zetten.
Of dit in de praktijk altijd gaat werken zal nog moeten blijken.  ???

Off topic, in Delft zullen er ook mensen op een fiets (binnenkort een segway) achter de scan auto aanrijden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #884 Gepost op: 9 april 2015, 01:17:22
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1337980 date=1426689274
Geen hulpverleningsvoertuig maar een winkel:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=942218739152161&set=a.222420794465296.61223.100000921312561&type=1&theater
Zonder teveel in details te treden wel eens gedacht waarom deze reclame op deze manier?
Misschien worden er aan corpsen ook wel reflectie kleding verkocht en hebben ze diverse clientèle hieronder?
En beter nog, welke reclame werkt beter als je deze groep wilt bereiken?

Citaat van: Maxx link=msg=1338076 date=1426720775
Lekker origineel ook!
Nee niet, de reden dat veel signaleringsbedrijven en werkkledingbedrijven deze logo's voeren is om clientèle te verwerven ook onder de HV tak, misschien dat er solisten zijn die liever iets beter zichtbaar zijn dan de kleding die al na vier pennen kapot gaat?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #885 Gepost op: 10 april 2015, 12:32:59


Foto: FaceBook

Zit Duits kenteken op


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #886 Gepost op: 12 juli 2015, 23:32:51
Praktijkcasus....

Ex brandweerbus met oude striping, witte band op een rood voertuig.
Blauwe signalering is met zwarte verf onbruikbaar gemaakt. De tekst brandweer + bijbehorende gemeente is nog in vol ornaat aanwezig.
Ik zeg dat het niet is toegestaan aangezien je jezelf voordoet als iets wat je niet bent...
iemand andere ideeën incl. iets van wettekst oid.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #887 Gepost op: 13 juli 2015, 00:13:22
Praktijkcasus....

Ex brandweerbus met oude striping, witte band op een rood voertuig.
Blauwe signalering is met zwarte verf onbruikbaar gemaakt. De tekst brandweer + bijbehorende gemeente is nog in vol ornaat aanwezig.
Ik zeg dat het niet is toegestaan aangezien je jezelf voordoet als iets wat je niet bent...
iemand andere ideeën incl. iets van wettekst oid.
Volgens mij is daar niks tegen te doen. Je kunt optreden bij blauwe verlichting,  sirenes en biza striping.

Tenminste dat denk ik.
Hier rijden ook een aantal ex ladderwagens als schoorsteenvegers. Met oranje lampen dat wel. Maar met de oude brandweerlogos er nog op...


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #888 Gepost op: 13 juli 2015, 17:42:50
Citaat van: Jerommeke link=msg=1361692 date=1436736771
Praktijkcasus....

Ex brandweerbus met oude striping, witte band op een rood voertuig.
Blauwe signalering is met zwarte verf onbruikbaar gemaakt. De tekst brandweer + bijbehorende gemeente is nog in vol ornaat aanwezig.
Ik zeg dat het niet is toegestaan aangezien je jezelf voordoet als iets wat je niet bent...
iemand andere ideeën incl. iets van wettekst oid.

Inderdaad, jammer voor de handhaver...
Oude stripping alle voorkomende vormen is niet beschermd dus ook de witte band mag iedereen op een rode auto plakken / spuiten.
Blauwe signalering middels zwarte verf onbruikbaar gemaakt voldoet keurig aan artikel 5.3.65 regeling
voertuigen immers wek je met zwarte kappen niet meer de indruk dat je blauw licht kunt uitstralen.
De term brandweer is niet beschermd en ook een gemeente naam is niet beschermd wel een eventueel gemeente logo maar, dan had het korps (in het voorkomende geval de betreffende gemeente) het logo al moeten verwijderen, als het origineel is kan de eigenaar van de rechten op het logo er niets tegen inbrengen.

Wetten kan ik je niet geven met uitzondering van de regeling voertuigen tav de blauwe signalering.
Voor wat betreft de stripping moet je ff zoeken op brandweerstripping en het LFR
Logo van de gemeente zul je moeten bekijken bij de betreffende gemeente of het logo / wapen beschermd is maar dit geldt dan alleen voor reproductie (auteursrecht) en niet indien het logo nog het origineel is.

Ik heb bijvoorbeeld zelf van de gemeente Grimmenstein een licentie (schriftelijke toestemming) om het logo te mogen reproduceren maar alleen voor zaken die aan de KLF gerelateerd zijn , dus de KLF (bij schade bijvoorbeeld), de website en de aanhanger. Voor kleding en dergelijke mag ik het wapen niet reproduceren. Voor de blauwe signalering heb ik per wegbeheerder ontheffing van artikel 5.2.65 en 5.3.65 en mag ik dus blauw aanwezig hebben maar dat is wel gebonden aan voorwaarden (o.a ontheffing aanwezig in voertuig en zelf rijden, staan op naam en kenteken)
De Oostenrijkse kenmerken heb ik buiten Oostenrijk geen last van, in Oostenrijk echt wel want daar mag je als particulier geen als zodanig herkenbaar HV voertuig rijden (tenzij..... mits.... behalve als... maar die opties zijn zeer beperkt daar waarbij het voordeel is dat de opties wel direct alles omvattend zijn dus het gehele voertuig in originele uitvoering)

Bron.... Eigen ervaring na heeeeeeeeeel veel uitzoeken wat betreft wetgeving ivm het origineel bewaren van het KLF.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #889 Gepost op: 13 juli 2015, 18:22:56
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1361805 date=1436802170
De Oostenrijkse kenmerken heb ik buiten Oostenrijk geen last van, in Oostenrijk echt wel want daar mag je als particulier geen als zodanig herkenbaar HV voertuig rijden (tenzij..... mits.... behalve als... maar die opties zijn zeer beperkt daar waarbij het voordeel is dat de opties wel direct alles omvattend zijn dus het gehele voertuig in originele uitvoering)
naar mijn mening zouden ze dat hier ook eens in moeten voeren.  ???

dan heb je gelijk het probleem met de tekst ''brandweer" (en natuurlijk ook andere takken van de hulpverlening) opgelost.