SEH-verpleegkundige

Auteur Topic: SEH-verpleegkundige  (gelezen 82279 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #20 Gepost op: 29 juli 2010, 23:53:56
Kun je ook uit een stage van HBO-V als je het erg goed doet, gelijk door de opleiding in? Bijvoorbeeld je loopt je 4e jaar stage op de SEH, het gaat erg goed, en dat je dan gelijk door kan?
Volgens mij kun je sowieso na je HBO-V meteen beginnen, als je op tijd solliciteert voor een opleidingsplaats op de SEH.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #21 Gepost op: 30 juli 2010, 13:31:37
Volgens mij kun je sowieso na je HBO-V meteen beginnen, als je op tijd solliciteert voor een opleidingsplaats op de SEH.
Dan ben ik erg benieuwd welk ziekenhuis dat doet?
Er moet een vacature zijn op de SEH en daar solliciteer je naar. Voldoe je, dan wordt er gekeken of je de opleiding in mag
Niet iedereen is geschikt om op een SEH te werken.
Na een inwerk periode wordt dit bekeken.
Vaak wordt toch in de vacature naar ervaring gevraagd.

Ook wordt er nu ervaren door de huidige groep studenten SEH dat HBO/MBO en een jaar ervaring niet aansluit op de SEH opleiding
er wordt diepgang gemist m.b.t. anatomie en ziektekunde.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #22 Gepost op: 30 juli 2010, 13:38:27
Dan ben ik erg benieuwd welk ziekenhuis dat doet?
Wat ik bedoelde is zoals jij het neerzet, dat je solliciteert en nadat er gekeken wordt of je geschikt bent en dat is het geval, je gelijk kunt beginnen met de inwerkperiode. Dit is toch net zoals op andere afdelingen, of zit ik nou volledig fout?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #23 Gepost op: 1 augustus 2010, 14:05:08
momenteel zit ik naast het werken in het ziekenhuis ook bij medic&event support als nog eerste hulpverlener.Hier wil ik mijn diploma behalen voor medic responder.Ik heb gehoord dat dit via de sosa wordt geregeld.Je krijgt alleen niet de rijvaardigheidstraining.Kan je hiermee ook makkelijker aan de slag op de SEH?Ze werken bij M&ES ook volgens ambu protocol.

groeten
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #24 Gepost op: 1 augustus 2010, 16:18:32
Ik zou zeggen, je hebt er een extra papiertje bij O0
en al een beetje een achtergrond (ik weet niet of binnen die opleiding volgens abc gedacht wordt, maar als jij schrijft ambu protocol gerelateerd) is nooit weg, zeker als je de opleiding in gaat.
Het zijn geen garanties bij een sollicitatie, maar als een baas kan kiezen uit iemand met "ervaring" of echt zo uit de schoolbanken........


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #25 Gepost op: 2 augustus 2010, 14:17:31
ja, klopt.We werken volgens ABCDE inderdaad.Verder werken we ook met de corpuls en hebben we per koppel een hele medic tas met de hele mikmak erin waar we natuurlijk ook alles over moeten weten.Mooie plaats om ervaring op te doen;)

groeten!
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #26 Gepost op: 10 april 2012, 13:22:05
Is het trouwens mogelijk om meteen na je diplomering te solliciteren bij de SEH? Zijn er mensen hier die dit hebben gedaan en ook zijn aangenomen?
Bij de meeste moet je minimaal 1 jaar ervaring hebben als gediplomeerd verpleegkundige. Waarom is het wel mogelijk om meteen de anesthesiemederwerker opleiding te gaan volgen, maar niet altijd meteen de SEH opleiding? Heb wel begrepen dat het bij een aantal grote ziekenhuizen (meestal academisch of universitair) het in principe wel mogelijk is om te solliciteren bij de SEH, maar dat ze het aanraden om eerst een paar jaar ervaring op te doen.

Op zowel Ok als SEH ben je met mensenlevens bezig. Beide kennen acute situaties en noem maar op. Waarom dus wel meteen Anesthesie opleiding kunnen doen en niet altijd meteen SEH opleiding?
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #27 Gepost op: 11 april 2012, 15:53:05
Is het trouwens mogelijk om meteen na je diplomering te solliciteren bij de SEH? Zijn er mensen hier die dit hebben gedaan en ook zijn aangenomen?
Bij de meeste moet je minimaal 1 jaar ervaring hebben als gediplomeerd verpleegkundige. Waarom is het wel mogelijk om meteen de anesthesiemederwerker opleiding te gaan volgen, maar niet altijd meteen de SEH opleiding? Heb wel begrepen dat het bij een aantal grote ziekenhuizen (meestal academisch of universitair) het in principe wel mogelijk is om te solliciteren bij de SEH, maar dat ze het aanraden om eerst een paar jaar ervaring op te doen.

Op zowel Ok als SEH ben je met mensenlevens bezig. Beide kennen acute situaties en noem maar op. Waarom dus wel meteen Anesthesie opleiding kunnen doen en niet altijd meteen SEH opleiding?
Ik werk wel niet in een ziekenhuis, maar ik denk dat de OK een stuk gecontroleerder is dan de SEH, patienten komen opgelijnd de OK op, en bij de SEH komen ze van straat... dat geeft toch andere dynamiek denk ik ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #28 Gepost op: 11 april 2012, 17:20:48
Ik werk wel niet in een ziekenhuis, maar ik denk dat de OK een stuk gecontroleerder is dan de SEH, patienten komen opgelijnd de OK op, en bij de SEH komen ze van straat... dat geeft toch andere dynamiek denk ik ;)

Dat valt wel mee hoor. Bedenk wel dat wij de patient zelf oplijnen. Daarnaast komen anesthesiemedewerkers veel op de seh waarin zij ook deel uitmaken van het traumateam.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #29 Gepost op: 16 april 2012, 19:37:31
Waarom dus wel meteen Anesthesie opleiding kunnen doen en niet altijd meteen SEH opleiding?
Het zit hem meer deels in de formatie van het team waarin je gaat werken en de begeleiding.
Meestal ben je de eerste paar maanden extra op de SEH ingepland, maar word je daarna gewoon mee geteld op de lijst, ook als je dan net start met je opleiding. Het is dan een pré als je al patiënten ervaring heb en ook zelfstandig laag complexe zorg kan toepassen.
Zeker in een perifeer ziekenhuis heb je te maken met kleine teams, als je in een avonddienst werkt met 2 gediplomeerden en 1 in opleiding vraagt dit toch een andere organisatie van de te leveren zorg, als dat je avonddienst heb in een team van 6 mensen in een wat grotere SEH

De begeleiding binnen de anesthesie is anders geregeld, sta je langer als extra (Jim kan dat denk ik het beste aanvullen)