Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 400827 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #110 Gepost op: 8 september 2008, 15:09:12
En zeer snelle porsche gespot op het circuit in Zandvoort tijdens de Dutch Supercar Challenge



Helaas ging het niet zo goed op zaterdag en werd ie voor onze ogen "geparkeerd" door de OCA mannen.



Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #111 Gepost op: 8 september 2008, 23:01:14
Misschien niet helemaal de plek, maar deze foto wil ik jullie niet onthouden dus als ie fout staat moet ie maar verplaatst worden....
Een oude ambulance, in PERFECTE staat, van 'Clearwater hospital'. Foto's zijn vorige zomer in Pont St Esprit in Frankrijk genomen.





louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #112 Gepost op: 2 oktober 2008, 10:58:22
Kwam deze tegen, een Nissan Qashqai van de Televisie/radio omroep Limburg 1.



Helaas een beetje te veel tegenlicht van uit deze hoek.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #113 Gepost op: 4 oktober 2008, 21:56:18
hmm, zag laatst zo'n oude ambulance voertuig rijden alleen dan zwart. stond is van inspectie stralingsveiligheid op. deze reden met blauwe en gedeeltelijke rode signalering met een 2 toon:S was net te laat om foto te maken. iemand een idee?


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #114 Gepost op: 23 april 2009, 18:31:35
Ik heb er helaas geen foto van, maar ik zag vanmiddag op de A27 een bestelbus van de VID rijden met BiZa-striping in de kleurstelling lichtgroen-donkergroen. Onderstaande foto komt van VID.nl:


Bron: VID


JWSchouten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
  • KiKaDeWaDo
Reactie #115 Gepost op: 27 mei 2009, 10:01:45
In hoeverre er sprake is van een wel of niet hulpverleningsvoertuig weet ik niet, weet wel dat er striping op zat. Misschien iets van gemeentelijke handhaving ??



Dit is inderdaad het handhavingsvoertuig van de gemeente Katwijk. Het team van de GOA's (Gemeentelijke Opsporings Ambtenaren) is belast met handhaving en strandtoezicht ism de politie Hollands Midden.


Bart S

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 23 juni 2009, 10:51:01
Een vraagje voor de kenners.... in hoeverre is de striping in bijgaande advertentie toegestaan voor particulieren? Het lijkt op, maar is het net niet....

http://link.marktplaats.nl/256399682


Gast

  • Gast
Reactie #117 Gepost op: 23 juni 2009, 11:02:23
Tja. tja... tja.. het is wel heel misleidend inderdaad, in het donker zijn de blauwe strepen dezelfde die reflecteren als bij een echte politie-motor... hij had liever de blauwe eraf kunnen halen denk ik dan. Ik zag vorige week op Schiphol een gele 4x4 rijden, waarschijnlijk ex-GGD of huisartsenvoertuig of iets dergelijks waarop alleen nog de rode, niet reflecterende, strepen zaten. Het viel op maar niet dat je dacht, een noodhulp-voertuig.

Het was toch primair het verhaal van beeldmerk, copyright waarop deze striping beschermd was. Vanuit het voertuigreglement is dit meer reflecterend materiaal (en anders gekleurd) dan toegestaan in ieder geval.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #118 Gepost op: 2 juli 2009, 20:35:05
mischien een late maar is dat niet het motor van METR die waarschijnlijk door nieuwe striping niet meer te gebruiken is?
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Bart S

  • Gast
Reactie #119 Gepost op: 3 juli 2009, 10:38:25
mischien een late maar is dat niet het motor van METR die waarschijnlijk door nieuwe striping niet meer te gebruiken is?

Nope.... METR gebruikt(e) een Yamaha FJR1300 en de motor op de foto is een BMW . Bovendien zegt de verkoper er in de advertentie eerlijk bij dat het een ex-politiemotor uit Dongen is. Vraag ik me alleen nog af of dit de striping was die er zijn hele leven op heeft gezeten, of dat oranje vervangen is door grijs.