Kind vermoord op basisschool - Hoogerheide 01-12-2006

Auteur Topic: Kind vermoord op basisschool - Hoogerheide 01-12-2006  (gelezen 34495 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #30 Gepost op: 1 december 2006, 20:27:14
RUST ZACHT KLEINE VENT    :'(

Sterkte en medeleven aan de ouders, schoolleiding een gemeenschap aldaar.
(zit letterlijk met mijn vriendin een potje te janken als ik de beelden zie op rtl om 19.30 uur)
Zijn onze kids dan zelfs op de basisschool niet veilig meer,
Ik heb ook 2 koters (van 6 en 2 jr oud) die naar school/ peuterspeelzaal gaan.
Daar hoort een kind veilig te zijn....   :-X
Hoe ziek kan iemand zijn...  :-X (ben benieuwd welke K..smoes hij heeft voor deze daad)


Laten we er overigens wel voor waken dat we niet bijv. de school ergens voor de schuld geven,
zoals ik in het nieuws zag of de deuren wel dicht (op slot) zaten.
dat raakt kant nog wal.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #31 Gepost op: 1 december 2006, 20:38:22
In een cel opsluiten is misschien niet zo heel erg meer tegenwoordig...

Die cellen worden alleen maar luxer >:(


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #32 Gepost op: 1 december 2006, 20:42:35
RUST ZACHT KLEINE VENT    :'(

Sterkte en medeleven aan de ouders, schoolleiding een gemeenschap aldaar.
(zit letterlijk met mijn vriendin een potje te janken als ik de beelden zie op rtl om 19.30 uur)
Zijn onze kids dan zelfs op de basisschool niet veilig meer,
Ik heb ook 2 koters (van 6 en 2 jr oud) die naar school/ peuterspeelzaal gaan.
Daar hoort een kind veilig te zijn....   :-X
Hoe ziek kan iemand zijn...  :-X (ben benieuwd welke K..smoes hij heeft voor deze daad) smoesjes werken niet, zeker niet bij zulke gebeurtenissen maar er zijn wel degelijk mogelijkheden waardoor hij niet GESTRAFT word maar een MAATREGEL (bijv tbs) opgelegd krijgt.. of zelfs niets. er zijn meer factoren die spelen dan jij en ik weten. laat de rechter maar oordelen of hij wel of niet gestraft moet worden en hoe zwaar


Laten we er overigens wel voor waken dat we niet bijv. de school ergens voor de schuld geven,
zoals ik in het nieuws zag of de deuren wel dicht (op slot) zaten.
dat raakt kant nog wal.
mee eens, hier kon niemand in hebben voorzien, en daarnaast; welke school heeft WEL z'n deuren op slot tegenwoordig? bijna elke school is/heeft een zoete inval.


In een cel opsluiten is misschien niet zo heel erg meer tegenwoordig...

Die cellen worden alleen maar luxer >:(

en toch ben ik het daar niet mee eens, je bent je privacy voor het overgrote deel kwijt
je WORDT geleefd
je hebt echt geen ruimte
je hebt niets te zeggen
je kan niet doen wat je wil/waar je zin in hebt
je bent zeer ernstig beperkt in je mogelijkheden
je mag je vrouw/kind niet continue zien
je mag kerst/oud en nieuw/verjaardagen niet samen meer vieren
geen slippertjes meer
niet even lekker een luchtje scheppen enz enz
Politie Aspirant niveau 4


Gast

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 1 december 2006, 20:44:16
Lijkt me qua "ontberingen" nog niet in verhouding staan tot de daad die is gepleegd, vind je wel?


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #34 Gepost op: 1 december 2006, 20:45:45
dat zei ik niet, overigens zal dat met jaren een flinke kwelling zijn  :|
maar het is zeer zeker geen LUXE om vast te zitten in nederland
Politie Aspirant niveau 4


Gast

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 1 december 2006, 20:47:51
dat zei ik niet, overigens zal dat met jaren een flinke kwelling zijn  :|
..

Nou, dat mag ik hopen eerlijk gezegd.

Nu nog afwachten of de verdachte ook de dader is, dan is de discussie over toegepaste strafmaten pas écht interessant.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #36 Gepost op: 1 december 2006, 20:49:39
In een cel opsluiten is misschien niet zo heel erg meer tegenwoordig...

Die cellen worden alleen maar luxer >:(

Ik heb ook best vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat,
het wantrouwen komt pas als de straffen om de hoek komen kijken.
Daar vind ik dat het in ons land nog wel eens aan schort.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #37 Gepost op: 1 december 2006, 20:51:38
Ik zeg ook niet dat de gevangenis een Luxe is, maar het word allemaal wel steeds luxER met de jaren mee, vooral in vergelijking met andere landen...

Dan nog maar te zwijgen over (zoals in bovenrstaant bericht is aagegeven) de strafmaat.

Ik ben 'benieuwd' naar de straf.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #38 Gepost op: 1 december 2006, 20:54:17
Ik zeg ook niet dat de gevangenis een Luxe is, maar het word allemaal wel steeds luxER met de jaren mee, vooral in vergelijking met andere landen...

Dan nog maar te zwijgen over (zoals in bovenrstaant bericht is aagegeven) de strafmaat.

Ik ben 'benieuwd' naar de straf.

tsja, een rechter legt een straf op en motiveert deze, als justitie het daar niet mee eens is zullen ze heus wel in hoger beroep gaan dus te laag.. waarschijnlijk heeft de rechter feiten en omstandigheden meegewogen welke jij niet hebt/kent en/of niet wilt meewegen
Politie Aspirant niveau 4


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #39 Gepost op: 1 december 2006, 21:25:42
tsja, een rechter legt een straf op en motiveert deze, als justitie het daar niet mee eens is zullen ze heus wel in hoger beroep gaan dus te laag.. waarschijnlijk heeft de rechter feiten en omstandigheden meegewogen welke jij niet hebt/kent en/of niet wilt meewegen
En daarom ga ik zelf ook geen uitspraken doen over de straf, laat dat de rechter maar doen.

Maar goed:

Informatieavond Hoogerheide druk bezocht

Uitgegeven: 1 december 2006 14:51
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 21:13

HOOGERHEIDE - Vrijdagavond kwamen tientallen mensen op de informatieavond af die de gemeente had georganiseerd voor de bevolking van Hoogerheide. Daar werd vrijdagochtend een 8-jarig jongetje uit groep vijf door geweld om het leven gebracht.

De bijeenkomst is georganiseerd om mensen te informeren over de stand van zaken van het onderzoek en om te inventariseren welke hulp de mensen zouden willen hebben.

Intussen is het onderzoek door de technische recherche bij basisschool de Klim-Op rond 19.15 uur nog in volle gang.

Bloemen


Dorpsbewoners, op weg naar de informatiebijeenkomst, brengen bloemen mee en geven die af aan de marechaussee die voor de school staat.

Voor het hek van de school staan al de hele dag cameraploegen, fotografen en journalisten. Twee oudere echtparen herhalen voor de journalisten hun versie van het gebeuren.

Huilen


Een aantal schoolgenoten van de Klim-Op liet tegenover NU.nl weten zeer geschrokken te zijn. "We huilden en huilen nu nog steeds", schrijven schoolgenoten Kimberly, Nathalie en Milena in een mail. "We zullen dit blijven herdenken."

Bron: Nu.nl