Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 402469 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #220 Gepost op: 15 maart 2011, 13:38:35
http://www.fr-training.nl/

Zag gisteren een auto (Fiat busje) van hun voor het verkeerslicht staan. De voorkant had gewoon Politie striping! De zijkant had een afgeleide van politiestriping (licht onderbroken en minder hoog.)

Nouw zeg alleen die striping op de aanhanger lijkt al belachelijk veel op die van de politie, het enige verschil is dat de strepen om de 10 cm onderbroken worden. Ik snap niet dat iemand hiermee mag en wil rijden.
Als ik een foto van ambulancestriping.nl plaats op dit forum dan moet die foto weg worden gehaald van de beheerder van die site, iets met copyright, maar bedrijven mogen wel een striping op laten plakken die er sterk op lijkt. Of in het geval van Visser ambulance's een striping opplakken waar geen kont van klopt, VW T5. En dan vraag ik me af waar ze dan blijven met die copyright regels.


''We hebben commentaar van ambulancestriping gekregen.
Vandaar de posting aangepast.''
aldus een PP van een beheerder/moderator, als ambustriping.nl vorig jaar op de site van visser had gekeken dan hadden ze zelf kunnen zien dat 9 van de 12 voertuigen verkeerd bestickerd waren met de biza strepen.


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #221 Gepost op: 18 maart 2011, 17:09:13
ik spotte laatst dit voertuig in Doetinchem bij het nieuwe kantoor van de belastingdienst, ook op de motorkap stond: Belastingdienst. wat doet de striping op deze auto? of heb ik iets volledig gemist?

kenteken: 97-NPF-9


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #222 Gepost op: 18 maart 2011, 17:18:43
ik spotte laatst dit voertuig in Doetinchem bij het nieuwe kantoor van de belastingdienst, ook op de motorkap stond: Belastingdienst. wat doet de striping op deze auto? of heb ik iets volledig gemist?

kenteken: 97-NPF-9
Is dit misschien een auto van de douane ( = onderdeel van de belastingdienst)? Die rijdt nl. ook met BZK-striping.


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #223 Gepost op: 18 maart 2011, 17:20:17
foto doet niet meer, in de herkansing:
 O0


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #224 Gepost op: 18 maart 2011, 17:24:49
Ik gok dat dit een nieuw voertuig is van rijkswaterstaat  :)


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #225 Gepost op: 18 maart 2011, 17:26:53
Het is de nieuwe Rijkshuisstijl ;)
Hier kan je er het een en ander over lezen.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #226 Gepost op: 18 maart 2011, 17:31:44
ik spotte laatst dit voertuig in Doetinchem bij het nieuwe kantoor van de belastingdienst, ook op de motorkap stond: Belastingdienst. wat doet de striping op deze auto? of heb ik iets volledig gemist?
Ik gok dat dit een nieuw voertuig is van rijkswaterstaat  :)

Lijkt mij niet, als er 'belastingdienst' voorop staat.. Anders is dit het de eerste voertuig voor RWS  998765
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #227 Gepost op: 18 maart 2011, 17:39:45
Het is de nieuwe Rijkshuisstijl ;)
Hier kan je er het een en ander over lezen.

en geldt die dan ook meteen voor de belastingdienst?
ik vind (persoonlijk) striping, al dan niet secundair, niet thuis horen op een niet-hulpverlenings voertuig


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #228 Gepost op: 18 maart 2011, 17:47:44
en geldt die dan ook meteen voor de belastingdienst?
ik vind (persoonlijk) striping, al dan niet secundair, niet thuis horen op een niet-hulpverlenings voertuig

De belastingdienst heeft toch ook opsporende taken ?  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #229 Gepost op: 18 maart 2011, 17:51:42
De belastingdienst heeft toch ook opsporende taken ?  ;)

ik dacht dat de FIOD-ECD een apart onderdeel was, maar als dat dus niet zo is heb je helemaal gelijk.  ;)