140 jaar Rode kruis 2007

Auteur Topic: 140 jaar Rode kruis 2007  (gelezen 5406 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Gepost op: 7 december 2006, 16:31:33
Oke hier komt ie dan.
Wij Arend en ik zijn vanuit het bestuur benaderd om naar de pre party van het rode kruis te gaan.
We hadden de gedachten dat we daar ideeen zouden krijgen toegespeeld voor leuke dingen om te organiseren in het kader van het 140 jarig bestaan volgend jaar.
Wat waren wij dan ook blij verrast dat we daar onderworpen werden aan een verjongingskuur van het rode kruis . ???
Wij meenden dat het voor de hele groep vrijwilligers was en niet alleen voor de sh kant. (waar wij als noodhulp nationaal bijna niks vanaf weten)

Zijn er nog meer mensen die ook naar een van die pre party`s zijn geweest en met een grote illusie thuis zijn gekomen.( we vonden het jammer van onze dag en we waren niet de enige).

En wat gaan jullie  nu met die info doen?
Doen jullie wel mee met die estafette?

Wij hebben besloten om nu zelf maar een feestje voor alle vrijwilligers te gaan organiseren hoe en wat laat ik nog even onbesproken. :)

Ben benieuwd wat andere afdelingen doen met de informatie van de pre party`s (geen idee waar het woord party op moet slaan trouwens) :-\


GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


DanielB

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 7 december 2006, 17:00:02
Ik heb hierover gelezen (ff snel) in de bijlage van het "vakblad" Voor Elkaar...

Zoals het aan mij gepresenteerd wordt is dit meer een onderwerp voor mensen die zich bezighouden met werving en promotie van het NRK...


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 7 december 2006, 17:04:39
Ik word zo moe van het Rode Kruis...  :-X
Arts  www.alphalog.nl


DanielB

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 december 2006, 17:15:49
Ik word zo moe van het Rode Kruis...  :-X

Ik word er een beetje moe van dat die voorzitter er elke keer tig keer in vermeld staat over hoe goed hij wel niet is en wat hij wel niet betekent...


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #4 Gepost op: 7 december 2006, 20:56:26
Ik heb hierover gelezen (ff snel) in de bijlage van het "vakblad" Voor Elkaar...

Zoals het aan mij gepresenteerd wordt is dit meer een onderwerp voor mensen die zich bezighouden met werving en promotie van het NRK...

En dat is nou precies wat wij allemaal dachten toen we dat voorgeschoteld kregen. Het heeft helemaal niks met het 140 jarig bestaan te maken alleen maar met het verkrijgen van nieuwe leden. :-X En met een Party al helemaal niet ::)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


DanielB

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 8 december 2006, 13:43:58
En dat is nou precies wat wij allemaal dachten toen we dat voorgeschoteld kregen. Het heeft helemaal niks met het 140 jarig bestaan te maken alleen maar met het verkrijgen van nieuwe leden. :-X En met een Party al helemaal niet ::)

Acties zoals www.eendikkeplusopjecv.nl zullen studenten meer aanspreken lijkt mij, omdat men al daar duidelijk inspeelt op een goede regel op je CV... Ik heb soms ook het gevoel dat de jeugd meer aan medische dingen bij het kruis denkt, dan aan sociale activiteiten... Terwijl die sociale activiteiten wel weer voor bijvoorbeeld MBOers die opleidingen doen waar de onderwerpen zorg en welzijn centraal een goede aanvulling voor zijn, als ze zo op die manier dan weer als vrijwilliger sociale activiteiten meehelpen binnen het Rode Kruis. Echter is het wel algemeen bekend dat MBOers vaak meer begeleiding nodig hebben en ook minder snel te motiveren zijn. Voor de duidelijkheid: ik heb niet de bedoeling met het woord "MBOers" gelijk te gaan generaliseren. Er zijn ook genoeg mensen op het MBO die zich er echt voor inzetten om wat te bereiken.

Misschien werkt het beter als men de komende tijd meer gericht gaat adverteren / werven... Dan bedoel ik binnen een bepaalde groep jongeren op scholen, bijvoorbeeld die een medische of verzorgende opleiding doen. Ik ben niet het landelijk bureau en ik heb op de zaken zo mijn eigen visie :)


Florian van Hunnik

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 8 december 2006, 14:00:31
Misschien werkt het beter als men de komende tijd meer gericht gaat adverteren / werven... Dan bedoel ik binnen een bepaalde groep jongeren op scholen, bijvoorbeeld die een medische of verzorgende opleiding doen. Ik ben niet het landelijk bureau en ik heb op de zaken zo mijn eigen visie :)


Er is momenteel op het J&J gebied ook wel e.e.a. nog in ontwikkeling. Zo zit er een nieuwe jongeren-site aan te komen, met voor ieder district een apart gedeelte. En is het ook de bedoeling om met het oprichten van de 12 studentendesks (www.eendikkeplusopjecv.nl) ons als Rode Kruis meer te gaan richten op studenten. Onder andere dus door met de studentendesks meer zichtbaar te zijn voor studenten, bijvoorbeeld door werving/voorlichting op hogescholen en universiteiten.


ittata

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • ehbo - lotus - rode kruis vrijwilliger
Reactie #7 Gepost op: 9 december 2006, 21:11:54
hallo,

ik weet iet waar jij die gegeven vandaan hebt over een nieuwe jongerensite maar volgens mij roepen ze dat al heeeeeeeeeeeeel erg lang.


ik denk wel dat het van belang is dat we als rode kruisers gaan promotoen dat we naast noodhulp nationaal  nog veel meer doen in de voor ons bekende sociale hulp. gericht op jongeren is ook erg belangrijk helaas hebben we deze mensen overal veel te kort. en zijn ze kmoeilijk te vinden maar voornaleijk te binden. ze hebben we zin om eenmalig iets te doen maar blijvend is erg moeilijke.

het orject dus van het het rode kruis op je cv is erg goe voor kortlopende initatieven maar je zult wel de juiste mensen moeten vinden die die kar gaan trekken binnen een afdeling. MOet ik dat ook nog allemaal gaan doen als jongeren coordinator??????

verder denk ik niet dat wij ons moeten gaan egreren aan het rode kruis of dan wel de directuer hoe goed ie wel niet is. als we ons daaraan gaan ergeren dan benadeeld dat onds in het doen van ons ding binnen het rode kruis en denk maar zo het is overal wel iets.

groetjes jessica
de grootste liefde in je leven ben jezelf


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #8 Gepost op: 9 december 2006, 23:12:12
Nou weet ik dat een typefoutje kan gebeuren, maar dit is wel heel erg...


In ieder geval denk ik niet dat je problemen moet accepteren met het idee 'het is overal wel wat', maar dat je actief moet werken om problemen op te lossen. Een probleemloze organisatie bestaat niet, daarom moet je altijd aan je kwaliteit blijven werken.
Arts  www.alphalog.nl


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #9 Gepost op: 10 december 2006, 21:00:53
ook leuk hier is er zelfs niks over mede gedeeld
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda