SEH-verpleegkundige

Auteur Topic: SEH-verpleegkundige  (gelezen 82276 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hermy

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 11 oktober 2009, 15:40:21
hallo,

Ik werk in een middelgroot ziekenhuis maar ben 't wel een beetje zat op de verpleegafdeling. Nu wil ik wel een dialyse-opleiding gaan volgen, maar in de (verre) toekomst zou ik graag op de SEH of IC willen werken. Heb nu een zoontje en dan pas als hij naar de middelbare school gaat ofzo.
Als je dialyse verpleegkundige bent, kun je dan ook ooit nog wel voor zo'n opleiding in aanmerking komen?

Groet, Hermy


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2009, 06:29:23
Waarom niet?
het is toch jouw carriere? ;)

maar als je voor jezelf weet dat je graag of op een seh of op een ic wil werken, zou ik probreren om daar voor een plekje in aanmerking te komen


hermy

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2009, 15:28:14
Nou..... ik ben er nu nog niet aan toe. Ik heb me wijs laten maken dat je eerst een voorwerkjaar hebt van 32 uur en dan nog een opleiding van x aantal maanden. Ik heb nu nog een kindje van 8 maaanden thuis. Als hij een stuk ouder is, wil ik echt heeeeel erg graag op een seh werken. Maar nu dus nog niet.
Wel ga ik solliciteren voor een opleiding tot dialysevpk. Nu werk ik op een uitgebreide longafdeling.

groetjes Hermy


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2009, 21:30:08
bestaat dan niet de mogelijkheid dat je dan ipv op de dialyse (moet je ook een opleiding voor volgen, duurt geloof ik een ook ander half jaar) al gelijk op de SEH gaat werken?
Het inwerken verschilt per ziekenhuis.
De opleiding duurt hier 18 maanden, je moet idd. dan wel 32 uur per week werken, en dat in combi met een kleine kan ik me voorstellen dat dat wat heavy is.
(ehh..zo is het geregeld in het ziekenhuis waar ik werkzaam ben, dat verschilt per ziekenhuis, wie weet mag je bij jou wel met 24 uur?)
Ik zou er eens achter aan gaan, niet geschoten is altijd mis


hermy

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 24 oktober 2009, 19:41:36
Waar werk jij dan?
Ik moet ook eerlijk zeggen, ik vind van mezelf dat ik daar nu nog niet aan toe ben. Heb wel aardig wat ervaring, zeker gezien de afdeling waar ik nu werk, maar ik graag nog eerst wat anders tussen door doen. Maar ik wil het absoluut nog wel doen, maar nu dus nog even niet.
Heb nu gesolliciteerd voor de opleiding dialyse. Is 15 maanden opleiding en drie maanden voorwerken.
groetjes


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2010, 20:55:40
He,

Ik ben momenteel eerste jaars leerling vpk en doe nog de BOL-opleiding.Aankomend 2e leerjaar ga ik beginnen met de BBL-opleiding in het ziekenhuis.Ik werk dan met een 32 uurs regeling.
Moet ik na deze bbl opleiding van vpk ook nog een jaar werkervaring opdoen voordat ik voor de SEH wil solliciteren.Ik werk gewoon 32 uur in de week, dus werkervaring doe ik zeker op.
Hier zal toch wel wat verschil inzitten?

groeten
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2010, 16:18:05
absoluut is dat je voordeel O0 maar.....  wat nog veel belangrijker is, is je praktijkervaring als zelfstandig, verantwoordelijk verpleegkundige. (dus na je diplomering)
Het is anders als jij zelf de verantwoording hebt voor een aantal patiënten, dan dat jij nog student/ leerling bent.
Dat zijn vaardigheden en ervaringen die je moet ontwikkelen in  de praktijk (valt in de categorie levenservaring ;))

In je inwerkperiode op een SEH moet je kunnen laten zien dat je een aantal (basis) competenties goed beheerst.
met name de verpleeg technische interventies, maar ook dat je kan samenwerken met verschillende disciplines
dat je ook zelfstandig kan werken etc.
Want niet iedere verpleegkundige is ook geschikt om op een SEH te werken, daarna wordt pas besloten of je de opleiding wel of niet mag volgen.


Vpk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2010, 22:08:18
Kan je partime werken en een SEH Opleiding doen?
Hoeveel uur moet je minimaal op de SEH werken om een opleiding te mogen doen.
Hoe zwaar is het voor je rug op de SEH.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2010, 08:54:10
minimaal 32 uur als je in de opleiding zit, na diplomering kan je minder gaan werken
Hoe zwaar is het voor je rug?
de ene dag haast geen rug belasting, en de volgende dienst sta je met een paar collega's bij een patiënt van 120 kg over te tillen (dito ambulance)


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2010, 23:36:27
Kun je ook uit een stage van HBO-V als je het erg goed doet, gelijk door de opleiding in? Bijvoorbeeld je loopt je 4e jaar stage op de SEH, het gaat erg goed, en dat je dan gelijk door kan?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------