Kind vermoord op basisschool - Hoogerheide 01-12-2006

Auteur Topic: Kind vermoord op basisschool - Hoogerheide 01-12-2006  (gelezen 34294 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Master

  • Chauffeur Hap GM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
  • Verwarrend eenvoudig
Reactie #50 Gepost op: 2 december 2006, 10:49:06
foto's op
www.112actueel.nl
Met dank aan vincent



Welke nieuwswaarde hebben deze foto's?? ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #51 Gepost op: 2 december 2006, 11:00:21
Dat een dergelijk voorval discussies oproept over het rechtssysteem is begrijpelijk.
De vraag is echter of het juist is om deze temidden van emoties te voeren.
Wellicht stof voor een ander topic, zodat we hier ontopic kunnen blijven.
De ze discussie is weldegelijk van belang.Het is zelfs van maatschapelijk belang dat deze dader zeer zwaar gestraft gaat worden.Want dit soort uitschot van de maatschapij moeten aangepakt worden,en nooit meer los komen.Ik heb zelf ook kinderen op school zitten,en ik wil net zoals alle ouders dat de kinderen veilig op school zijn.
Dus we zijn nog steeds ontopic,en bepalen de moderators wel of dat niet zo is


frankj

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 2 december 2006, 11:40:15
hmmmmm ik wee tnog niet of die gozer het zo fijn krijgt in het gevang...... Je moest eens weten wat er daar gedaan wordt met dat soort gasten die aan kinderen komen.
In een cel opsluiten is misschien niet zo heel erg meer tegenwoordig...

Die cellen worden alleen maar luxer >:(


frankj

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 2 december 2006, 11:43:11
LANG LEVE HET RECHTSYSTEEM IN NEDERLAND !!!!!! VAN MIJ MAG, STERKER NOG "MOET" HET ALLEMAAL VEEL STRENGER.
Ik sprak vorige week een aangehouden verdachte (vrouw) die nu een week in de vrouwengevangenis in Breda zit. Ze zag er stukken beter uit dan tijdens de periode op het bureau, en verklaarde serieus dat:

- ze in Breda helemaal bij kwam;
- ze daar in de cel mag roken;
- ze daar televisie (zonder teletekst omdat zij in beperkingen zit) heeft;
- ze overdag vrij haar cel in en uit mag en met andere vrouwen kan kletsen;
- ze heerlijk slaapt in een mooi, luxe en schoon bed;
- ze liever daar zit dan op het bureau;
- ze liever daar zit dan toen zij nog "vrij" was (toen werkte ze elke avond in een café);
- ze niet zo nodig weg wil daar, "van mij mogen ze me daar houden, echt waar, ik kom heerlijk bij!".

 :|


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #54 Gepost op: 2 december 2006, 11:46:55
De ze discussie is weldegelijk van belang.Het is zelfs van maatschapelijk belang dat deze dader zeer zwaar gestraft gaat worden.Want dit soort uitschot van de maatschapij moeten aangepakt worden,en nooit meer los komen.Ik heb zelf ook kinderen op school zitten,en ik wil net zoals alle ouders dat de kinderen veilig op school zijn.
Dus we zijn nog steeds ontopic,en bepalen de moderators wel of dat niet zo is

Laat ik voordat ik wat anders ga formuleren eerst zeggen dat ook ik vind dat er een zware straf moet komen en dat zoiets NOOIT, maar dan ook NOOIT mag gebeuren.

Wat ik mezelf afvraag is wel ofdat hard straffen hier zinvol is, wel rechtvaardig! Maar vookomen we hiermee zulke incidenten of zijn zulke mensen in zo'n staat van verwarring (om het zo maar te noemen) dat ze zich echt niet gaan afvragen wat voor straf hierop staat.  k ben dan ook heel benieuwd wat voor motieven er schuilen achter deze afschruwelijke moord, ik hoop dan ook dat deze er komen. Alleen als er een motief is kan er ook aan de voorzijde, in de preventie gekeken worden of zulke drama's voorkomen kunnen worden. En dan doel ik niet op de fysieke veiligheid rond bijv. scholen maar wel vragen als wat bezielt iemand om zoiets te doen en kan dat in de toekomst voorkomen worden.

Tot zover.

Laten we alsjeblieft niet zomaar gaan roepen dat iemand afgemaakt moet worden... Roep het en beargumenteer het (zodat er over gediscuseerd kan worden) of roep het niet (en denk het alleen).


frankj

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 2 december 2006, 12:01:38
Je hebt gelijk firechief, maar ben eerlijk....hier kan ik wel heel erg pissed van worden. Wat het in detentiezetten van dat soort gasten betreft; Ik moet al huiveren als ik denk aan wat voor straf hij zou krijgen, en even teruglees hoe sommige gedetineerden
denken over hun verplichte verblijf in een detentiecentrum. Als je kijkt naar detentiecentra in andere landen bijv. Thailand, Marokko, Turkije, etc. is het toch wel iets extremer dan in ons land waar het meer op een *** hotel lijkt.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #56 Gepost op: 2 december 2006, 12:09:24
Hoe verschrikkelijk dit ook is.....

probeer de topic te behouden waar hij voor is

maak anders een nieuwe aan? ;)
m.b.t. het recht systeem e.d. :)


groetjes Hetty


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #57 Gepost op: 2 december 2006, 12:36:59
Verdachte moord Jesse maandag voor rechter

HOOGERHEIDE - De 22-jarige man die verdacht wordt van de moord op de 8-jarige scholier Jesse Dingemans in Hoogerheide wordt waarschijnlijk maandag aan de rechter-commissaris voorgeleid. Dat liet de politie zaterdag weten.

De uit Hoogerheide afkomstige verdachte die vrijdag werd gearresteerd, is door een hulpofficier van justitie in verzekering gesteld. Zaterdag wordt hij volgens de politie nader verhoord in een speciaal daartoe ingerichte verhoorruimte.


De politie heeft een team van dertig technische en tactische rechercheurs samengesteld die de zaak onderzoeken. Rechercheurs deden vrijdag sporenonderzoek in de school waar het jongetje om het leven werd gebracht. Daarnaast verrichtten ze, veelal op aanwijzing van getuigen, uitgebreide onderzoeken op diverse andere plekken in Hoogerheide.

Zaterdag gaat de politie verder met het buurtonderzoek en worden nog diverse getuigenverklaringen opgenomen. Zaterdag wordt er tevens sectie verricht op het stoffelijk overschot van het slachtoffer.

bron nu.nl


DanielB

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 2 december 2006, 14:48:30
Ook Fok! heeft vandaag een nieuw bericht gepost wat betreft het voorval...

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, gewoon omdat ik het niet kan snappen...


Ferrari_F50

  • Gast