Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 401021 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #170 Gepost op: 16 maart 2010, 20:40:49
ik denk dat het achterkantje toch echt wel het partroon van BZK heeft

Héél erg belangrijk ook .... Lees de website van BiZa maar eens over het feit wat hun nou exact van striping vinden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #171 Gepost op: 17 maart 2010, 12:32:38
Hoi allemaal. Ik heb de oproep gedaan om mij gegevens te verstrekken van de  gele EMG bus met BZK (vroeger BiZa) achtige striping of een foto te plaatsen. De foto staat er inmiddels, maar door onbekende oorzaak heb ik daar niet eerder kennis van gekregen.

Er stonden diverse voertuigen bij de topics, met dergelijke striping. In een aantal gevallen ging het om oude ambulances, die niet gestript waren. Zoals de Audi van een computer bedrijf en een Mercedes A klasse van een autobedrijf.
Maar ook een auto van een lokale omroep en de arbo-unie hadden BZK striping. Vanuit het ministerie heb ik beircht gekregen dat de bedrijven zijn aangeschreven en dat striping verwijderd is of aangepast.
Ook in de wereld van beveiligingsbedrijven of lokale overheid lift men graag mee met deze striping. Kennelijk om er een bepaald vertrouwen bij het publiek mee te winnen.
Gezien de reactie vanuit het ministerie maak ik op dat het ernst is om dit misbruik aan te pakken en men is dus blij met de foto's
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #172 Gepost op: 17 maart 2010, 12:55:51
In een aantal gevallen ging het om oude ambulances, die niet gestript waren.
't Is toch raar dat je blijkbaar als koper  van een ex-hulpverleningsvoertuig de striping moet verwijderen. Het zou het ministerie een hoop aanschrijvingen schelen en veel verwarring later voorkomen als de verkopende partij verplicht zou zijn de striping te verwijderen vóór de verkoop.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #173 Gepost op: 17 maart 2010, 13:40:15
Het kan ook gebeuren dat een ex-hv voertuig gekocht wordt door een ander hv-dienst en die gerechtigd is om dezelfde striping te voeren. Zeker bij ambulances gebeurd dat nog wel eens. Dergelijke voertuigen blijven als zodanig in Nederland of ze vertrekken in dezelfde striping richting het buitenland.
Geloof niet alles wat je denkt.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #174 Gepost op: 18 maart 2010, 22:40:15
Ik zag vanmiddag een wagen van OTBB (www.otbb.nl) rijden. Ook met een soort namaak biza striping. Iemand wellicht foto's van?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #175 Gepost op: 1 april 2010, 21:26:13
Zag vanmmidag een "Grondwerker?" rijden met groen grijze BIZA striping.
Grote foto's op
http://img185.imageshack.us/img185/9000/01042010537.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/4659/01042010538.jpg


Helaas is de foto niet top, is met een telefoon genomen.  

De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #176 Gepost op: 1 april 2010, 23:21:05
't Is toch raar dat je blijkbaar als koper  van een ex-hulpverleningsvoertuig de striping moet verwijderen. Het zou het ministerie een hoop aanschrijvingen schelen en veel verwarring later voorkomen als de verkopende partij verplicht zou zijn de striping te verwijderen vóór de verkoop.

Maar waarom eigenlijk? Een ambulance is toch geen voorrangsvoertuig zolang OGS uit is? Dan verandert de striping daar toch niets aan? Als ik, als particulier, een oud-ambulance zou kopen en daar gewoon dezelfde verzekeringen etc. voor afsluit als dat ik zou doen met een andere auto (die ik ook particulier zou gebruiken), kan ik toch gewoon de openbare weg op?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #177 Gepost op: 2 april 2010, 00:03:10
Maar waarom eigenlijk? Een ambulance is toch geen voorrangsvoertuig zolang OGS uit is? Dan verandert de striping daar toch niets aan? Als ik, als particulier, een oud-ambulance zou kopen en daar gewoon dezelfde verzekeringen etc. voor afsluit als dat ik zou doen met een andere auto (die ik ook particulier zou gebruiken), kan ik toch gewoon de openbare weg op?

Nee, je maakt immers gebruik van een striping, waarvan het gebruik alleen geoorloofd is door aangewezen diensten.
Je maakt dus inbreuk op de rechten. Daarnaast zul je het gewone Nederlandse publiek geen verschil zien....
Vreemd is natuurlijk wel dat de blauwe kolom altijd alles netjes regelt en dat dit bij geel/rood niet mogelijk is .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #178 Gepost op: 12 mei 2010, 21:41:55
Zag vanmmidag een "Grondwerker?" rijden met groen grijze BIZA striping.
Grote foto's op
http://img185.imageshack.us/img185/9000/01042010537.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/4659/01042010538.jpg


Helaas is de foto niet top, is met een telefoon genomen.  



ABR Infra Services. Heb ik gister gespot in hun 'woonplaats', namelijk Delft. Vergeten een foto te maken, en hier wezen zoeken...


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #179 Gepost op: 13 mei 2010, 01:07:48
Ik heb er helaas geen foto van, maar ik zag vanmiddag op de A27 een bestelbus van de VID rijden met BiZa-striping in de kleurstelling lichtgroen-donkergroen. Onderstaande foto komt van VID.nl:


Bron: VID
Werdt vanmorgen op de A1 ter hoogte van Barneveld ook ingehaald door een VID bus.
Volgens mij dacht de bestuurder dat hij met OGS onderweg was.
Foto met GSM was vanwege het weer bagger dus maar niet geplaatst.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.